Mitä tehdä kun seksuaaliset halut eivät kohtaa?
Haluaisin rakastella useamman kerran viikossa mutta puolisoni haluaa kerran tai kaksi kuukaudessa.
Alkaa olla olo ettei hän halua minua. Väittää kuitenkin haluavansa mutta rakastelu on kuulemma niin hieno asia ettei halua tehdä siitä arkipäiväistä.
En tiedä uskoako enää. Muita joilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (23)
Vaikea tilanne. Oikeasti voi olla niin ettei huvita kuin pari kertaa kuussa. Ei vain haluta. Niin erilaisia ihmiset on. Ei siis ole kiinni kumppanin viehättävyydestä. Vaikeus on tietenkin saada molemmille toimiva järjestely aikaan.
En tiedä. Lapsen syntymän jälkeen vaimoni halut hävisivät. Ei halua edes puhua asiasta.
Seksuaalinen ja aseksuaalinen ihminen ei sovi yhteen. Ei ole mitään väärää siinä, että haluaa seksiä eikä siinä, että ei halua. Toimivaa ja molempia tyydyttävää parisuhdetta ei vaan voi tuollaisesta yhtälöstä syntyä. Olen ollut kahdesti vastaavassa tilanteessa eikä siinä auttanut kuin erota.
Erotkaa ja etsikää itsellenne sopivammat kumppanit.
Riippuu vähän siitä onko tilanne aina ollut sama. Elämänkokemukseni perusteella sanoisin, että aika usein on niin, että mies käy vieraissa, kun seksi vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä onko tilanne aina ollut sama. Elämänkokemukseni perusteella sanoisin, että aika usein on niin, että mies käy vieraissa, kun seksi vähenee.
Ihana parisuhde ja perhe. Ensin mies käy vieraissa, sitten vaimo ja lapsiparat ihmettelevät tilannetta.
Ihmeellistä, kuinka genitaalit ohjaavat naurettavan heikkoja ihmisiä.
Jos mulla olisi nainen niin jo yhden päivän aikana voisi helposti tulla 3 kertaa..
Kariu tosia asia...Vuosia jatkunut parisuhde on yleensä intohimoton ja halut loppuu jossain vaiheessa.
Kohta joku älypää kommentoi, eikyllä meillä harrastetaan seksiä vielä 39v jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kariu tosia asia...Vuosia jatkunut parisuhde on yleensä intohimoton ja halut loppuu jossain vaiheessa.
Kohta joku älypää kommentoi, eikyllä meillä harrastetaan seksiä vielä 39v jälkeenkin.
No meillä on harrastettu seksiä vähintään joka toinen päivä yli 30 vuotta ja nyt ollaan yli 50 v. Miksei harrastettaisi?
Maria kirjoitti:
Haluaisin rakastella useamman kerran viikossa mutta puolisoni haluaa kerran tai kaksi kuukaudessa.
Alkaa olla olo ettei hän halua minua. Väittää kuitenkin haluavansa mutta rakastelu on kuulemma niin hieno asia ettei halua tehdä siitä arkipäiväistä.
En tiedä uskoako enää. Muita joilla kokemuksia vastaavasta?
Jos olet nainen vaihdetaan! Minulle tuo sopisi hyvin. Vaihdossa saisit miehen, joka haluaa joka päivä ja jolle kolme kertaa viikossa on minimi. Mä en jaksa.
Mullekin sopisi hyvin. Passaisi juuri yksiin minun halujen kanssa.
”Väittää kuitenkin haluavansa mutta rakastelu on kuulemma niin hieno asia ettei halua tehdä siitä arkipäiväistä”
Höpönlöpöä, koetti keksiä arvatenkin jotain mikä luuli kuulostavan kivalta naisen korvaan. Jos seksi on hänelle mielekästä eikä tylsää, hyvin todennäköisesti häntä ei vain haluta useammin.
Minun mies haluaa harvemmin kuin minä, ja asiasta keskustelu ei ole hänelle kovin mieluinen aihe vaikka lempeästi jutellaan. On jopa sanonut ”ainahan mä haluan” ja muuta vastaavaa. Ilmeisesti käy jotenkin hänen miehisyyteensä että ei tee mieli keulittaa mopoa useammin vaikka tarjotaan. Ja potee vähän huonoa omatuntoakin siitä joskus.
Meillä seksidraivi ei eroa noin paljon kuin teillä. Jos olisi isompi ero, tilanne toisi painolastia parisuhteeseen, tulee just noita itsetunto-ongelmia ja tukahdutettu seksuaalisuus tekee muutenkin olon pettyneeksi ja kurjaksi.
KokenutN kirjoitti:
”Väittää kuitenkin haluavansa mutta rakastelu on kuulemma niin hieno asia ettei halua tehdä siitä arkipäiväistä”
Höpönlöpöä, koetti keksiä arvatenkin jotain mikä luuli kuulostavan kivalta naisen korvaan. Jos seksi on hänelle mielekästä eikä tylsää, hyvin todennäköisesti häntä ei vain haluta useammin.
Minun mies haluaa harvemmin kuin minä, ja asiasta keskustelu ei ole hänelle kovin mieluinen aihe vaikka lempeästi jutellaan. On jopa sanonut ”ainahan mä haluan” ja muuta vastaavaa. Ilmeisesti käy jotenkin hänen miehisyyteensä että ei tee mieli keulittaa mopoa useammin vaikka tarjotaan. Ja potee vähän huonoa omatuntoakin siitä joskus.
Meillä seksidraivi ei eroa noin paljon kuin teillä. Jos olisi isompi ero, tilanne toisi painolastia parisuhteeseen, tulee just noita itsetunto-ongelmia ja tukahdutettu seksuaalisuus tekee muutenkin olon pettyneeksi ja kurjaksi.
Tässä ap. Tosi viisaasti kirjoitit.
Meillä on todella hyvä parisuhde muuten. Naurua, luottamusta ja hellyyttä on todella paljon. Puhumme kaikesta mahdollisesta.
Mutta tuo takastelun puute tekee kipeää todella paljon. Tekisi välillä mieli purra (oma) sormi poikki kun on niin turhautunut olo.
En tiedä mitä tehdä. Pettämään en ala.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi nainen niin jo yhden päivän aikana voisi helposti tulla 3 kertaa..
Niinhän sä luulet, mutta jos toisella luontaisesti pienempi libido niin siinä ei sun halut paljoa paina, koska vähemmän 'haluava' on se kuka sääntelee paljonko suhteessa on seksiä.
Seksuaaliterapiaan. Siellä selviää. Ei välttämättä ratkea ongelma mutta selviää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on todella hyvä parisuhde muuten. Naurua, luottamusta ja hellyyttä on todella paljon. Puhumme kaikesta mahdollisesta.
Mutta tuo takastelun puute tekee kipeää todella paljon. Tekisi välillä mieli purra (oma) sormi poikki kun on niin turhautunut olo.En tiedä mitä tehdä. Pettämään en ala.
Meilläkin hyvä suhde ja se on jo puoli voittoa myös tässä asiassa.
Mulle toimii se, että en tee asiasta mörköä. Nitistän ”en kelpaa/en ole haluttava” ajatukset aina jos niitä meinaa tulla.
Se auttaa myös että sanon joskus ääneen että haluttaa ja mies tietää että se ei ole silti painostusta seksiin, aina saa kieltäytyä. Ja me puhutaan itsetyydytyksestä, saatan kertoa et tänään aion tai tein justiin suihkussa. Joskus mies pyytää että tyydytän hänen vieressä tai häntä vasten, sekin on kiva. eli sooloa kaksin. Ja puhutaan myös miehen itsetyydytyksestä. Asia ei saisi olla liian tabu. Pahinta on, jos asia yritetään kokonaan vaieta kuoliaaksi.
Eli mulla toiminut ihan se että ei syytellä tai etsitä syitä vaan puhutaan asioista oikeilla nimillä suoraan ja rakastavasti.
En tiedä jaksaisinko jos seksiä olis aina vain kerran kuussa. Kerro miehellesi rehellisesti, että sulla on suuria vaikeuksia kestää tilannetta. Ehkä voitte jotain sopia. Varmasti mies haluaa tulla jotenkin vastaan kun sinua rakastaa. Aina tuo ei onnistu jos seksidraivi on yksinkertaisesti liian erilainen - siinä ahdistuu molemmat ja seksistä katoaa ilo- yritä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
KokenutN kirjoitti:
Mutta tuo takastelun puute tekee kipeää todella paljon. Tekisi välillä mieli purra (oma) sormi poikki kun on niin turhautunut olo.En tiedä mitä tehdä. Pettämään en ala.
Hienoa, että et lähde pettämään. Pidä siitä kiinni!
Kyllähän ne erilaiset halut aiheuttaa itsetunto-ongelmia. Niin ne tekee miehillekin. Jostain syystä naisten haluttomuuteen tuntuu löytyvän hyväksyttävämpiä syitä kuin miesten haluttomuuteen. Miesten myös oletetaan kestävän puutetta ja torjuntoja paremmin. En tiedä miksi.
Me ulkoistimme parisuhteen seksin.
”Jostain syystä naisten haluttomuuteen tuntuu löytyvän hyväksyttävämpiä syitä kuin miesten haluttomuuteen. Miesten myös oletetaan kestävän puutetta ja torjuntoja paremmin. En tiedä miksi.”
Naisena en allekirjoita tuota. Molemmat sukupuolet kärsivät kumppanin haluttomuudesta paljon ja sekä fyysiset että henkiset tuntemukset asian suhteen ovat hyvin samanlaisia.
Sen ihmeempää syytä ei usein edes löydy, toisen ei vaan tee mieli vaikka toinen päällään seisoisi ja yrittäisi kaikkensa.
Se on totta, että miesten laimea seksidraivi on edelleen vähemmän puhuttu asia.
Halukkaat miehet eivät tunnu täällä keskusteluissa aina edes uskovan, että on parisuhteita joissa mies ei halua seksiä kuin harvakseltaan. Minä puolestaan en ymmärrä haluttomia naisia enkä osaa samaistua lainkaan. Niin me ihmiset vaan ollaan erilaisia, sukupuoleen katsomatta. Huonon seksielämän kurjuus on silti minusta hyvin samanlainen kokemus kaikilla.
Kyllä. Mies pysyvästi haluton. Perseestä.