Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toimistosihteerin töitä enää tulevaisuudessa?

Vierailija
11.08.2018 |

Olen vakkarina mutta silti hieman pelottaa. Jos kenkää tulee niin miten saada enää alan töitä. Joko tässä pitäisi alkaa uudelleen hakemaan kouluun.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olet tehnyt oikeasti töitä "työssäsi"?

Vierailija
2/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että toimistosihteerin työt vain lisääntyy. Itse työskentelen parinkiymmenen hengen suunnittelutoimistossa ja siellä pärjättiin 30 vuotta ilman sihteeriä, mutta viitisen vuotta sitten oli pakko palkata sihteeri hoitamaan raportointeja yms. tehtäviä ja nyt tuntuu että täytyy palkata toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että toimistosihteerin työt vain lisääntyy. Itse työskentelen parinkiymmenen hengen suunnittelutoimistossa ja siellä pärjättiin 30 vuotta ilman sihteeriä, mutta viitisen vuotta sitten oli pakko palkata sihteeri hoitamaan raportointeja yms. tehtäviä ja nyt tuntuu että täytyy palkata toinen.

Meillekin juuri palkattiin sihteeri. 10 vuotta pärjättiin ilman, mutta ei enää. En sitten tiedä onko tämä alakohtaista, mutta tuskin ihan heti on kaikki työt sihteereiltäkään katoamassa.

Vierailija
4/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyöt vähenevät. Päälliköt ja johtajat kirjoittavat itse karmeat, kirjoitusvirheitä vilisevät tekstinsä ja hoitavat tehtäviä, jotka ammattitaitoinen sihteeri hoitaisi virheettömästi ja tehokkaasti lyhyessä ajassa. 

Voit tietenkin hakea rakennusmieheksi, koska työssä saa homehduttaa taloja tai nojaamaan lapioon rakennustyömaiden vieressä. Heitä sanotaan ammattilaisiksi.

Vierailija
5/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää oikeisiin töihin niin ei vähene.Suosittelen uudelleenkoulutusta heti.

Vierailija
6/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyöt vähenevät. Päälliköt ja johtajat kirjoittavat itse karmeat, kirjoitusvirheitä vilisevät tekstinsä ja hoitavat tehtäviä, jotka ammattitaitoinen sihteeri hoitaisi virheettömästi ja tehokkaasti lyhyessä ajassa. 

Tietokoneiden tultua alkoi suuntaus että kuka tahansa pystyy tuottamaan kirjallisen materiaalin itse ja näin olikin vielä silloin kun vertailukohtana oli kirjoituskoneella kirjoitetta A4 sivu. Mutta nykyään kun materiaalin tulee olla trendikästä ja yrityksen ulkoisen julkisuuskuvan mukaista, niin sen työstäminen alkaa käydä työstä ja usein on fiksua palkata joku näpräämään näitä dokumentteja ulkoasultaan yhtenevään muotoon ja tämä työ tuntuu vain lisääntyvän.

Vierailija
7/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneiden tultua alkoi suuntaus että kuka tahansa pystyy tuottamaan kirjallisen materiaalin itse ja näin olikin vielä silloin kun vertailukohtana oli kirjoituskoneella kirjoitetta A4 sivu. Mutta nykyään kun materiaalin tulee olla trendikästä ja yrityksen ulkoisen julkisuuskuvan mukaista, niin sen työstäminen alkaa käydä työstä ja usein on fiksua palkata joku näpräämään näitä dokumentteja ulkoasultaan yhtenevään muotoon ja tämä työ tuntuu vain lisääntyvän.

Kuka tahansa EI pysty, vaikka turhan moni luulee pystyvänsä. Siksi kirjoittamisen ammattilaisia tarvitaan.

Vierailija
8/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää oikeisiin töihin niin ei vähene.Suosittelen uudelleenkoulutusta heti.

Mitä sinä teet? 

Vierailija
9/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosihteerin työkenttä on laaja riippuen firmasta ja toimenkuvista. Ei ne työt mihinkään katoa, niitä tekevät joko asiantuntijat itse tai niitä tehdään eri nimikkeillä

Vierailija
10/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistosihteerin työkenttä on laaja riippuen firmasta ja toimenkuvista. Ei ne työt mihinkään katoa, niitä tekevät joko asiantuntijat itse tai niitä tehdään eri nimikkeillä

Kyllä iso osa perinteisistä toimistosihteerin töistä on kadonnut. Esimerkiksi paperisen postin käsittely, paperisten laskujen käsittely, kaiken kopioiminen moneen kertaan kopiokoneella ja kopioiden jakelu niiden tarvitsijoille jne.

Vierailija
11/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä varmasti riittää muttei kaikille

Vierailija
12/17 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns paperien käsittely, eli laskutus, kirjanpito, asiakasviestintä ym on monessa yrityksessä keskitetty yritykseen joka hoitaa kaiken edm:n. Seuraava askel voi olla että kaikki nuo hoidetaan online / asiakkaan toimesta (tapahtuu jo osittain. nyt).

Paljon erilaisia (nyt palvelun tuottajan hoitamat) hommia hoitaa jatkossa palvelun saaja/asiakas.

Tässä alkua.....

Vierailija
13/17 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää se jos joku on helppo automatisoida.

Vierailija
14/17 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työtehtävistä on kadonnut kokonaan tai keskitetty muualle, osa annettu asiantuntijoiden tehtäväksi. Minä olen myös sihteeri ja valitettavasti meillä suunta on ollut se, että sihteereiltä katoaa tehtäviä. Vielä 5 vuotta sitten minulla oli päivät täynnä hommia, nykyään hyvä jos pariksi tunniksi, loppuajan pyörittelen peukaloitani. Asiantuntijat varaavat nykyään itse matkat, kokoukset, muotoilevat ja lähettävät asiakirjat, kahviakaan ei tarvitse keittää, koska keittimen tilalle otettiin automaatti.

Lopputulos on se, että järjestelmiin täytetään tiedot vaillinaisesti ja asiakirjojen muotoilu on mitä sattuu ja sisältökin usein puutteellinen. Sähköpostin jakelusta on saatettu unohtaa muutama tärkeä osoite tai viestinnälle ilmoittaa, että nettisivuillekin pitäisi lisätä asiasta x tieto.

Vierailija
15/17 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonlaskun ala. Suosittelen ennemmin opiskelua koodariksi, koska tulevaisuus on äppseissä.

Vierailija
16/17 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän lääkärit ja juristit katoa ekana.

Vierailija
17/17 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri ole tuolle alalle työpaikkoja tarjolla tulevaisuudessa.

Alalle koulutettuja ihmisiä on aivan liikaa, ammattikalenterin mukaan.

Totta on myös se, että toimistosihteerin tehtävät vaihtelevat työpaikan mukaan. Toimistosihteereillä on hyvin laajoja ja vaatiaviakin toimenkuvia ja tehtäviä, jolloin palkkakin on paremapi.

Toisaalta toimistosihteeriksi kutsutaan myös aivan tavallisia toimistotyötä tekeviä ihmisiä, joilla on palkka on siten vaatimaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi