Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lapsuudenperheessäsi suhtauduttiin seksiin?

Vierailija
12.08.2018 |

Keskusteltiinko seksistä, jos niin millä tavalla?
Kuulitko tai näitkö vanhempiesi harrastavan seksiä?
Keskustelitko seksistä sisarusten kanssa?

Miten arvelet lapsuudenkokemustesi vaikuttaneen seksielämääsi aikuisiällä/ovatkohan vaikuttaneet jotenkin?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhtauduttiin aika avoimesti. Valistettiin ehkäisystä, kaikkea sai kysyä ja kaikkeen vastattiin. Isällä oli tosin tapana kertoa liikaakin rivoja vitsejä ja heittää härskejä kommentteja aiheeseen liittyen, äiti sai tuon tuosta toppuutella... Muistan että isän ja äidin rakastelu välillä kantautui meidän lasten korviin kun pienessä asunnossa asuttiin, se oli aika kiusallista ja suljin siltä korvani. Tavallaan minusta tuntuu että vartuin itse "vanhoillisemmaksi" kuin vanhempani, asioista saa puhua mutta kaikkea ei tarvitsisi mielestäni jakaa.

Olen syntynyt 90-luvulla, vanhempani 60-luvulla.

Vierailija
42/43 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä ei puhuttu. En ole koskaan nähnyt vanhempieni pussaavan tai edes halaavan ja olen jo 25-vuotias. Se on mielestäni sääli, sillä olisin mielelläni nähnyt pieniä hellyyden osoituksia. Muistan myös erään kerran kun joskus alle kouluikäisenä kyselin vanhemmiltani siitä, mistä lapset tulevat. Ihmettelin, että miten lapsi voi näyttää puoliksi isältään ja puoliksi äidiltään, jos se kasvaa vain äidin vatsassa. Muistan, että kysymyksen jälkeen molemmat vanhempani jähmettyivät ja ilmapiiri muuttui kireäksi. Äitini kertoi jotain ympäripyöreää pippelistä ja minä olisin halunnut vielä kysyä lisää, mutta en uskaltanut, koska huomasin, että kyseisestä aiheesta ei ole sopivaa puhua. Sen jälkeen en ole enää koskaan kysynyt vanhemmiltani mitään seksiin liittyvää, vaikka muutaman kerran olisin halunnutkin. Myös teeveen seksikohtaukset ja yläasteen terveystiedon läksyt aiheuttivat vanhemmissani valtavaa vaivaantuneisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ei ollut olemassa. Hellyyttä tai läheisyyttä ei ollut vanhempien välillä eikä vanhempien ja lastenkaan välillä. Ei seksiä vaiettu kuoliaaksi eikä esim telkkarin seksikohtauksia piiloteltu, mutta minkäänlaista valistusta tai keskustelua ei ollut. 17-vuotiaana pyysin äitiä varaamaan gynelle ajan ehkäisyä varten, ja sen hän tekikin. Ei kuitenkaan silloinkaan puhuttu asiasta mitään.

Jännä sinänsä, koska äitini on varsin avoin ja sosiaalinen ihminen. Isä on tyypillinen jäyhä mies.

En voisi kuvitella esim. suutelevani ketään vanhempieni edessä. Halaaminenkin kuulostaa vaikealta. Myös omalle lapselleni osoittamani hellyys tuntuu kiusalliselta vanhempieni läsnäollessa.

Olen syntynyt -91.