Fitness-äidin harrastuksen vaikutus lapsen kehitykseen ja ajatusmaailmaan
Törmäsin instagramissa fitness-äitiin, joka kuvaa jatkuvasti itsestään ja lihaksistaan kuvia, kuvissa jopa parivuotiaat lapset pullistelevat hauistaan ja ovat äidin mukana urheilemassa.. onko tämä tervettä? miten lasten kehitys?
Kommentit (43)
Ei kuulosta hyvältä mallilta. Fitness-harrastus ei ole tervettä urheilua/elämää. Tämän tosin myöntävät vain entiset fitness-tyypit ja tietysti ne, jotka sivusta näkevät elämäntavan oireellisuuden.
Muitakin epäterveellisiä malleja on, mutta se ei liene tämän ketjun aihe!
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä mallilta. Fitness-harrastus ei ole tervettä urheilua/elämää. Tämän tosin myöntävät vain entiset fitness-tyypit ja tietysti ne, jotka sivusta näkevät elämäntavan oireellisuuden.
Muitakin epäterveellisiä malleja on, mutta se ei liene tämän ketjun aihe!
mielenkiintoista seurata miten pinnallisia lapsista kasvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta: Äiti ei voi panostaa täysillä äitiyteen jos treenaa kisoja varten tai fitness on elämäntapa!!!!
Onko samanlaista moralisointia, jos lasten isä olisi se joka harrastaa, esimerkiksi kehonrakennusta?
No tietysti. Mutta se ei liene ollut ketjun aihe?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eräs fitnessiä harrastava äiti-ihminen kertoi haastattelussa kertovansa lapsilleen käyvänsä
kuntosalilla ja kisoissa. lapsetkin perillä lajista ja kannustavat äitiä voittoon.
äiti myös punninnut ruokia jo pitkään, lapset eivät ihmettele enää.Miettiiköhän lapset, että miksi äiti pyllisttelee bikineissään lavalla ja esittelee persettään.
S-A-I-R-A-S-T-A!!!!
Vierailija kirjoitti:
äidillä lisäksi hiustenpidennykset, ripsienpidennykset ja jatkuvasti käy kosmetologilla...
wt mutsi.
Vaikuttaa pinnalliselta äidiltä, jonka elämä romahtaa kun kulissit särkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eräs fitnessiä harrastava äiti-ihminen kertoi haastattelussa kertovansa lapsilleen käyvänsä
kuntosalilla ja kisoissa. lapsetkin perillä lajista ja kannustavat äitiä voittoon.
äiti myös punninnut ruokia jo pitkään, lapset eivät ihmettele enää.kamalaa jos jo lapsena joutuu oppimaan aikuiselta mallin, että ruokaa pitäisi punnita sen takia ettei äiti vahingossakaan pääse piiruakaan lihomaan...
Olet tainnut VÄHÄN väärin ymmärtää syyn ruokien punnitsemiselle. Selvitä asioita ennen kuin tuomitset turhaan
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Ihailen fitness-naisia.
Niin minäkin, jos reiästä ei ole puserrettu vauvaa.
synnyttäneestä naisesta huomaa jostain kohdasta synnytyksen
Minulla on omakohtaista kokemusta asiasta, äitini oli fitness silloin 80-90-luvulla, kisasi bodarikisoissa, treenasi paljon ja työkin oli kuntosalilla, jossa välillä itsekin pyörin.
Olen nainen, minulla on myös neljä sisarusta. Kenellekään ei ole tästä fitneksestä seurannut yhtään mitään. Itse olen käynyt salilla lihaskuntoa ylläpitävästi 15-vuotiaasta saakka, en koskaan sen enempää. Parilla siskolla on liikakiloja, yksi taas liikunta-alalla. Mitään syömihäiriöitä tai liikaa treenaamista ei ole kellään ollut.
Että sellainen vaikutus.
Pyllistävätkö miehetkin kisoissa vai onko se vain naisille? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on omakohtaista kokemusta asiasta, äitini oli fitness silloin 80-90-luvulla, kisasi bodarikisoissa, treenasi paljon ja työkin oli kuntosalilla, jossa välillä itsekin pyörin.
Olen nainen, minulla on myös neljä sisarusta. Kenellekään ei ole tästä fitneksestä seurannut yhtään mitään. Itse olen käynyt salilla lihaskuntoa ylläpitävästi 15-vuotiaasta saakka, en koskaan sen enempää. Parilla siskolla on liikakiloja, yksi taas liikunta-alalla. Mitään syömihäiriöitä tai liikaa treenaamista ei ole kellään ollut.
Että sellainen vaikutus.
Oliskohan 30 vuotta sitten ollut vähän maltillisempi meno noissa kisoissa Suomessa? Ja niihin valmistautumisessa?
vaikka fitness onkin outoa niin kyllä lapsilla on paljon hirveämpiäkin vanhempia.
Jos mä kuulen vielä sanan fitness, niin mä alan huutaan :) Aivan sairasta touhua. Eikö muuta tekemistä ole kuin pyöriä sen oman itsensä ja kroppansa ympärillä aamusta iltaan ja illasta aamuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. On ehdottomasti parempi lapsille, jos äiti mussuttaa pullaa ja suklaata ja istuu sohvalla selaamassa av-palstaa kaiket päivät.
Omassa lapsuudessani, vuosikymmeniä sitten äidit vielä leipoivat lapsilleen pullaa. Lapset leikkivät ulkona ja olivat aktiivisia. Pulla ei lanteilla näkynyt. Äidit olivat läsnä lasten elämässä ja elivät täysillä lapsiperhe-elämää. Nyt fitness-äidit aikatauluttavat elämänsä, ja kuvittelevat tarkan ajankäytönhallinnan riittävän hyvään äitiyteen.
Jaa. Ainakin 70-luvulla Suomessa oli kolmen kuukauden äitiysloma ja omat vanhempqni olivat aina töissä. Kotitöihin meni puolet enemmän aikaa kuin nykyään, kun ei ollut tiskikoneita tai muita avustavia härpäkkeitä. Lapset olivat paljon ulkona joo, mutta keskenään saivat mennä pitkin maita ja mantuja. Joo ja varmaan pullaa leivottiin joskus viikoppuisin, mutta ei se äideistä tehnyt sen parempia kuin nykyäänkään.
Mikä tekee kuntosalista epäterveellisen palstanaiset?
kamalaa jos jo lapsena joutuu oppimaan aikuiselta mallin, että ruokaa pitäisi punnita sen takia ettei äiti vahingossakaan pääse piiruakaan lihomaan...