Mihin maahan kannattaa lähteä työskentelemään sairaanhoitajana? :)
Onko täällä sairaanhoitajia ja löytyykö kokemusta? Jotain sanottavaa? En ole vielä valmistunut ja olen niin nuori, että aikaa miettimiselle on hyvin. Haluaisin tulevaisuudessa työskennellä Euroopassa jossain muualla kuin Suomessa. Erityisesti kiinnostaisi kokemukset Norjasta, Hollannista, Saksasta, Tanskasta, Ruotsista ja Britanniasta. Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (9)
Riippuu siitä mitä haluat työltä. Naida rikkaan lääkärin -motivaatio johtaa eri suuntaan kuin auttaa hädässä olevia. Oma iso palkka on taas eri suunnassa.
Kerron nyt vain palkkatasosta:
Irlannissa sh:n peruspalkka ilman lisiä oli ainakin muutamia vuosia sitten 3000e jonkun jutun mukaan. Tuohon kun vielä lisät päälle niin palkka on semmonen 3500-4000e bruttona. Oikein mukava siis ja peruspalkka on 500-600e enemmän kuin Suomessa. Briteissä luulisi olevan about sama..? Tästä en kyllä ole varma.
Norjassa sh:n palkka on oikein hyvä. Norjassa semmonen 4500-5000e ja siitä ylöspäin. Hollannissa.
Ruotsissa varmaan palkkataso aika sama kuin Suomessa.. vai?
Vierailija kirjoitti:
Samoin. :) Jään seuraamaan. Norjassa ainakin hyvä palkka, rikastuu.
Välttämättä ulkomailla ei olla sairaanhoitaja tittelillä vaan on myös monia muita titteleitä ja tosi hienon kuuloisia vieläpä! :D
Sairaanhoitajan palkka Saksassa kiinnostaa.. mies ehkä saisi töitä Saksasta tulevaisuudessa.
Sveitsissä on tosi hyvä palkka.
Toki muualla on enemmän mutta Toni ne rahat meneekin sielläkin asumiseen ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä sairaanhoitajia ja löytyykö kokemusta? Jotain sanottavaa? En ole vielä valmistunut ja olen niin nuori, että aikaa miettimiselle on hyvin. Haluaisin tulevaisuudessa työskennellä Euroopassa jossain muualla kuin Suomessa. Erityisesti kiinnostaisi kokemukset Norjasta, Hollannista, Saksasta, Tanskasta, Ruotsista ja Britanniasta. Kiitos jo etukäteen :)
Mene Norjaan. Mksavat kunnolla ja hoitajan ei tarvi raataa kuin orjan. Suomessa hoitajat halpaa orjatyövoimaa.
Norjassa hyvät palkat. Tämän mukaan sairaanhoitaja 300 000 kruunua vuodessa. Itse saisin 510 000 kruunua + bonukset teknikkona. Ei muuuta kuin norjaan ja äkkiä
In 2010, a process technician earnt 510,000 plus bonuses
http://mylittlenorway.com/2011/06/how-much-do-people-earn-in-norway/
Samoin. :) Jään seuraamaan. Norjassa ainakin hyvä palkka, rikastuu.