Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä jumiutuneesta työttömyydestä ja häpeästä irti?

Vierailija
11.08.2018 |

Olen ollut työttömänä noin vuoden, ja alan käpertyä yhä enemmän sisäänpäin. Tilanne on hirveä, itseään ruokkiva noidankehä. Häpeän itseäni, tilannettani, koko elämääni. Miten olette päässeet tällaisesta tilanteesta takaisin elämään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma lihavuuden suhteen.

Vierailija
2/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden suhteen sain tehtyä elämäntaparemonttia siten, että lopetin alkoholin käytön ja kaiken ylimääräisen napostelun. Laskin että viikossa niistä kertyi ainakin 2000-3000 kaloria! Paino lähti laskemaan tasaisesti. Ehkä säkin löydät jonkun vastaavan mitä vähentää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä kaivataan.

Vierailija
4/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen trollitehdas tekee mielipiteenmuokkausta, kannatuksen laskiessa. Näitä työttömiä halveksuvia ketjuja on viime päivinä ilmestynyt,kuin sieniä sateella.

Vierailija
5/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden suhteen sain tehtyä elämäntaparemonttia siten, että lopetin alkoholin käytön ja kaiken ylimääräisen napostelun. Laskin että viikossa niistä kertyi ainakin 2000-3000 kaloria! Paino lähti laskemaan tasaisesti. Ehkä säkin löydät jonkun vastaavan mitä vähentää?

Kiitos vinkistä. Olen jo lopettanut alkoholin ja sokerin sekä vaihtanut kasvispainotteiseen ruokaan. Sairaus on taustalla, niin laihduttaminen on tosi vaikeaa. Hyvä, että sinulla toimi. :)

Vierailija
6/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jonnekin harrastukseen. Jos se  nostaisi itsetuntoa.

Vierailija
7/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Olen jo lopettanut alkoholin ja sokerin sekä vaihtanut kasvispainotteiseen ruokaan. Sairaus on taustalla, niin laihduttaminen on tosi vaikeaa. Hyvä, että sinulla toimi. :)

Tsemppiä sinullekin sairauden kanssa. Paino on minulla noussut 10kg kolmen vuoden aikana, joten kun järjellä ajattelee niin verraten hitaasti, 300g kuukaudessa. Siispä olen tyytyväinen jos se laskee 1kg kuukaudessa vaikka tuskastuttavan hitaalta tuntuukin. Helteillä on vielä extra-turpea olo.

Vierailija
8/22 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
9/22 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe kaupungille katteleen ihmisiä, monet niistä on samassa tilanteessa vaikkei arvais.

Tuntee kuiteski kuuluvansa johonkin kunhan on ihmisten ilmoilla. Mitään syytä mihinkään häpeään ei ole.

Vierailija
11/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, paitsi että tilanne ei ruoki itseään, vaan sinä ruokit itseäsi, ja vieläpä liikaa.

Vierailija
12/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä työkkärin pupukursseissa on sekin hyvä puoli, että kohtaa samassa tilanteessa olevia ja tajuaa, että ihan tavallisetihmiset voi olla tilapäisesti työttöminä. Ei kaikki ole totaaliluusereita. Tällä hetkellä tosin työmarkkinat vetävät ja harva ehtii olemaan työttömänä vuoden, yleensä töihin mennään ennen kuin 3 kk työttömyyttä on ehtinyt kulua.

Vierailija
13/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele mindfulnessia, eli tietoista läsnäoloa. Sen kun oppii niin ei enää ulkoiset tekijät paljoa paina.

On aivan turha murehtia asioita joihin ei pysty sillä hetkellä vaikuttamaan.

Vierailija
14/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta keittiövaaka ja laske kalorit. Olen tässä yrittänyt laihduttaa 15 vuotta kuvitellen, että söin jo reilusti alle ylläpitokalorit, koska usein oli nälkä. Viime kuussa kuitenkin hommasin sitten lopulta vaa'an ja tein 1500 kilokalorin päiväohjelman. Nälkä on jatkuva eikä siihen syöminenkään oikein auta, koska ateriat ovat niin pieniä, mutta olenpa nyt lähtenyt viimeinkin kunnolla laihtumaan. Harrastan myös liikuntaa samalla, kuten olen aina tehnytkin. Ei vaan koskaan tullut mieleenkään, että 70-kiloisella 1500 kilokaloria olisi ympäri vuorokauden nälässä kärvistelyä. Ajoittaisen nälän takia luulin aiemmin jo syöväni "suurin piirtein sen verran", vaikka söin todellisuudessa varmaan lähemmäs 2000.

Toki jos olet jo tällaista kokeillut ja sairaus edelleenkin estää laihtumisen, niin en osaa neuvoa.

Vierailija
15/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden? Miten kukaan voi olla työttömänä vuoden?

Vierailija
16/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana se että olen töissä mutta VIHAAN työtäni ja vihaan sitä niin paljon että tämä viha syö jo vapaapäiviäni. En edes ennen tätä työpaikkaa tiennyt miltä tuntuu todella vihata työtään. Yleensä työpäivä alkaa sillä että hetken itken vessassa ja sitten aloitan.

Vierailija
17/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä työkkärin pupukursseissa on sekin hyvä puoli, että kohtaa samassa tilanteessa olevia ja tajuaa, että ihan tavallisetihmiset voi olla tilapäisesti työttöminä. Ei kaikki ole totaaliluusereita. Tällä hetkellä tosin työmarkkinat vetävät ja harva ehtii olemaan työttömänä vuoden, yleensä töihin mennään ennen kuin 3 kk työttömyyttä on ehtinyt kulua.

Tarkoititko kommentillasi, että ap on kuitenkin totaaliluuseri, kun työttömyys on venähtänyt yli 3 kk:n mittaiseksi? Miten yleensä pitkäaikaistyötöntä pitäisi auttaa se, että toiset pääsevät töihin jo parin kuukauden jälkeen.

t: 2 vuotta työtä etsinyt (ihan kaikenlaista työtä)

Vierailija
18/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kolmisen kuukautta työttömyyttä ja jumaliste tuntuu pahalta. Deittailen ja työttömyyshän nyt ei itsessään ole erityisen viehättävää niilläkään markkinoilla. Mietin pitäisikö ihan johonkin työkokeiluun edes lähteä tässä töitä etsiessä?

Vierailija
19/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/22 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä ollessasi kuulunut liittoon, niin heillä on hyviä työnhaku valmennuksia myös työttömille jäsenille tarjolla.

Tänä syksynä esimerkiksi Insinööriliitto tarjoaa paljon valmennusta.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi