Sain outoja tekstiviestejä, pystyykö numeron (ilmeisesti prepaid) jäljittämään?
Sain siis viestejä joissa varoitettiin jättämään varatut miehet rauhaan. Että mies ei ole eroamassa, valehtelee minulle, en ole hänelle ainoa suhde ja että mies pelkää paljastuvansa. Mulla ei siis ole mitään suhdetta kenenkään kanssa. Viestin lähettäjä tiesi nimeni, vaikka numeroni on salainen. Numeron tietoja ei löydy, eli on varmaan prepaid. Onko mulla mitään keinoa jäljittää lähettäjää? Poliisi tuskin ryhtyy tällaista tutkimaan?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Siis pystyy vai ei pysty? -ap
Tuskin poliisi näkee vaivaa jonkun hämärän tekstiviestin vuoksi varsinkin jos ne näyttää tulleen väärälle henkilölle.
Mitä jos soitat siihen numeroon ja kuuntelet kuka vastaa. Osta itsekin prepaid niin ei tiedä että sinä soitat?
Ja niitä ei tavikset ainakaan pysty jäljittämään, tuskin poliisikaan?
Luultavasti jonkun muikkeli luulee, että sulla on suhde sen mieheen? Onko sulla tavallinen nimi, jolloin oisi vointu sekoittaa johonkuhun toiseen sut?
Joku jolla on sinun numero kiusaa sua tahallaan. Laita estoon niin loppuu.
Mitäs jos vaikka soittaisit siihen numeroon. Yleensä laittavat kyllä tollaset viestit tuntemattomasta numerosta, siksi tää on epäilty provo.
Mikset vain voi laittaa takaisin viestiä, että viestit ovat tulleet väärälle henkilölle? Kerro vaikka, että olet 65-vuotias ja naimisissa tai 14-vuotias poika. Eiköhän lopu viestit siihen.
Jos on uhkailtu, niin kyllä poliisi silloin tutkii ja saa selville mistä soitto tulee.
On tavallinen nimi, mutta mun numero on siis salainen, niin mistä tää sekopää on sen saanu? Koitin soittaa mut ei vastaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Jos on uhkailtu, niin kyllä poliisi silloin tutkii ja saa selville mistä soitto tulee.
Mitä uhkausta tuossa on? Käsky jättää varatut miehet rauhaan? Ei kai se vielä ole uhkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain voi laittaa takaisin viestiä, että viestit ovat tulleet väärälle henkilölle? Kerro vaikka, että olet 65-vuotias ja naimisissa tai 14-vuotias poika. Eiköhän lopu viestit siihen.
Jos aloittajan nimi on oikein viestissä, niin on varmaan hankalaa väittää olevansa poika.
Oletukseni on, että aloittaja on nainen.
Vierailija kirjoitti:
On tavallinen nimi, mutta mun numero on siis salainen, niin mistä tää sekopää on sen saanu? Koitin soittaa mut ei vastaa. -ap
Ehkä joku tuttavasi sitten pilailee? Laita tiukkaa viestiä ja sen jälkeen estä numero.
Laita viesti, jossa kerrot että sinulla ei ole suhdetta kehenkään varattuun mieheen ja että menet poliisille, jos nämä viestit tai muu häirintä jatkuu. Säästä kaikki viestit. Jos viestit jatkuvat vaikka olet vaatinut niiden lopettamista, tee tosiaan rikosilmoitus poliisille. Vainoaminen on laissa kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Joku mustasukkainen vaimo/ salahoito päässyt miehensä/salahoitonsa puhelinta selaamaan. Kenellä miehellä voisi olla sinun puhelinnumerosi tallennettuna. Sieltähän tämä lähtee aukeamaan.
Mutta sinuna laittaisin nyt vain rauhassa viestin, että huti tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittajan nimi on oikein viestissä, niin on varmaan hankalaa väittää olevansa poika.
Oletukseni on, että aloittaja on nainen.
Teinipojan liittymä voi olla äidin nimissä.
Ihan asiallista settiä: kyllä varatut miehet kannattaa jättää rauhaan!
Siis lähettäjä puhutteli viesteissään sinua ihan nimeltä? Koko nimi?
Jätä huomioimatta. Tullut väärään numeroon tai joku koittaa kiusata. Kumpi vaan niin parempi olla kuin ei olisi.
Ei se mun mielestä varsinaista uhkailua ollut, sanoi että varoitan että jätä varatut miehet rauhaan ja toisteli että se mies valehtelee mullekin. Ehkä koin tämän vähän pelottavaksi kuitenkin. -ap
Pystyy. Keinot kyllä löytyy, jos handlaa välineet.
Kusessa olet.