HS: Terttu luuli tukevansa kiusaamisen vastaista työtä, mutta joutuikin Kouluturvaa-lehden tilaajaksi
Vääksyssä asuva Terttu Olli piti koulukiusaamisen vastaista työtä niin tärkeänä, että hän lahjoitti sitä varten 56 euroa. Lahjoituksen hän teki hyväntekeväisyystyöstä kertoneelle puhelinmyyjälle tämän vuoden alussa. Myyjä kertoi puhelun aikana muun muassa, että rahalla tuetaan koulukiusattujen turvapuhelinta.
”Vasta puhelun lopulla myyjä kertoi jonkun lehden tilauksesta. Kuvittelin, että lehti annetaan lahjoituksen mukana, joten ilmoitin, etten tarvitse sitä. Sovimme, että lehti lahjoitetaan paikalliselle koululle”, Olli kertoo.
Onko sinulla vastaavia kokemuksia puhelinmyyjistä?
Kommentit (36)
Elämäntapatyöttömät täällä taas marisevat kun joku suostuu tekemään töitä elääkseen.
Mulle soitti joku Elisan tukipalveluista, halusi kartoittaa miten on netti ja puhelin toiminut?
Okei, vastailin auliisti kun ajattelin josko on jotain teknistä apua tms..
Ihmettelin et mikä tekninen tuki tämä on kun kyselee ympäripyöreitä, eikä tiedä oikeesti tekniikasta mitään. Selkishän se sieltä.
Puhelun lopuksi yritti myydä jotain liittymää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En tue mitään, en tilaa mitään. Isken puhelinhäiriköille luurin korvaan.
Moni nuori aloittaa tuolla tavalla työelämänsä, kun ei muutakaan ole saatavilla. Ei ole pakko olla epäkohtelias. Voi sanoa, että ei kiitos ja hyvää päivänjatkoa!
Yleensä sieltä tulee alkuun se 5 minuutin selostus jota joutuu pakosti kuuntelemaan tietääkseen mistä puhelussa on oikein kyse ja kuka soittaa
Miksi pitää kuunella? Onko hiiva loppu ja ajattelit että josko puhelinmyyjällä sitä olisi? Ajatteletko että palokunta soittaa ja heillä on joku hätä?
Joudut kuuntelemaan puhelun koska et luota itseesi vaan olet epävarma. Minä sen sijaan tiedän tarpeeni ja voin iskeä luurin korvaan hetkenä minä' tahansa, vaikka ikkunanvaihtoryhmä työskenteleekin juuri minun asuinalueellani.
Ostin DNA: lta jalkapallokanavapaketin 6 kuukaudeksi, myymälästä. Kyseessä oli 6 kk määräaikainen tilaus. Kysyin kaksi kertaa, että tilaus todella päättyy siihen, eikä minun erikseen tarvitse sitä katkaista. Keskustelimme mukan myyjän kanssa, että en todella halua joutua kirjaamaan tätä puhelimeen, että milloin se pitää sit puolen vuoden päästä katkaista viimeistään. Ei kuulemma huolta. Sittten yllätys yllätys se ei automaattisesti katkennutkaan. Jouduin menemään paikalla ja katkaisemaan, ja maksaman. Ylimääräisen kuukuden. Kyseinen myyjäkin oli paikalla, muttei kuulemma muistanut asiaa . Myyjä rupesi selottämään että määräaikainen tarkoittaa jatkuvaa, jollei erikseen katkaista. Kysyin, että onko teilääkin myös esimerkiksi määräaikaiset työsopimukset jatkuvia, ellei työnantaja erikseen lopuksi irtisano. Se on kuulemma ihan eri asia. Eli suomenkielen termi määräaikainen saa uuden tulkinnan tapauksesta riippuen. No, olen nyt entinen asiakas, ja vuosikymmenien asiakassuhde katkesi (alunperin alkoi DNA: n ostamassa Kaapelitv- yhtiössä, olikos sen nimi nyt HTV?).
Kyseisen firma on ollut julkisuudessa jo aiemmin.
Jos vähän googlailee niin rahat eivät mene sitä tarvitseville vaan yrittäjän omaan taskuun.
Ukko35 kirjoitti:
Mulle soitti joku Elisan tukipalveluista, halusi kartoittaa miten on netti ja puhelin toiminut?
Okei, vastailin auliisti kun ajattelin josko on jotain teknistä apua tms..Ihmettelin et mikä tekninen tuki tämä on kun kyselee ympäripyöreitä, eikä tiedä oikeesti tekniikasta mitään. Selkishän se sieltä.
Maistuu ohuesti manipuloinnilta...
Vierailija kirjoitti:
Ostin DNA: lta jalkapallokanavapaketin 6 kuukaudeksi, myymälästä. Kyseessä oli 6 kk määräaikainen tilaus. Kysyin kaksi kertaa, että tilaus todella päättyy siihen, eikä minun erikseen tarvitse sitä katkaista. Keskustelimme mukan myyjän kanssa, että en todella halua joutua kirjaamaan tätä puhelimeen, että milloin se pitää sit puolen vuoden päästä katkaista viimeistään. Ei kuulemma huolta. Sittten yllätys yllätys se ei automaattisesti katkennutkaan. Jouduin menemään paikalla ja katkaisemaan, ja maksaman. Ylimääräisen kuukuden. Kyseinen myyjäkin oli paikalla, muttei kuulemma muistanut asiaa . Myyjä rupesi selottämään että määräaikainen tarkoittaa jatkuvaa, jollei erikseen katkaista. Kysyin, että onko teilääkin myös esimerkiksi määräaikaiset työsopimukset jatkuvia, ellei työnantaja erikseen lopuksi irtisano. Se on kuulemma ihan eri asia. Eli suomenkielen termi määräaikainen saa uuden tulkinnan tapauksesta riippuen. No, olen nyt entinen asiakas, ja vuosikymmenien asiakassuhde katkesi (alunperin alkoi DNA: n ostamassa Kaapelitv- yhtiössä, olikos sen nimi nyt HTV?).
DNA ei juuri piittaa siitä vaikka katkaisitkin asiakassuhteen. "itselleen se sika kiusaa tekee kun ruuhensa kaataa".
Lyökää kaikille myyjille ja kyselijöille luuri korvaan heti, jos ylipäätään erehdytte vastaamaan.
Ukko35 kirjoitti:
Okei, vastailin auliisti kun ajattelin josko on jotain teknistä apua tms..Ihmettelin et mikä tekninen tuki tämä on kun kyselee ympäripyöreitä, eikä tiedä oikeesti tekniikasta mitään. Selkishän se sieltä.
Minulla on Elisan(Saunalahti) laajakaista ja parin kuukauden välein sieltä soitellaan ja savoa vääntävät myyjät yrittävät kaupitella milloin Elisa viihdettä, milloin kalliimpaa nettiyhteyttä, viimeksi tarjosivat mobiililaajakaistaa. Olen estänyt puhelimessa jo kymmeniä Elisan numeroita ja jätän vastaamatta epäilyttäviin soittoihin, mutta kyllä operaattorilla numeroita riittää ja aina tulee niin kauan soittoja kunnes erehdyn vastaamaan. Olen tehnyt selväksi, että en ikinä osta mitään puhelinmyynnistä, mutta yhtiön asiakkaana en saa puheluita loppumaan. Ilmeisesti on pakko vaihtaa laajakaistaoperaattoria ja vaatia sen jälkeen Elisaa poistamaan kaikki yhteystietoni.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömät täällä taas marisevat kun joku suostuu tekemään töitä elääkseen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee Tunne&Mieli -lehti, ja tilaus alkoi tällä samalla periaatteella. Myyjä kertoi asian täysin selkeästi, että tällä tuetaan mielenterveystyötä, ja minusta se oli hyvä asia jota halusin tukea. Myös lehti on hyvä, ja sitä myydään nykyisin myös irtonumerona, käsittääkseni.
Joko myyjä on ollut epäselkeä tai Terttu ei ole ymmärtänyt, tässä tapauksessa on käynyt.
Kouluturvan taustalla on talousrikostuomion saanut henkilö. Onko turvapuhelinta olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Tämä:
Koulukiusatut syöttinä: Muistisairaillekin markkinoitu lehti tullut tilaamatta laskun kera
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Koulukiusatut-sy%C3%B6ttin%C3%A4-Mu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Tämä:
Koulukiusatut syöttinä: Muistisairaillekin markkinoitu lehti tullut tilaamatta laskun kera
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Koulukiusatut-sy%C3%B6ttin%C3%A4-Mu…
Seuraavaksi Korhonen pyysi sähköpostin välityksellä asiakaspalvelijalta käyttöönsä tallenteen, johon äidin ja lehtimyyjän keskustelu on tallennettu.
– Nauhoitettu tilaus on tarkastettu moneen kertaan ja sen mukaan on ihan selvää, että tilaus on tehty, asiakaspalvelija vastasi.
Korhonen ei luovuttanut vaan toisti vaatimuksensa.
– Emme voida luovuttaa nauhat ulkopuoleiseille ilman myyjän luupaa, oli asiakaspalvelijan viimeinen vastaus.
Kumpi on etunimi, Terttu vai Olli?
Kouluturvaa / Eroturvaa -huijaus jatkuu pk-seudulla. Eräs iäkäs sukulaisrouva oli saanut laskun lehtitilauksesta. Eli tämä homma pyörii edelleen.
Ihmettelen, miten viranomaiset eivät saa tätä toimintaa pysähtymään vaikka rikosilmoituksiakin on jo tehty, ja taustalla häärii poliisin vanha tuttu talousrikollinen.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua