Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen käyttää Marimekkoa?

Vierailija
11.08.2018 |

Millaisia mielikuvia syntyy? Itselle tulee mieleen vanha täti-ihminen, joka pukeutuu nuoruutensa tasaraitapaitaan, graafisesti leikattu tukka, huovitettuja koruja ja suurisankaiset silmälasit

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Marimekon kankaista niin kotona kuin vaatteissakin. Minulla on paljon ulkomaisia ystäviä ja on kiva näyttää heille, että käytän itsekin Marimekkoa. Usein työreissulla joku tulee ulkomailla kysymään, että ovatko vaatteeni Marimekkoa. Samoin minulla on Iittalan/Arabian astioita, vaikka muita merkkejä saisi edullisemmin. Miksi joku suomalainen haluaisi mollata niitä suomalaisia brändejä, joita maailmalla arvostetaan?

Jaa että millainen olen? Tavallinen työssäkäyvä, keski-ikäinen, kansainvälinen nainen.

Vierailija
62/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Marimekon trikoolakanoita, jotka sain lahjaksi. Näitä kokeiltuani ei ole paluuta muihin. Aivan ihanan tuntuiset ja pehmoiset. Sairaan kalliit kyllä.

Tykkään kovasti raitavaatteista, esim raitamekot ja -paidat Marimekollakin kelvollisia, muuten kyseisen yrityksen vaatteet kyllä mielestäni aika muodottomia ja huonosti istuvia.

Työvaatteena iloinen takki, monen inhokki. 

n35 päiväkodin "täti"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esimerkiksi. Olen hoikka, en miesmäinen, ulkosuomalainen, nelikymppinen.

Tosin täytyy sanoa että monet Marimekon vaatteet ovat muodottomia ja vaarana on näyttää tanttamaiselta. Leikkaukset eivät aina imartele. Ostan siis hyvin valikoiden, yleensa korkeintaan yhden vaatteen jokaisesta mallistosta, joskus en mitään. Mekkoja vain jos on vyö tai sellainen malli joka ei näytä kaavulta. Kangaslaukuista en kauheasti välitä. Pidän eniten mustavalkoisista kuvioista, joskus värikkäätkin ovat kivoja jos niitä voi helposti yhdistellä muihin vaatteisiin. Valitettavasti väriyhdistelmät usein omaan silmääni jotenkin epäonnistuneita. 

Pidän raitapaidoista, mutta ainoa Marimekon malli josta tykkään on Ilma (hiukkasen tyköistuvampi, ei kaularesoria, lyhyemmät hihat ja venepääntie sopii mulle) joten ostan jos on silmääni miellyttäviä väriyhdistelmiä. Viimeksi ostin musta-tummanpunaraitaisen. 

Sanoisin että Marimekosta tykkää sellaiset naiset joilla ei ole halua tai tarvetta näyttää kliseisen "seksikkäältä" tai "naiselliselta", haluavat jotain vähän persoonallisempaa ja arvostavat vaatteen pestävyyttä ja mukavuutta. Näin ainakin ulkomailla. 

Vierailija
64/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen, paksu, miestukkainen, isot puuhelmet kaulalla, näkyvät mustat tai kirkkaanpunaiset pokat nenällä, äänekäs, ei meikkiä, jalassa miesten sandaalit (tai ainakin niidennäköiset), usein hyvin zuvaizevainen.

Vierailija
65/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia mielikuvia syntyy? Itselle tulee mieleen vanha täti-ihminen, joka pukeutuu nuoruutensa tasaraitapaitaan, graafisesti leikattu tukka, huovitettuja koruja ja suurisankaiset silmälasit

Vanhempi. Joku opettaja tai diakoni.

JHieman raskaita kankaita ja kuvioita, joten usein vähän meikattu ja hyvin perinteinen?

Vierailija
66/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoiden löytyy ihania ja laadukkaita vaatteita - ihan jokaiseen makuun ja kehoon. Sen sijaan hinnat ovat aika suolaiset, mielestäni hiukkasen liioitellut jopa. Osatan alesta.

Jokaiselle keholle ei löydy. Lyhyille ei ole mitään. No ehkä tasaraita mutta miellän ne lähinnä koti- tai yöasuiksi.

Vierailija
67/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran löysin aivan upean Marimerkon oranssin mekon Design shopista Turun läheltä. Harmi että hintaa oli lähemmäs 400 EUR, ei sopinut silloiseen budjettiin.

Mutta kyllä se muutti mielikuvani Marimekosta, ei mitään unikkokuosia vaan todella asiallinen one piece rohkeassa värissä, olisi oiva valinta bisnesympäristöön.

Vierailija
68/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mekko Mari?

Vierailija
69/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valikoiden löytyy ihania ja laadukkaita vaatteita - ihan jokaiseen makuun ja kehoon. Sen sijaan hinnat ovat aika suolaiset, mielestäni hiukkasen liioitellut jopa. Osatan alesta.

Jokaiselle keholle ei löydy. Lyhyille ei ole mitään. No ehkä tasaraita mutta miellän ne lähinnä koti- tai yöasuiksi.

Mä olen 156 cm ja mulla on useampi Marimekko.

Vierailija
70/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän oli niin hyvin kiteytetty kaikki että täydennän vain hieman:

Tasaraitapaita on musta-valkoinen, tukka, korut ja silmälasin sangat ovat punaisia :D

Vierailija
71/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kesällä Suomessa käydessäni pari Marimekon vaatetta. Mustan cocktailmekon ja pitkän paitamekon, jota aion pitää auki toisen mekon kanssa. Molemmat ihan kivoja vaatteita, ja minusta on edustustyössäni kiva, että voin pitää esillä suomalaisia vaatteita. Minulla on myös suomalaisia pellavamekkoja, ja muiden merkkien, mm Samujin, vaatteita. Ja Minna Parikan kenkiä. Ja olen keski-ikäinen nainen.

Vierailija
72/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut Marimekolta ainuttakaan tuotetta, enkä tule ostamaan.

Lapseni sai kerran lahjaksi jokapoika-paidan, jonka senkin pistin myyntiin kirpparille.

Armi Ratia, tuo ruma ryhävalas, halusi kaikista yhtä rumia kuin hän itse.

Niinpä Marimekon aina yhtä huonosti istuviksi leikatuissa vaatteissa kauneinkin malli näytti yhtä muodottomalta kuin Armi itse.

Vierailija
73/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet, verhot ja lakanat on niillä paksua ja hyvää puuvillaa. Niitä löytyy meiltä. Laukut on myös kivoja, vaatteet ei ihan mun tyyliä.

Vierailija
74/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillanpään piipunsuoja oli unikkokuosi

Vierailija
75/75 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori hipsteri ja tantta tyylinen täti

Marimekko kangas kasseja tulee joka toisella sitten vastaan