Sain outoja tekstiviestejä, pystyykö numeron (ilmeisesti prepaid) jäljittämään?
Sain siis viestejä joissa varoitettiin jättämään varatut miehet rauhaan. Että mies ei ole eroamassa, valehtelee minulle, en ole hänelle ainoa suhde ja että mies pelkää paljastuvansa. Mulla ei siis ole mitään suhdetta kenenkään kanssa. Viestin lähettäjä tiesi nimeni, vaikka numeroni on salainen. Numeron tietoja ei löydy, eli on varmaan prepaid. Onko mulla mitään keinoa jäljittää lähettäjää? Poliisi tuskin ryhtyy tällaista tutkimaan?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun mielestä varsinaista uhkailua ollut, sanoi että varoitan että jätä varatut miehet rauhaan ja toisteli että se mies valehtelee mullekin. Ehkä koin tämän vähän pelottavaksi kuitenkin. -ap
Laittaisin viestin, että jätä minut rauhaan, minulla ei ole suhdetta kehenkään, olet erehtynyt henkilöstä. Jos viestit eivät lopu, otan yhteyttä poliisiin.
Joku vaan kiusaa huvikseen. Just tuo prepaid kertoo siitä. Laita nyt se esto.
No onhan se varmaan pelottavaa, että jollakulla tuntemattomalla on salainen numerosi ja tulee tuollaisia viestejä, mutta tuskin tuota lasketaan uhkailuksi. Siinähän vain varoitetaan, että mies on varattu, eikä tule eroamaan ja ettei kannata uskoa miestä. Ei siis varoiteta mistään uhkaavasta jutusta, vaan pelkästään miehen valheista. Tai niin sen voi tämä lähettäjä helposti selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä huomioimatta. Tullut väärään numeroon tai joku koittaa kiusata. Kumpi vaan niin parempi olla kuin ei olisi.
Miten niin väärään numeroon jos ap:n nimellä puhuttele?
Miten olisi saman niminen henkilö?
Laita viesti että olet näin 76-vuotiaana jo turhan iäkäs juoksemaan varattujen miesten kanssa ja sitäpaitsi naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun mielestä varsinaista uhkailua ollut, sanoi että varoitan että jätä varatut miehet rauhaan ja toisteli että se mies valehtelee mullekin. Ehkä koin tämän vähän pelottavaksi kuitenkin. -ap
Laittaisin viestin, että jätä minut rauhaan, minulla ei ole suhdetta kehenkään, olet erehtynyt henkilöstä. Jos viestit eivät lopu, otan yhteyttä poliisiin.
Ihan varmasti tulee lisää viestiä jos vastaa. Laita esto vastaamatta mitään niin loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä huomioimatta. Tullut väärään numeroon tai joku koittaa kiusata. Kumpi vaan niin parempi olla kuin ei olisi.
Miten olisi saman niminen henkilö?
Ap:lla on salainen numero, joten ei oikein voi olla mistään numerotiedustelusta etsitty väärän henkilön numero. Kyllä on pakosti juuri ap:lle tarkoitettu viesti. Vaikka ehkä salasuhde-epäily meneekin pieleen, mutta Matin puhelimessa Annan numero on kyllä vain se yksi Anna eikä kukaan muu.
Voi olla jonkun tuntemasi miehen (jolla on numerosi) vaimo, joka on sairaalloisen mustasukkainen tai miehellä on muita naisia ja luulee sinua joksikin heistä. Laittaisin viestiä, että kenestä miehestä on kyse, kerro etunimi. Sillä tavalla saat tietää kuka on viestien takana, jos ei ole pilailua.
Kerran meille tuli seksiviestejä, niiden lähettäjät paljastuivat pilaileviksi teineiksi. Otettiin vanhempiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyy. Keinot kyllä löytyy, jos handlaa välineet.
Kusessa olet.
Ap kusessa? Vaikkei tehnyt mitään pahaa. Kuulostaa sairaalloisen mustasukkaiselta akalta. Työkaverin vaimo? Joka luulee että jos miehensä puhelimessa on jonkun naisen nimi, heillä on suhde.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallista settiä: kyllä varatut miehet kannattaa jättää rauhaan!
Siis lähettäjä puhutteli viesteissään sinua ihan nimeltä? Koko nimi?
Tottakai pitää jättää rauhaan, mutta niinhän ap tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku jolla on sinun numero kiusaa sua tahallaan. Laita estoon niin loppuu.
Anteeksi maalaisuuteni, mutta voiko tosiaan yksittäisen numeron laittaa estoon, ja miten? Itsellä kapulakänny, ei siis mitään Whatsappia (?) johon puolituttu häiriköi päivittäin saattaa tekstiviestitila täyttyä näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi maalaisuuteni, mutta voiko tosiaan yksittäisen numeron laittaa estoon, ja miten? Itsellä kapulakänny, ei siis mitään Whatsappia (?) johon puolituttu häiriköi päivittäin saattaa tekstiviestitila täyttyä näistä.
En tiedä kapulakännyistä, mutta omassa älypuhelimessa saa kyllä estettyä sekä whatsappin viestit että tavalliset tekstiviestit. Kurkkaapas viestiasetuksista. Näissä on varmasti puhelinkohtaisia eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin iphonessa tosi helppo löytää tuo toiminto. Laitan aina puhelinmyyjät estoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikissa voi, mutta miten riippuu millainen puhelimesi on.
Laitoin aika tiukan viestin, jossa ilmoitin ottavani yhteyttä poliisiin, jos ei lopu. Tuli anteeksipyyntö, että olen väärä henkilö ja on todella pahoillaan. -ap
Voisi olla jonkun työkamun hullu muija. Mun ex duunissa yksi mies joutui nukkumaan eteisessä kun oli ollut pikkujouluissa yli määrätyn ajan. Joo - olikin miehellä meistä hehkeää seuraa, kaikki varattuja ja vanhoja akkoja.