Toimittaja Perttu Häkkinen kuollut
https://yle.fi/uutiset/3-10349146
Ooivoi, kaipaan kovasti nyt Yle Puheella hänen ohjelmaansa :(
Kommentit (704)
Ilmeisen paljon toimittajakavereita, kun hänen kuolemansa oli ykkösuutinen Ylessä, HS:ssä, MTV:llä, Iltalehdessä ja Iltasanomissa.
Ja en ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä toimittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauha hänen muistolleen, mutta nyt pitäisi enää vain tietää kuka on Perttu Häkkinen. Toimittaja selvästi, mutta mikä tässä on uutinen? Jos opettaja Matti Minkkinen tai K-marketin kassapalvelija Minna Mönkkönen kuolee, niin onko siinäkin kyseessä uutinen?
Hänen ohjelmansa olivat suosittuja, vaikka sinä et niistä ole kuullut. Tekisi sinullekin hyvää kuunnella muutakin kuin Jaajoa.
Mikä vika on Jaajossa? Harmittaako sua se, että hömppähuumorilla menestyy ja sitten ihmiset ei tunne Perttu Häkkistä? Miksi mun pitäisi tuntea Perttu, kun selvästikään hän ei ole tehnyt mitään niin merkityksellistä että hänet tuntisin.
Jännä että on kuitenkin noin kova tarve kommentoida tähän ketjuun, vaikka ei pätkääkään kiinnosta.
Facemuisteluiden perusteella Perttu on ottanut aina kovasti. Jallupullo pohjalle ja menoksi..juttua on riittänyt. Nyt oli kesäloman viimeinen känni...
Vierailija kirjoitti:
Kuka nykyään kuuntelee jotakin puheohjelmia radiosta? Radio on taustahälynä autoa ajaessa, jne. Ei sitä kukaan oikeasti kuuntele eikä noteeraa siellä vilahtavien toimittajien nimiä.
P. Häkkisen tunsivat, tai olivat hänestä edes kuulleet, ainoastaan samassa poliittissävytteisessä kuplassa elävät hipsterit.
*Röhönaurua*! t. viisikymppinen maatalon emäntä. (Eipä olekaan meitsiä hipsteriksi ennen nimitelty. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä Hakaniemenrannassa on sellainen iso johtokotelo, jota ei kyllä pimeällä välttämättä huomaa, mutta joka saattaa heittää ympäri/kaataa jos siihen lujaa ajaa. Liekö siihen täräyttänyt sopivassa kulmassa ja liukunut pätkän.
Toisaalta, tällä ei ole KENELLEKÄÄN meistä mitään merkitystä, joten yhtä tyhjän kanssa arvailla.
Paska homma. Voimia läheisille, toivottavasti eivät ole lukemassa tätä keskustelua...
Minä itseasiassa ajoin siihen koteloon eilen ja kaaduin. Sitä ei huomannut. Onneksi ei ollut kova vauhti ja kypärä oli päässä. Se kotelo on sopivasti siinä lähellä mistä Perttu löytyi.
No jos hän on tähän koteloon ajanut niin eikö siitä voisi tulla jonkinlainen kuolemansyyntutkinta ainakin ? Mahdollista vastuuta näille koteloihmisille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä Hakaniemenrannassa on sellainen iso johtokotelo, jota ei kyllä pimeällä välttämättä huomaa, mutta joka saattaa heittää ympäri/kaataa jos siihen lujaa ajaa. Liekö siihen täräyttänyt sopivassa kulmassa ja liukunut pätkän.
Toisaalta, tällä ei ole KENELLEKÄÄN meistä mitään merkitystä, joten yhtä tyhjän kanssa arvailla.
Paska homma. Voimia läheisille, toivottavasti eivät ole lukemassa tätä keskustelua...
Minä itseasiassa ajoin siihen koteloon eilen ja kaaduin. Sitä ei huomannut. Onneksi ei ollut kova vauhti ja kypärä oli päässä. Se kotelo on sopivasti siinä lähellä mistä Perttu löytyi.
No jos hän on tähän koteloon ajanut niin eikö siitä voisi tulla jonkinlainen kuolemansyyntutkinta ainakin ? Mahdollista vastuuta näille koteloihmisille...
joo, sama kuin Herttoniemessä.
Työntäkää se kotelo hanuriinne ja lopettakaa humalassa pyöräily.
Katselin vähän somesta, minkä tyyppisistä aiheista Perttu on keskustellut. Yli 4000 twiittiä, mutta hän ei osallistunut ns. "kohuihin" lainkaan. Ei yhtään osumaa esim. sanoilla louhimies, axl, teri, teuvo, törhönen, metsäketo, arstila.
Vierailija kirjoitti:
Katselin vähän somesta, minkä tyyppisistä aiheista Perttu on keskustellut. Yli 4000 twiittiä, mutta hän ei osallistunut ns. "kohuihin" lainkaan. Ei yhtään osumaa esim. sanoilla louhimies, axl, teri, teuvo, törhönen, metsäketo, arstila.
Mutta neljä osumaa Toimi Kankaanniemelle. :D
En tiedä, osuiko hän kiveykseen, puuhun, penkkiin vai kaatuiko suoralla, mutta kuolintapa osoittaa miten helppoa helsingissä olisi kadota noin vain: siinä on nimittäin meri ihan vieressä ja yhtä hyvin hän olisi voinut nytkin ajaa suoraan mereen. Lähipäivinä on ollut vielä kunnon aallokot jolloin pudonnut voi ajelehtia pitkänkin matkan.
Julkisuuden henkilöiden kuolintapauksissa ei ole tapana suoraan kertoa alkoholin osuudesta, joten ei sitä tarvitse nytkään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muitakin. Mä vetäisin siihen oikein kunnon vauhdilla ja lensin ympäri ja pää osui johonkin tolppaan. Onneksi oli kypärä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muitakin. Mä vetäisin siihen oikein kunnon vauhdilla ja lensin ympäri ja pää osui johonkin tolppaan. Onneksi oli kypärä...
Kannattaa lopettaa pyöräily jos on noin holtiton kuski. Itse pidän nopeudet sen verran alhaisena ettei onnettomuuksia pääse käymään.
[/quote]Kannattaa lopettaa pyöräily jos on noin holtiton kuski. Itse pidän nopeudet sen verran alhaisena ettei onnettomuuksia pääse käymään.[/quote]
Jep ja niinhän Perttukin teki - lopetti pyöräilyn. Jälkiviisastelu ei tässä kohtaa nyt taida enää auttaa - kevyet mullat vaan. Lähden pyörälenkille, ehkä sekin on viimeinen minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole mitään mieltä mistään niin voi olla kaikkien kaveri.
Helpottaa journalistin työtä.
Cyclist kirjoitti:
Kannattaa lopettaa pyöräily jos on noin holtiton kuski. Itse pidän nopeudet sen verran alhaisena ettei onnettomuuksia pääse käymään.
Jep ja niinhän Perttukin teki - lopetti pyöräilyn. Jälkiviisastelu ei tässä kohtaa nyt taida enää auttaa - kevyet mullat vaan. Lähden pyörälenkille, ehkä sekin on viimeinen minulle.
En ole koskaan joutunut onnettomuuteen vaikka pyöräilen paljon. Joillekin taas tuntuu jatkuvasti käydä jotain ja sitten koitetaan löytää syyllistä muualta. Milloin on este väärässä paikassa ja seuraavalla kerralla opasteet oli väärin. Kyse on kuitenkin vain kuskin asenteesta.
Ai muutkin epäilee täällä sitä Hakaniemenrannan koteloa :( Itsekin meinasin kaatua siihen keskellä päivää
Perttu oli päivänpoliittisen debatin ja näiden pahamaineisten kuplien ulkopuolella. Eipä tule mieleen ketään toista saman kaliberin älykköä, humoristia ja kansanmiestä. Loppuunasti itsenäinen ajattelija, työnantajistaan riippumaton oman polkunsa kulkija. Ja yhä harvinaisemmaksi käyvä renesanssimies jolla oli annettavaa ainakin musiikissa, puhujana ja kirjoittajana. Tuskin tulee lepäämään rauhassa siellä missä nyt onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nico ceellä kirjoitti:
Kai tämäkin herra saa nimeensä etuliitteen: ”legenda” tai ”Mestari”?
Niinkuin kaikki muutkin kuolleet tuntemattomat suuruudet, joita Suomessa arvostetaan vain sen viikon verran kun kuolemasta uutisoidaan?Aikamoinen julkkishan tämä kaveri oli, kun ekan kerran hänestä kuulee silloin kun hän heittää veivinsä..
Kertoo ehkä enemmän sinusta kuin Pertusta. Yle Puheen legenda. Onneksi on Areena. Odotin jo huomista ohjelmaa, nyt tietenkin peruttu. Käy sääliksi Panu Hietaneva. Kaikki ohjelmat jo suunniteltu tälle kaudelle... Harmillista. Perttu oli ihan paras toimittaja. Loistava kolumnisti. Aika kuuro ja sokea tai sivistymätön on jos ei ole kaverin törmännyt.
Kaikki eivät kuuntele Yle Puhetta, eikä siinä ole mitään sivistystason puutetta.
Yllättävää kyllä, minulle Häkkinen oli ennemminkin tuttu kirjoittavana toimittajana.
Kirjoitti kolumneja mm. Nyt-liitteeseen ja myös maakuntalehtien (Keskisuomalainen, Savon Sanomat jne.) sunnuntailiitteeseen. Eli hyvinkin erilaisiin ja erilaisia ihmisiä tavoittaviin medioihin.
Ja onhan se nyt jonkinlaista sivistyksen vajautta jos ei kuuntele radiota eikä lue sanomalehtiä.
Tää on ihan paras!! En todellakaan kuuntele suomalaisia radiokanavia enkä lue suomalaista "laatujournalismia" kuten jotain Hesaria, Aamulehteä tai iltapäivän roskalehtiä, jotka levittävät vain omaa polittista agendaansa. Kuten myös Yle. Luen ihan muita lehtiä ja niissä ei pertut vilahtele.