Suihkio-nimisestä laitteesta putosi 70-luvulla tyttö
Ja loukkaantui vakavasti. Itse en sen jälkeen uskaltanut laitteeseen mennä.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei ainakaan kuollut, koska onnettomuutta ei mainita iltalehden listauksessa. Tosin siinä mainitaan kaikki lievätkin loukkaantumiset, mutta ei tätä. Miksiköhän jäänyt pois?
Kumma juttu, ettei mainita. Muistan sen hyvin, kun pudonnut tyttö oli 10 vuotias ja olin itse samanikäinen silloin. Loukkaantui vakavasti, oli iso uutinen silloin.
Iltalehti nyt ei kyllä kummoinen julkaisu olekaan.
Oliko Suihkio se, missä kaksi lentokonetta pyöri jotenkin toistensa ympäri?
Miten vakavasti tyttö loukkaantui? Jäikö pysyviä vammoja?
Suihkii oli pelottava, siinä sai itse nostaa ja laskea lentokonetta. En uskaltanut nostaa korkealle, mutta alhaalla keskipakoisvoima oli ihan hirveän kova enkä tajunnut sen vähenevän kun nostaa konetta. Oiskokan suihkii nykyisin Tykkimäellä?
Vierailija kirjoitti:
Suihkii oli pelottava, siinä sai itse nostaa ja laskea lentokonetta. En uskaltanut nostaa korkealle, mutta alhaalla keskipakoisvoima oli ihan hirveän kova enkä tajunnut sen vähenevän kun nostaa konetta. Oiskokan suihkii nykyisin Tykkimäellä?
Onhan se. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Suihkio,_Tykkimäki.JPG
Ilmeisesti ei ainakaan kuollut, koska onnettomuutta ei mainita iltalehden listauksessa. Tosin siinä mainitaan kaikki lievätkin loukkaantumiset, mutta ei tätä. Miksiköhän jäänyt pois?