Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut
https://yle.fi/uutiset/3-10349146
Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(
Kommentit (704)
On huomannut puomin liian myöhään ja äkkijarrutuksessa kaatunut tai lentänyt ohjaustangon yli?
Mikä pitkä matka nyt 7 km on polkupyörällä? Ja promillien määrähän ei ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perttu asui kai Laajasalossa, Itä-Helsingissä. Pyöräilymatka oli siis vasta alussa.
Niillä promilleilla matkasta olisi ollut pitkä. Onhan tuosta 7 km Laajasaloon.
Kuulostaa vähän tyhmältä, mutta mä en usko että olisi liikkunut fillarilla lainkaan.
Ehkei tajunnut, että oli "promilleraja" ylittynyt. Se on vain puolen tunnin matka selvin päin pyöräillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin facebookissa mainitaan että perhe on käytännössä puilla paljailla. Toivottavasti pariskunta oli naimisissa (leskeneläke) ja oli henkivakuutus.
Itäkeskuksessa sekä Kontulassa monet ovat puilla paljailla. Näillä varmasti elämä on muuten kunnossa vaikka surullinen kohtalo kävikin.
Toivottavasti Ylellä muistavat mainita työnantajan ryhmähenkivakuutuksesta. Se on Suomessa pakollinen, mutta harva tietää siitä ja vakuutusta pitää tajuta hakea. Mikä on käsittämätöntä, kun omaisethan ovat siinä tilanteessa aivan shokissa.
Jos tulee Krunasta sillan yli hakaniemenrantaan, niin ei siinä tavanomaisella reitillä mitään puomia ole alastulon esteenä. Siis se reitti, mitä minä itse käyttäisin ajaessa Krunasta Suvilahteen päin
Vierailija kirjoitti:
On huomannut puomin liian myöhään ja äkkijarrutuksessa kaatunut tai lentänyt ohjaustangon yli?
Mikä pitkä matka nyt 7 km on polkupyörällä? Ja promillien määrähän ei ole tiedossa.
Mutta hetkonen, minne nuo rampit johtaa? Eikö ne mene ylös sinne taloille?
Miksi Perttu olisi ajaellut sinne, jos oli menossa Krunikasta Laajasaloon? Suorin pyöräilytie olisi ollut suoraan Krunikasta yli Hakaniemen siltaa pitkin ja sitten oikealle Sörnäisten rantatielle.
Miksi kiertää Merihaan kautta ja mennä pitkin ramppeja?
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee Krunasta sillan yli hakaniemenrantaan, niin ei siinä tavanomaisella reitillä mitään puomia ole alastulon esteenä. Siis se reitti, mitä minä itse käyttäisin ajaessa Krunasta Suvilahteen päin
Sama. Pitää kiertää Merihaan "kannen" kautta, että tulee noihin puomiin päättyviin alamäkiin.
Jos jotain päätin tänään täällä käydessä, että vauvalle en enää ikinä trollaajan takia tule. Hän aloittanut ajojahdin ja totuuden vääntelyn mieleisekseen niin monta kertaa, että se on jo pahemman luokan päänsairaus.
Pertun kuolemassa oleellisinta oli siis yhteenvetona:
-ajoi umpikännissä pyörällä (pelkää oletusta)
-oli vihervassarien ystävä (paha ihminen)
-selvittää joku paikka, missä onnettomuus käynyt (mikä tietenkin känniselle oikein, kun oli "tankojuoppo")
-väittää perheen tarvitsevan sossua maksamaan laskut (pelkkää oletusta)
Edellisen kaltaista muka-muka maailmaa trollaajan toistaa kymmeniä sivuja, ja sitten hän on tyytyväinen.
Tai tulen minä, kertomaan kuka tämä pipipää on, sen siitä sitten saa, kun astuu julkisuuteen, sitten revitellään ja vihjaillaan. Lupaan tuottaa materiaalia ja varmasti löytyy puoluekortti perussuomalaisiin ja tyyppiesimerkki syrjäytyneestä katkerikosta.
Palataan, siinä syyskuun puoli välissä!
Vierailija kirjoitti:
En sitten tiedä, oliko lainkaan ollut Krunikassa. Ainakin oli (nettihuhujen mukaan) ollut Sir Oliverissa Merihaassa, ja siitähän olisi suora reitti mainittua kohtalokasta ramppia alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tragedian paikka: https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/39211784_10155316428327…
Mitä muuten P:n vaimo tekee työkseen?
Ei ilmeisesti paljoa koska ketjussa kerrotaan, että nyt on akuutti tarve avustukselle.
Valtio auttaa heitä kuten muitakin ihmisiä.
Jos perheellä on vaikka velkainen asunto (=omaisuutta) yhteiskunnalta ei apua heru. Koti pitäisi ensin myydä lapsilta alta. Jos leski on ollut koti-äitinä/ on pieni tuloinen, hän voi olla todellisissa talousongelmissa asuntolainan lyhennysten kanssa. Lisäksi tulee lasten perintöverot, kun perivät isänsä osuuden asunnosta. Surun keskellä voi olla taloudellisesti ihan katastrofaalisessa tilanteessa.
Joku Pertun ystävä tai jatkoilla mukana ollut voisi selventää vaikka Facebookissa viimeksi jääneen illan kulkua, koska siitä liikkuu niin monenlaista tietoa (jatkot Krunassa vai oliko lähtenytkin Sir Oliverista?). Kuten kaatumispaikastakin ennen kuin se lopulta selvennettiin FB:ssä.
Mihin aikaan P menehtyi/löydettiin? Oliko Oliver la auki klo kahteen vai neljään? Kulkiko P pyörällä? Oliko kypärä? Missä kunnossa lähti kotimatkalle? Miksei hälle tilattu taksia, jos oli juonut liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitten tiedä, oliko lainkaan ollut Krunikassa. Ainakin oli (nettihuhujen mukaan) ollut Sir Oliverissa Merihaassa, ja siitähän olisi suora reitti mainittua kohtalokasta ramppia alas.
Eihän tuossa teoriassa olekaan mitään järkeä, sillä pyörätie päättyy sillan jälkeen juurikin siihen alasmenevään ramppiin. Siinä on joku betoniporsas tms tukkeena, jos haluaisi suoraan jatkaa ja kyltti ohjaamassa, että pyörätie jatkuu alas ramppia Sörnäisten Rantatielle. Eli on varmaankin ollu Merihaassa, eikä Krunassa.
Noin neljän - puoli viiden välillä on löydetty.
Jospa halutaan salata, missä oli iltansa/yönsä viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa teoriassa olekaan mitään järkeä, sillä pyörätie päättyy sillan jälkeen juurikin siihen alasmenevään ramppiin. Siinä on joku betoniporsas tms tukkeena, jos haluaisi suoraan jatkaa ja kyltti ohjaamassa, että pyörätie jatkuu alas ramppia Sörnäisten Rantatielle. Eli on varmaankin ollu Merihaassa, eikä Krunassa.
Juu, ei toimi ollenkaan tuo idea että Krunikasta olisi lähtenyt Laajasaloon. Sir Oliver -käynti Merihaassa sen sijaan vaikuttaa varmemmalta arviolta. Ilmeisesti sieltä ei pääse Sörnäisten rantatielle kuin lähtemällä ramppia pitkin alas?
Silti ei se ramppikaan näytä kovin jyrkältä, joten kova vauhti on pitänyt olla, että on voinut pahasti kaatua, kenties satuttanut päänsä (kenties kaiteeseen).
Kyllä surettaa perheen puolesta. Niin pienet lapset, eivät paljon isästään tule itse muistamaan isoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tragedian paikka: https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/39211784_10155316428327…
Ei ilmeisesti paljoa koska ketjussa kerrotaan, että nyt on akuutti tarve avustukselle.
Voihan olla pienituloinen ja ehkä pätkätyöläinen. Mutta maksavathan hautajaisetkin paljon. Jos on velkaa kämpästä jne.jne, niin aika vaikea on yksin selvitä. Toivotaan , että keräys auttaa. Raskas aika vaimolle ja lapset varmaan kaipaavat isäänsä. Toivotaan, että saavat paljon muutakin kuin rahallista tukea.
Tässä maassa jokainen pääsee hautaan, siitä ei tarvitse huolehtia. Jos ei muuten, niin sossun avustuksella.
Olen ollut järkyttynyt tästä elämän ihmeellisestä mykistävyydestä ja hauraudesta. Mutta nyt täytyy sellainen poikkipuolinen järjen sana sanoa, että en en ehkä ihan tätä välitöntä keräys- ja avustusjuttua hiffaa, sillä köyhiltäkin ihmisiltä kuolee jatkuvasti puolisoita. Tässä saattaa kuitenkin olla kyse läheisten hössäyksestä vailla kunnon tietoja perheen toimeentulosta.
Antaisivat silti ihmisen päästä haudan lepoon ennen hössötyksiä. Ymmärrän toki, että tämä on joillakin tapa käsitellä surua eli ns. sijaistoiminto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio auttaa heitä kuten muitakin ihmisiä.
Jos perheellä on vaikka velkainen asunto (=omaisuutta) yhteiskunnalta ei apua heru. Koti pitäisi ensin myydä lapsilta alta.
Tälleen ihan yleisen tason huomautus: höpöhöpö, ei pidä paikkaansa. Omistusasuntoa ei tarvitse myydä. Mutta tietenkin lainat pitää maksaa itse. Asuntolaina ei ole silti este saada toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla pienituloinen ja ehkä pätkätyöläinen. Mutta maksavathan hautajaisetkin paljon. Jos on velkaa kämpästä jne.jne, niin aika vaikea on yksin selvitä. Toivotaan , että keräys auttaa. Raskas aika vaimolle ja lapset varmaan kaipaavat isäänsä. Toivotaan, että saavat paljon muutakin kuin rahallista tukea.
Tässä maassa jokainen pääsee hautaan, siitä ei tarvitse huolehtia. Jos ei muuten, niin sossun avustuksella.
Olen ollut järkyttynyt tästä elämän ihmeellisestä mykistävyydestä ja hauraudesta. Mutta nyt täytyy sellainen poikkipuolinen järjen sana sanoa, että en en ehkä ihan tätä välitöntä keräys- ja avustusjuttua hiffaa, sillä köyhiltäkin ihmisiltä kuolee jatkuvasti puolisoita. Tässä saattaa kuitenkin olla kyse läheisten hössäyksestä vailla kunnon tietoja perheen toimeentulosta.
Antaisivat silti ihmisen päästä haudan lepoon ennen hössötyksiä. Ymmärrän toki, että tämä on joillakin tapa käsitellä surua eli ns. sijaistoiminto.
Samaa mieltä. On vaikea lohduttaa ihmisiä, joten se,e ttä saa tehdä jotain konkreettista auttaa. Mutta vaimo saa leskeneläkettä, lapset lapseneläkettä isän poismenon takia. Varmasti sossusta saa apua harkinnanvaraisesti. Pidemmän päälle vaimo saa varmaan sitten toimeentulotukea ja asumistukea. Ei Suomessa lapsiperhe ihan heitteille jää.
Tästä jokaisen perheellisen pitäisi innostua miettimään miten omalle perheelle kävisi, jos sattuisi yhtä huonosti kuin Pertulle.
Okei kiitos, nyt selkis. Näin ne kukat siinä Hakaniemenrannassa lähellä toria, joten oletin että paikka on siinä. Ilmeisesti useat muistopaikat johtuvat myös epäselvästä informaatiosta eli muutkin olleet sekaisin paikasta.