Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teen 19-vuotiaan tyttäreni kanssa?

Vierailija
11.08.2018 |

Tyttö on saanut päähänsä että muuttaa yhteen poikaystävänsä kanssa. Tämä "poikaystävä" 9 vuotta vanhempi. Mielestäni hän on liian nuori aikuiseen parisuhteeseen. Tyttö ei ole asunut koskaan omillaan eikä edes aloittanut opintojaan ja on jo nyt sitomassa palloa jalkaansa. Asumme kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla, joten olisi taloudellisestikin järkevämpi asua vielä kotona.

Olen yrittänyt ehdottaa, että asuisi muutaman vuoden vielä kotona ja kun opinnot olisivat hyvässä vaiheessa voisi sitten muuttaa yksin asumaan jos haluaa. Aikanaan löytyy myös se kiva oman ikäinen mies jonka kanssa on oikeasti onnellinen. Huoh, mutta eihän tyttö kuuntele vaan sanoo rakastavansa tuota miestä ja tekevänsä kuten itse haluaa.

Noin nuori ei ole kypsä päättämään tällaisesta asiasta, mutta täysi-ikäisyyden takia olemme voimattomia. Tuossa iässä kuuluisi elää huoletonta nuoruutta, ei leikkiä kotia jonkun aikuisen miehen kanssa. Tyttö on muutenkin epänormaali kun baarit ja tulevat opiskelijabileet eivät kiinnosta. Miksi pitää sitoutua näin aikaisin?

Tarvitsen siis kipeästi neuvoja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhtään mitään, sillä tytär on täysi-ikäinen.

Vierailija
2/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: anna tyttären elää omaa elämäänsä. Katkaise jo se napanuora. Ajat hänet vain kauas, kun arvostelet hänen oman elämänsä omia ratkaisuja, jotka eivät sinulle kuulu. Olisipa minun äiti osannut aikoinaan pitää ajatuksensa omana tietonaan ja antaa minun elää rauhassa. Ehkä nyt 20 v myöhemmin olisimme paremmissa väleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutat mieleesi, että tytär on mielikuvitushenkilö.

Niin kuin ne kaikki muutkin parikymppiset tyttäresi.

Muuten hyvää kesänjatkoa sulle, Ikis.

Vierailija
4/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt kaikki Ikiksen aloituksen poistettavaksi. Niin tämänkin.

Vierailija
5/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autat pakkaamaan tavarat ja sanot heippa. Elatusvelvollisuuskiin raukeaa ja mies saa kumppaninsa elämän kustantaa. Helppoa ja selvää.

Vierailija
6/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään. Tyttö muuttaa sen 27-vuotiaan kanssa yhteen. Oletan, ettei tämä mies ole mikään narkkari-luuseri-mopokerholainen...? Se on hänen elämänsä ja elämä kasvattaa. Ei se jonkun kaavan mukaan eläminen ole mitenkään autuaaksi tekevää. Jossain vaiheessa se elämä pitää rakentaa kuitenkin omanlaisekseen. Pahimmillaan vasta 30+ -iässä, kun on jo lapset ja kaikki. Nuorena kannattaa kuunnella sydäntään näissä asioissa.

Vierailija
7/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on muutenkin epänormaali kun baarit ja tulevat opiskelijabileet eivät kiinnosta.

Toisin sanoen tyttäresi on tarpeeksi kypsä rakentamaan itse omaa elämäänsä

Vierailija
8/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama.

Vierailija
9/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä pikkulut"" kuriin ja käske keskittyä kouluun! Ei ole hyväksi liikkua tuollaisten setämiehien matkassa. 

Vierailija
10/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Älkää kommentoiko tätä, keksitty aloitus.

Jos joku erehtyy kommentoimaan, vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä, ja tarinaan ilmaantuu yhä uusia käänteitä ja asianhaaroja, toinen toistaan pöyristyttävämpiä.

En hämmästyisi jos ”tytär” olisi lievästi kehitysvammainen ja ”poikaystävä” oleskelupaa odottava, työtön ja kielitaidoton

Vierailija
11/11 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän