Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni on epärealistinen

Vierailija
11.08.2018 |

Uskomatonta miten aina havahdun ja unohdan..

Ystäväni käyttäytyy kuin tietäisi kaikesta kaiken. Olen ostamassa asuntoa ja hän kävi neuvomaan minua miten pitää ostaa asunto ja minkälainen. Halveksii 80 luvun asuntoja.

Hänellä ei ole minkään sortin käsitystä siitä, että miten kauan täytyy kasvattaa lainaa, ei ole tustutunut syvällisemmin mihinkään hintatasoon, eikä asuntotarjontaan. Ei ole perustanut edes asptiliä eikä kohta enää saakaan sitä ikänsä puolesta, asuu siis vuokralla itse.

Minä katson päivittäin asuntoja, luen mahdollisista rakennusvirheistä jne otan selkoa, kartoitan tilannetta, olen käynyt pankissa lainaneuvotteluissa jne.

Minua niin sapettaa tuo ystävä, joka on pihalla itse kuin saapas ja yrittää neuvoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osat sen 80-luvun talon ja kutsut tupareihin. Sen kun neuvoo ja kai sinä nyt pystyt puhumaan hänelle, jos ystäväsikin on? Ei tarvitse ottaa neuvoja vastaan. Oma on elämäsi, omat on päätöksesi. Pakko ei ole edes kuunnella. 

Vierailija
2/5 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ehkäpä tässä kärjistyy ylipäänsä kaikki mitä koen tässä ystävässä ärsyttäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä seuraavaksi niin, että kun ystäväsi on esittänyt sinulle suurta tietämystään, niin kysytkin häneltä hänen asuntosuunnitelmiaan. Huomautat hänen ikääntymisestään ja alat keskustelun asuntoasioista. Pidät tiukasti keskustelun siinä, kysyt tarkkaan hänen asioitaan.

Vierailija
4/5 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit sanoa että hän voi noudattaa periaatteitaan kun ostaa omansa

Vierailija
5/5 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata puhua asioistaan itseään tyhmemmälle. Itse lakkasin puhumasta äidilleni n. 10-vuotiaana, kun tajusin ettei hän tajua miten koulu tai ihmissuhteet toimivat. Jos on pakko tätä ihmistä nähdä, pidä keskustelu helpolla, yleisellä tasolla. Puhukaa vaikka televisio-ohjelmista.