Mitä ammatteja/aloja lääkärit ovat kieltäneet teiltä?
Esim minulla ns "kiellettyjenlistalla" on ainakin lähihoitajantyö, perhepäivätyö, raksatyöt, kattotyöt, varastotyöt, ajaminen/kuljetus ja siivous.
Kommentit (21)
Käskenyt vaihtaa kevyempiin töihin.
Ammattiautoilu ainakin hyvin vaikean tien päässä.
Saako udella, miks ap:lta kielletty lähihoitajan työ+noi muut?
Lääkäri kehotti välttämään työtä jossa joudun nostamaan tai tekemään jotain muuta fyysisesti raskasta käsillä. Myös liian pitkää istumista ja seisomista tulisi välttää.
Vierailija kirjoitti:
Saako udella, miks ap:lta kielletty lähihoitajan työ+noi muut?
Saahan sitä udella, mutta minulla ei ole mitään syytä kertoa sitä teille. Sille on kuitenkin syynsä.
Ap
Ei multa ole mitään kielletty. Tajuan kyllä ihan itse mille aloille en sovellu.
En ole aiemmin tiennytkään, että lääkäri voi kieltää lähes kaikilla matalapalkka-aloilla toimimisen..
No joo, ei ole kieltänyt suoranaisesti mitään, mutta varastoalalla ollessani sain noottia jatkuvasta painavien asioiden nostamisesta. Ei siinä kyllä hirveästi lääkärin soo-soot painaneet kun ne työt oli kuitenkin tehtävä, särki sitä olkavartta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemmin tiennytkään, että lääkäri voi kieltää lähes kaikilla matalapalkka-aloilla toimimisen..
No joo, ei ole kieltänyt suoranaisesti mitään, mutta varastoalalla ollessani sain noottia jatkuvasta painavien asioiden nostamisesta. Ei siinä kyllä hirveästi lääkärin soo-soot painaneet kun ne työt oli kuitenkin tehtävä, särki sitä olkavartta tai ei.
On kahdellaosia ihmisiä. Ihmisiä jotka pitää näitä lääkärien kehotuksua määräyksinä ja ihmisiä jotka jättää ne huomiotta. Minulla lääkäri jatkuvasti varoitteli selästä ja kehotti vaihtamaan kevyempään työhön. Toki lääkäri oli oikeassa siinä että työ vei minulta selän, mutta sitä työtä oli pakko tehdä leivän takia.
ap on palstan tylsämielisin rölli
Lääkäri voisi kieltää av -palstan ap:ltä.
Kuljetusalan työt menivät kieltoon kun sain epileptisen kohtauksen jostain tuntemattomasta syystä.
Mulle lääkäri sanoi, ettei minusta voisi koskaan tulla mitään ilmailualalla toimivaa, näköni tulisi niin pian niin huonoksi. Olen toiminut 30 vuotta ilmailualalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle lääkäri sanoi, ettei minusta voisi koskaan tulla mitään ilmailualalla toimivaa, näköni tulisi niin pian niin huonoksi. Olen toiminut 30 vuotta ilmailualalla.
Minä en kelvannut liikennelentäjäksi silmien takia. Aikoinaan otti koville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, nykyään varmaan on vähän erilaiset rajat, monenlaisia näön korjauksia hyväksytään.
Lentäjä, astronautti, bussi- tai rekkakuski, junankuljettaja... ei kai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko alalle ja tulit hylätyksi? Vai etkö edes hakenut, kun tiesit, ettet edes pääsisi? Meillä kaikilla on omat rajoitteemme ja suurin osa ei haikaile alalle, jonne ei ole edellytyksiä. Itsellä on paljon aloja, joille en tulisi pääsemään.
Ap on tyhmä.
Mitään ei voi kieltää. Suositukset ovat suosituksia.
Noin satavuotiaat ihmiset puhuvat tyyliin"lääkäri on kieltänyt minulta.. whatever"
Minulta on kielletty epilepsian takia kuljetusalan ja lentoliikenteen työt, vuorotyöt ja ulkona tehtävät fyysisesti raskaat työt. Pölyallergian ja keuhkovaivan takia kirjastoalaa tai käsityöopettajan tms. pölyävää työtä ei suositeltu mutta ei vahvasti kiellettykään, kunhan ottaisin huomioon mahdollisesti riskin pahenevalle ja krooniseksi muuttuvalle hengitystiesairaudelle ja lopulta keuhkoahtaumalle. Minusta tuli sitten englannin opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä.
Mitään ei voi kieltää. Suositukset ovat suosituksia.
Noin satavuotiaat ihmiset puhuvat tyyliin"lääkäri on kieltänyt minulta.. whatever"
No lääkärit voivat tosiaan kieltää joitakin aloja terveydellisistä syistä. Vaikka kuinka tykkäisin olla bussikuski, en voi tehdä sitä työtä renkinä enkä saada kuljetusyrityslupaa epilepsian takia. Voisin kuvitella, että esim. mielenterveyssyyt myös sulkevat joitakin teitä.
Ammatit, joissa pestään käsiä paljon.