Miten työkkäri vahtaa nykyisin?
Jäin juuri työttömäksi. Viimeisin kokemus perus(pitkäaikais)työttömyydestä on noin kahden vuoden takaa. Nyt on tämä aktiivimalli, mutta käsittääkseni se menee automaattisesti, ja seuraus on 5 prosentin leikkaus työttömyystukeen eikä muuta. Vaivaako työkkäri jollain muulla tavalla nykyisin?
Kommentit (33)
Eikä muuta? no kyllä sieltä varmaan kuukausien karenssitkin paukahtaa vielä päälle. Melkein sama kun ei ilmoittautuisi sinne ollenkaan ja siihen kai pyritäänkin.
Miksi tähän nyt ei voi saada asiallisia vastauksia? Muuten tällä palstalla kyllä aina naristaan työkkärin toiminnasta ja vaikutetaan olevan aika perillä näistä jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Eikä muuta? no kyllä sieltä varmaan kuukausien karenssitkin paukahtaa vielä päälle. Melkein sama kun ei ilmoittautuisi sinne ollenkaan ja siihen kai pyritäänkin.
Ei ole missään sanottu, että karensseja tulisi, jollei töitä tai jotain muuta löydy. Ei nyt sentään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän nyt ei voi saada asiallisia vastauksia? Muuten tällä palstalla kyllä aina naristaan työkkärin toiminnasta ja vaikutetaan olevan aika perillä näistä jutuista.
Tosiaan ihmettelen samaa. Kaipa nyt kokemusta on.
ap
No Tampereella käynnit 3 kuukauden välein. On siis käytävä työkkärissä.
Jos olet kauan työtön niin sit sut laitetaan johonkin.
Otteet on nyt sellaiset ettei kotiin jäädä makaamaan.
Itse olen työtoiminnassa.
Mielummin näin koska olen vaan päivän kuukaudessa.
Työkkäri ei ainakaan minua vaivaa juuri mitenkään. Piti oikein itse käydä siellä ihmettelemässä, että mikä on kun piti olla joku haastattelu kolmen kuukauden välein, eikä mitään kuulu. No, sen jälkeen on joku soittanut 3 kk:n välein, ja piti täyttää cv-nettiin CV. Ei muuta. Työ- tai koulutus"tarjouksia" en ole saanut ensimmäistäkään, vaikka olen ollut yli kaksi vuotta työttömänä, ja kelpaisivat kyllä.
Aktiivimallikyttäyskään ei kuulu työkkärin toimenkuvaan, vaan työttömyysetuuden maksajan (kassa tai kela).
Tuleeko karenssi jos ei ole hakenut työpaikkoja ekojen kuukausien aikana?
Vierailija kirjoitti:
Otteet on nyt sellaiset ettei kotiin jäädä makaamaan.
Itse olen työtoiminnassa.
Mielummin näin koska olen vaan päivän kuukaudessa.
Onko tällainen yleistä? Mitä ne tuolloin 3 kk välein kysyy? Oliko tuo kerran kuukaudessa -juttu vaikea järjestää?
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei ainakaan minua vaivaa juuri mitenkään. Piti oikein itse käydä siellä ihmettelemässä, että mikä on kun piti olla joku haastattelu kolmen kuukauden välein, eikä mitään kuulu. No, sen jälkeen on joku soittanut 3 kk:n välein, ja piti täyttää cv-nettiin CV. Ei muuta. Työ- tai koulutus"tarjouksia" en ole saanut ensimmäistäkään, vaikka olen ollut yli kaksi vuotta työttömänä, ja kelpaisivat kyllä.
Aktiivimallikyttäyskään ei kuulu työkkärin toimenkuvaan, vaan työttömyysetuuden maksajan (kassa tai kela).
Miten tuo on mahdollista? Eikö ne pommita kursseilla jatkuvasti?
Kyllä pitäisi olla käyntejä eikä soittoja. Ne soitot piti lopettaa. Helpompi hiillostaa kun käy paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
No olisi ainakin syytä tulla. Siis millainen ihminen ei hae työpaikkoja ensimmäisten kuukausien aikana, milloin on yleensä parhaat mahdollisuudet työllistyä uudelleen? Maataan puoli vuotta kotona ja sitten aletaan ihmettelemään että jaa, kai sitä pitäisi töitäkin hakea. Tulee työnantajille kyllä henkilön asenne hyvin selväksi siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Elleivät erikseen kysy näyttöä haetuista paikoista niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tietää, oletko hakenut?
Mulla sama edessä. Irtisanomisperuste tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Auttaako se? Voinko lorvia liiton rahoilla ne 90 päivää korotetulla?
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, olen itsekin Tampereelta, eikä minun ole tarvinnut käydä. Eikä ole minnekään laitettu. Taidetaan saada jotenkin epätasapuolista kohtelua täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista? Eikö ne pommita kursseilla jatkuvasti?
Pommittaa, hallituksen määräys on aktivointi ja ihan lähiaikoina tilanne muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kauan työtön niin sit sut laitetaan johonkin.Ai jaa, olen itsekin Tampereelta, eikä minun ole tarvinnut käydä. Eikä ole minnekään laitettu. Taidetaan saada jotenkin epätasapuolista kohtelua täällä?
Olen käynyt kaksi kertaa. Viimeisellä kerralla kova tykitys. Kävin toukokuun lopulla. Mulla omavalmentaja. Aloitin työtoiminnan kesäkuussa. On vain 1 päivä viikossa.
Tykkään koska nyt ei tarvi käydä työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi ainakin syytä tulla. Siis millainen ihminen ei hae työpaikkoja ensimmäisten kuukausien aikana, milloin on yleensä parhaat mahdollisuudet työllistyä uudelleen? Maataan puoli vuotta kotona ja sitten aletaan ihmettelemään että jaa, kai sitä pitäisi töitäkin hakea. Tulee työnantajille kyllä henkilön asenne hyvin selväksi siinä vaiheessa.
Valmistuin kesäkuussa, eikä täällä ole alani paikkoja käytännössä yhtään. Koulutustani vastaamattomiin Hanttihommiin en mene tai hae ainakaan vielä, kun sen tiedän että jumiudun niihin sitten loppuiäkseni. Ulkomailta pitää etsiä töitä, mutta vielä en ole siihen ryhtynyt. Olen myös halunnut viettää kesälomaa opintojen jälkeen.
Mimuakin kiinnostaa, ekaa kertaa työkkärin palveluita käytän ja nostan tukea. Kohta 3kk kulunut ja sain käsityksen että sen jälkeen olisi joku välisyynäys?