Mies on jättänyt kertomatta tulevasta matkasta
Sain tietää, että mies on menossa kolmen viikon kuluttua viikonlopuksi Tallinnaan töiden puolesta. Ei mikään pakollinen juttu vaan vapaaehtoinen. Ei ole kertonut tästä minulle vielä mitään, ei ole kysynyt että onko meidän perheellä siinä mitään ja sopisiko mennä. On vain ilmoittanut että osallistuu.
Otanko puheeksi vai odottelenko tässä että koska itse meinaa ottaa asian esiin...
Kommentit (20)
Ehkä hän tietää, onko teillä tuona viikonloppuna jotain perheellä? Vai sinäkö sen päätät?
Höh, meillä on tuonlainen ihan tavallista. Puolisolla on paljon matkatöitä. Välillä ne ovat vasta suunnitelman tasolla ja voivat peruuntua. Ei hän aina huomaa niistä kotona kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä varaisin itselleni ilman lapsia siihen viikonloppuun oman "työmatkan" ja kertoisin miehelle heti matkan ostettuani, että olen sen viikonlopun työmatkalla ja mies joutuu olemaan lasten kanssa. Enhän voinut tietää, että miehellä olisi muka jotain menoa tuolloin.
Tämä! Ehdottomasti parempi kuin että kysyisit että niin olet siis menosaa sinne ja mites lasten asiat/ menot hoidetaan? Tai jos edelleen ärsyttää niin kysyä että koskas ajattelit mulle ilmoittaa. Kyllä kiusaa kannattaa aina tehdä ja loukkantua varmuuden vuoksi jo etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Minä varaisin itselleni ilman lapsia siihen viikonloppuun oman "työmatkan" ja kertoisin miehelle heti matkan ostettuani, että olen sen viikonlopun työmatkalla ja mies joutuu olemaan lasten kanssa. Enhän voinut tietää, että miehellä olisi muka jotain menoa tuolloin.
Siksi sinä et olekaan onnellisesti naimisissa.
Eli kerronko miehelle että tiedän tulevasta matkasta ja kysyn että koska aikoi kertoa minulle? Vai olenko hiljaa ja odotan?
Eniten loukkaa ettei ole puhunut asiasta. Sen lisäksi loukkaa se, että tämäntyyppisistä matkoista on keskusteltu ja ainaki aiemmin olemme oleet yhdessä sitä mieltä, ettei niihin osallistuta
Siis minkätyyppisiin matkoihin ei osallistuta? Hauskoihin?
Hm, onko mies jättänyt kertomatta siksi, että olet ehdoton tuossa ettei tuontyyppisiin matkoihin osallistuta (=mies ei saa osallistua)?
Otat tietysti asian puheeksi kun se sinua loukkaa. Asian taito monen vai pahentaa. Voisit myös miettiä tuota alussa esittämääni kysymystä ja siitäkin kannattaisi puhua.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkätyyppisiin matkoihin ei osallistuta? Hauskoihin?
Yleensä risteilyt ja tallinnan reissut ilman omaa puolisoa tai perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Hm, onko mies jättänyt kertomatta siksi, että olet ehdoton tuossa ettei tuontyyppisiin matkoihin osallistuta (=mies ei saa osallistua)?
Otat tietysti asian puheeksi kun se sinua loukkaa. Asian taito monen vai pahentaa. Voisit myös miettiä tuota alussa esittämääni kysymystä ja siitäkin kannattaisi puhua.
taito monen = hautominen
Vierailija kirjoitti:
Ja kertomatta jättäminen oikeuttaa osallistumaan vaikka tietää etten tykkää?
Jätä se sika. Kumminkin on järkännyt rakastajattarensa sille matkalle mukaan.
Aapee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kertomatta jättäminen oikeuttaa osallistumaan vaikka tietää etten tykkää?
Ei, mutta tuollainen tilanne antaa vaikutelman että sinä olet määrännyt ettei mies saa noihin osallistua. Ja että ainakin miehellä on käsitys ettei asiasta voi keskustella. Ja sitten jos ajatellaan että on kyse aikaisesta ihmisestä niin tuntuu aika hassulta. Onko tuohon joku erityinen syy ettet tykkää?
Meillä molemmat matkustaa koko ajan. Ei sisällä suurta dramatiikkaa oli työmatkan tarkoitus mikä tahansa.
Jospa lähtisitte koko perhe Tallinnaan?
Ymmärrän kyllä, että mies haluaa joskus tehdä jotain yksin tai vain (työ)kavereittten tai omien sukulaistensa kanssa, mutta niinhän naisetkin haluavat. Jos kuitenkin matkakohde tai se mitä muuten voisi tapahtua, epäilyttää, asiasta pitää keskustella, sillä kummankin puolison pitää oikeasti voida luottaa toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa lähtisitte koko perhe Tallinnaan?
Ymmärrän kyllä, että mies haluaa joskus tehdä jotain yksin tai vain (työ)kavereittten tai omien sukulaistensa kanssa, mutta niinhän naisetkin haluavat. Jos kuitenkin matkakohde tai se mitä muuten voisi tapahtua, epäilyttää, asiasta pitää keskustella, sillä kummankin puolison pitää oikeasti voida luottaa toisiinsa.
Olemme keskustelleet aiemmin ja mielestäni tämän asian piti olla selvä. Siksi olenkin todella yllättynyt että mies on tehnyt tällaisen suunnitelma kysymättä ja keskustelematta.
Tälle reissulle emme kaikki voi lähteä mukaan enkä toki edes haluaisi tunkea itseäni sinne mukaan.
Miksi risteilylle tai Tallinnaan ei voisi lähteä ilman perhettä? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että noista pitää sopia etukäteen, mutta sitä en ymmärrä, ettei tuollaisiin saisi lähteä? Onko jotain sairaalloista mustasukkaisuutta kuvioissa?
Ja tämä matka on ollut tiedossa periaatteessa toukokuusta saakka ja mitään ei ole siitä puhunut. Nyt oli viimeinen ilmoittautumispäivä ja oli näköjään ilmoittanut itsensä mukaan. Mutta sanaakaan ei ole puhunut minulle, muuta kautta sain selville.
Tällaista se on kun ei ole miestä koulutettu kunnolla jo seurusteluaikana.