Miksi sosiaaliset ja puheliaat vihaavat hiljaisia?
Kommentit (59)
Ei vihaa, mutta itse en jaksa kauaa olla sellaisen seurassa.
Se on stressaavaa ja turhauttavaa yrittää yksin ylläpitää keskustelua kun toinen vaikuttaa jatkuvasti siltä ettei vittuakaan kiinnosta!
ite oon puheliaasta perheestä joskus puhuu kaksi eri asiaa samaan aikaan yhdelle, :D hauskaa on kyllä, ja kaikki osaa keskellä keskustelua hyppää juttuun mukaan, jos vaikk lompsin vanhempien luo ja siellä on keskustelu käynnissä hetken kuuntelen mikä on aihe ja pystyn ottaa osaa lennosta keskusteluun, eikä kukaan pahastu, niin kaikki muutkin tekee <3
Koska sosiaaliset ja puheliaat luulevat olevansa paljon voimakkaampia ja parempia kun pikkuhiljaiSet paskiaiset. Puheliaat ja sosiaaliset rakastavat heitä ja ovat niin onnellisia.
Kun keskustelu on tällaista: Minä sanon jotain, vastaus on: niin varmaan.
Joka ikiseen keskusteluyritykseen: niin varmaan. Itse ei puhu ei pukahda! Arvatkaa kenellä alkoi kiehua!
Ja tämän piti olla matkaseuralainen yli kahden tunnin matkalle! En laskenut montako niinvarmaan:ta ehti tulla, lopulta en puhunut minäkään.
Miksi lähteä kenenkään matkakaveriksi jos ei ole puhekykyinen!? Tämä henkilö oli erän kaverini tuttu jonka kaverini oli järjestänyt minulle "seuraksi" kun samaan suuntaan matkustettiin. Ei häntä pakotettu, olisi minun puolestani kaikin mokomin saanut olla rauhassa ja matkustaa yksin. Olisi ollut miljoona kertaa mukavampaa kummallekin osapuolelle.
Mulla on kaveri, joka on hiljainen. Ei sellainen normaali hiljaisuus haittaa, jolloin toinen on vähän vähäpuheisempi. Mutta tällä se hiljaisuus menee äärimmäisyyksiin, jolloin hän voi olla tunteja päästämättä suustaan pihaustakaan. Puheliaampana päivänä vastaa kaikkeen "emmätiiä". Ja sitten jotain kerran vuodessa on sellaista normaaliutta muistuttvaa, että sen kanssa saa aikaiseksi jonkinlaista keskustelua. Keskustelu kerran vuodessa ei oikein riitä kompensoimaan sitä vihaa, joka tuosta täysmykkyydestä syntyy.
Tuntuu, etteivät nämä sosiaaliset ja puheliaat ihniset jotenkin kykene hyväksymään että jotkut eivät ole puheliaita kuten he. Ehkä kokevat nämä hiljaisemmat ihmiset jotenkin uhkaavina tai inhottavina.
Vihaavat? Liioitteletkohan ap hieman? Jo tuo sana kertoo sinusta sen, että olet hyvin vihamielinen ja outo tyyppi, jonka kanssa ei yksikään ihminen tule toimeen. Ei puhelias eikä myöskään vähemmän puhelias. Sinä olet se ongelma, ei hiljaisuutesi.
Suurimmalla osalla puheliaista on heikot sosiaaliset taidot. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, etteivät nämä sosiaaliset ja puheliaat ihniset jotenkin kykene hyväksymään että jotkut eivät ole puheliaita kuten he. Ehkä kokevat nämä hiljaisemmat ihmiset jotenkin uhkaavina tai inhottavina.
Eivät koe. He kokevat hiljaisemmat ihmiset umpimielisinä ja outoina. Jos ihminen ei saa suustaan mitään järkevää ulos, niin miten sellaiseen voi edes tutustua ja huomata heidät jopa mukaviksi? Miten aikuinen ihminen voi olla niin ummikko, että ei kykene keskustelemaan omalla kielellään arkisista asioista? Ymmärrän hyvin, jos on hiljainen sen takia, että ei osaa kieltä, mutta muuta hiljaisuutta ja arkailua en ymmärrä kuin vähän.
En ole itsekään mikään suupaltti, mutta pärjään hyvin ja opin koko ajan lisää pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi mennä toisin päin. Eli suurimmalla osalla hissukoista on erittäin huonot sosiaaliset taidot. Eiväthän ne pääse kehittymään yksin seiniä tuijottaessa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Selitä miksi tuo olisi paikkansa pitävä juttu, en ymmärtänyt sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi mennä toisin päin. Eli suurimmalla osalla hissukoista on erittäin huonot sosiaaliset taidot. Eiväthän ne pääse kehittymään yksin seiniä tuijottaessa ollenkaan.
Eivätpä ne kehity myöskään niillä, jotka taukoamatta pitävät omaa showtaan, kun on olemassa vain maailman napa. Onneksi löytyy myös valimuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ekstrovertti juoruakka kommentoi minun vähän arempaa lasta joka on kuitenkin iloinen ja monen mielestä hurmaava, että hyvä kun nyt on tullut sosiaalisemmaksi vauva. Kommentoisiten kuin lapsessani olisi jotain vikaa kun tykkäsi tarkkailla ensin ja sitten vasta ryhtyä toimiin.
Sellaiset sosiaaliset taidot ja suvaitsuvaisuudet ekstovertilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Selitä miksi tuo olisi paikkansa pitävä juttu, en ymmärtänyt sitä itse.
Tässä se ongelman ydin juuri onkin. Ymmärrät vain omaa näkökantaasi ja tapaasi toimia.
Ovat sosiaalisesti huomionkipeitä, eivät saa sitä hissukoilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaveri, joka on hiljainen. Ei sellainen normaali hiljaisuus haittaa, jolloin toinen on vähän vähäpuheisempi. Mutta tällä se hiljaisuus menee äärimmäisyyksiin, jolloin hän voi olla tunteja päästämättä suustaan pihaustakaan. Puheliaampana päivänä vastaa kaikkeen "emmätiiä". Ja sitten jotain kerran vuodessa on sellaista normaaliutta muistuttvaa, että sen kanssa saa aikaiseksi jonkinlaista keskustelua. Keskustelu kerran vuodessa ei oikein riitä kompensoimaan sitä vihaa, joka tuosta täysmykkyydestä syntyy.
Minulla on hyvin paljon samansorttinen kaveri. En ole itsekään erityisen puheliasta tyyppiä mutta tykkään kyllä vaihtaa ajatuksia ja pohdintoja, joskus syvällisempiäkin sellaisia. Omalla kohdallani en menisi puhumaan vihasta mutta olen monesti tapaamisten jälkeen turhautunut ja väsynyt, kun ne aina menevät hiljaa möllöttäessä eikä toisesta saa mitään irti. Emme enää tapaakaan kovin usein, koska tuntuu, että kumpikaan meistä ei saa kaveruudesta irti sitä, mitä kaipaisi.
Toisaalta kyllä osa avoimista ja puheliaista suhtautuu aika inhottavasti hiljaisempiin ihmisiin. Muodikkaasti ilmaistuna suorastaan triggeröityvät siitä, jos joku ei ole pälpättämässä ja vuodattamassa samaan malliin kuin he. Usein he ovat juoruilijatyyppejä, jotka paheksuvat sitä, kun "susta ei ikinä saa mitään otetta!". He yleensä myös jättävät täysin huomiotta niiden hiljaisempien kommentit ja keskustelunavaukset ja joko vaihtavat aihetta tai puhuvat päälle. Sitten haukkuvat ja syyllistävät, kun nämä hiljaisemmat seurauksena kääntyvät entistä enemmän sisäänpäin.
Miksi pitäisi tykätä hissukoista? En ole koskaan kaivannut heitä omiin porukoihini. Hiljaiset voivat olla keskenään, me puhekykyiset sitten toisten sosiaalisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin puheliailla tuntuu olevan melkein paniikinomainen tarve puhua. Mitä ihmettä he pelkäävät? Ehkä omaa tyhjyyttään, joka paljastuisi, jos olisi hetken hiljaa ja vaan tunnustelisi oloaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tykätä hissukoista? En ole koskaan kaivannut heitä omiin porukoihini. Hiljaiset voivat olla keskenään, me puhekykyiset sitten toisten sosiaalisten kanssa.
Tehän te yritätte olla kaikkien "kaveri". Ihan kuule ite ängette joka paikkaan.
arvaavat mitä me hiljaiset ajatellaan heidän jutuistaan