Ostettiin talo, naapurin kissa tulee useamman kerran päivässä sisälle. On kuin kotonaan
ai että meillä oli hauskaa kun ekaa kertaan käytiin talossa siivoomassa, vieras kissa kipitteli suoraan avonaisesta ovesta sisälle. Siellä se tepsutteli kuin kotonaan. Seuraavana päivänö kävi 4 kertaa :D
Kysyim että pitäiskö sun mennä välillä kotiinkin, mut eipä hänellä ollut kiire. Saattaa tulla kun muutamme sinne, mukana meinaa tulee 3 kissaa. Eipä tuota silloin voi sisälle päästää, tottunut kuitenkin näemmä käymään, tottuiskohan meidän kissat että vieras kissa käy välillä
Kommentit (56)
Kissoja vapaana pitävät ”omistajat” ovat rasittavaa porukkaa. Miksi ottaa lemmikki, jos siitä ei huolehdi? Vähän väliä saa lukea että ” meidän miisu on kateissa, onkohan jäänyt auton alle” jne. En ymmärrä.
Kissa on vieraslaji ja tappaa huvikseen linnunpoikasia. Se EI kuulu luontoon, ja sille on paljon vaaran paikkoja. Mutta tietyt kissanomistajat eivät tätä tajua vaikka asiaa perustelisi maailman tappiin. Heitä eivät lait koske?
Ja kyllä, minulla on koira, josta huolehdin kuten pitääkin. Se ei hyökkäile kenenkään kimppuun, ka ulkoilee niin että minä väännän laiskan persukseni ulos ja lähden lenkittämään.
Mitähän sanottaisiin jos oman spanielini laskisin aina yöksi ulos, ihan vain laiskuuttani?
Vierailija kirjoitti:
Noh, kissan voit nostaa syliin ja kantaa ulos. Meillä sisälle juoksee naapurin lapsi. Ei soita ovikelloa ei mitään. Juoksee vain suoraan ovesta sisään ja vaikka sanoisi että lapsemme ei nyt lähde leikkimään, niin jää vain esimerkiksi sohvallemme istumaan ja vielä ulkokengät jalassa!
No sano että nyt lähdet kotiisi ja jatkossa koputat oveen ja odotat vastausta ennen kuin tulee sisälle. Soitat myös vanhemmille ja kerrot, että neuvovat lastaan käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyi kuollut kissa uima-altaasta.
Kokenut luonnollisen kuoleman menemällä muovipussiin kiuaskivien kanssa ja putoamalla uima-altaaseen?
Ihan luonnollista, että siinä hukkuu. Olis nyt vähän katsonu.
Otat kissan kiinni ja viet löytöeläimiin ja muista mainita että kissa on jatkuvasti irti, niin voi olla että eivät luovuta kissaa omistajlleen, vaikka keksisi sitä sieltä kysellä ja jokatapauksessa kissan nouto maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, kissan voit nostaa syliin ja kantaa ulos. Meillä sisälle juoksee naapurin lapsi. Ei soita ovikelloa ei mitään. Juoksee vain suoraan ovesta sisään ja vaikka sanoisi että lapsemme ei nyt lähde leikkimään, niin jää vain esimerkiksi sohvallemme istumaan ja vielä ulkokengät jalassa!
Voihan sen naapurin penskankin kantaa ulos :D ja vielä sanoa että hus ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokenut luonnollisen kuoleman menemällä muovipussiin kiuaskivien kanssa ja putoamalla uima-altaaseen?
Ihan luonnollista, että siinä hukkuu. Olis nyt vähän katsonu.
Ehkä tää on se sama Kussukissu jolle tuolla on selitetty ja perusteltu asioita mutta äityli ei muistanut kertoa että ei saa leikkiä muovipusseilla ja kiuaskivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen naapurin penskankin kantaa ulos :D ja vielä sanoa että hus ulos.
Ja kusta varmuudeksi päälle.
Asumme kylämäisellä taajama-alueella. Pihallamme käy naapurustosta pari kissaa. Pitävät hiiret ja myyrät poissa. Hyvä niin.
En ymmärrä kissanvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Kissoja vapaana pitävät ”omistajat” ovat rasittavaa porukkaa. Miksi ottaa lemmikki, jos siitä ei huolehdi? Vähän väliä saa lukea että ” meidän miisu on kateissa, onkohan jäänyt auton alle” jne. En ymmärrä.
Kissa on vieraslaji ja tappaa huvikseen linnunpoikasia. Se EI kuulu luontoon, ja sille on paljon vaaran paikkoja. Mutta tietyt kissanomistajat eivät tätä tajua vaikka asiaa perustelisi maailman tappiin. Heitä eivät lait koske?
Ja kyllä, minulla on koira, josta huolehdin kuten pitääkin. Se ei hyökkäile kenenkään kimppuun, ka ulkoilee niin että minä väännän laiskan persukseni ulos ja lähden lenkittämään.
Mitähän sanottaisiin jos oman spanielini laskisin aina yöksi ulos, ihan vain laiskuuttani?
Kuinka monta samansisältöistä viestiä ajattelit tähän ketjuun vielä spämmätä? Käytä välillä kissasta jotain muuta sanoa kuin miisu, niin voimme kuvitella, että tässä olisi useampikin keskustelija.
Vierailija kirjoitti:
Asumme kylämäisellä taajama-alueella. Pihallamme käy naapurustosta pari kissaa. Pitävät hiiret ja myyrät poissa. Hyvä niin.
En ymmärrä kissanvihaajia.
Mitä hiton kissanvihaajia?? Minä tykkään kaikista eläimistä, myös kissoista, enkä ikinä tekisi niille pahaa. En vain halua ajaa vahingossa irtokissan päälle ja olen huolissani niistä kissoista, sekä ottaa päähän kun tappavat linnunpoikasia. En todellakaan ymmärrä eivätkö kissojaan vapaana pitävät välitä niistä lemmikeistään yhtään ?!
Niin että jos jotain vihaan niin näitä huolettomia omistajia. Mikä siinä on niin vaikea tajuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sanottaisiin jos oman spanielini laskisin aina yöksi ulos, ihan vain laiskuuttani?Kuinka monta samansisältöistä viestiä ajattelit tähän ketjuun vielä spämmätä? Käytä välillä kissasta jotain muuta sanoa kuin miisu, niin voimme kuvitella, että tässä olisi useampikin keskustelija.
Mikä sinua vaivaa? On muuten ainut viestini tähän ketjuun. Keskity itse asiaan, kiitos.
Meidän kissa oli juuri tuollainen "kaikkien kaveri". Se oli tottunut olemaan omalla pihalla vapaana emmekä tietenkään ajatelleet että reviiri oli vuosien mittaan laajentunut. Ihmettelimme vain miten se rassukka pärjää koko päivän ulkona kun talvella lähti samalla ovenavauksella kuin mekin töihin ja kouluun. Kotiin palasi jälleen samalla ovenavauksella meidän kanssamme.
Jossain vaiheessa selvisi että naapurista lähdettiin vähän myöhemmin ja äiti oli taaperon kanssa kotona. Sinnehän se kissa meni päivähoitoon! Sohvalle tai taaperon viereen matolle. Maailman kiltein kissa, ei koskaan sähissyt eikä raapinut eikä tehnyt pahojaan siellä sisällä. Heille tämä osa-aikakissa sopi hyvin, onneksi:)
Vieläkin ikävöin tätä 2,5v sitten 18v:nä kuollutta kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sanottaisiin jos oman spanielini laskisin aina yöksi ulos, ihan vain laiskuuttani?Kuinka monta samansisältöistä viestiä ajattelit tähän ketjuun vielä spämmätä? Käytä välillä kissasta jotain muuta sanoa kuin miisu, niin voimme kuvitella, että tässä olisi useampikin keskustelija.
Mikä sinua vaivaa? On muuten ainut viestini tähän ketjuun. Keskity itse asiaan, kiitos.
Vaihdevuodet, ihottuma ja karies. Entä itseäsi?
Naapurin kissat käyttävät yrtti-laatikoitani vessanaan. Ei voi laittaa kantta koska muutoin yrtit eivät kasva. Että kiitos kun pidätte kattejanne vapaina. Loppui viljely kun tämän näin. Muille istuttajille myös varoitukseksi ja tiedoksi, että yrttilaatikkosi sisältö lienee täynnä toksoplasmapaskaa ja kusta.
19 jatkaa.
Meillä vierailevasta naapurin kissasta on saatu paljon hupia. Kissa koettaa kaikin keinoin päästä meille sisään. Olen nähnyt miten menee vastaan meille ekaa kertaa tulevaa kodinkonekorjaajaa. On kuin talon kissa ja vilahtaa korjaajan mukana sisään. Korjaajan ilme oli hauska kun kuuli päästäneensä naapurin kissan meille sisään. Korjaaja kauhistui kun kissa juoksi korjattavana olevan hellan taakse ja sieltä keittiönkaappien takana olevaan tilaan. Vanhamies voivotteli miten selvitään kun vielä vieras kissa ja miten ihmeessä se saadaan sieltä pois. Minua vaan huvitti ja aukaisin jääkapin oven ja samassa kissa pyöri jääkaapin ovella kurkkimassa sisään. Ja seurasi kiltisti makkarasiivua ulos.
Lainaa loukku lähinnästä eläinsuojeluyhdistyksestä ja toimita katti löytöeläintaloon
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä kissanomistajia oikein vaivaa? Lait eivät päde teihin? Joo miisu on niin söde että naapuritkin automaattisesti rakastavat ja ruokkivat.
Kissaa ei pidetä vapaana. Se saalistaa linnunpoikaset.
Sanoo koiran ulkoiluttaja jonka ”Mörkö” ei ole koskaan hyökännyt juoksijan kimppuun ollessaan vapaana pururadalla. Ennen kuin huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan säälittävyyden huippu, jos ei edes kissaa osaa lopettaa asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, onpa söpöä. Lain mukaan kissaa ei saa pitää taajamassa vapaana. Jos pidät kissaa, sitä ei saa päästää ulos valvomatta. Mikä h'lvetti tässä on niin vaikeaa tajuta?
https://lansi-savo.fi/uutiset/lahella/f0c300df-72bb-44f7-8fd3-3573e7bb6…
Sun pitää päivittää vähän sun luulojas.
Meille muutti naapuritalosta kissa asumaan. Sai asua loppuelämänsä meillä. Edellinen isäntäväki oli juoppoja, en tiedä miten oli kissaa kohdeltu alkuperäisessä kodissaan. Iloitimme myös heille kissan asuvan meillä, eivät suuremmin välittäneet. Ihanan kissan menettivät.