Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isät lasten asialla/ tulee paha mieli kun lukee noita juttuja :(

Vierailija
10.08.2018 |

Yhdistyksen Facebook-sivuilla. Miten asiat voikin olla niin väärin näissä huolto/tapaamisasioissa. Tulee oikeasti paha mieli niiden isien ja lasten puolesta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiläkin isiä on kohdeltu väärin. Mentiin jopa oikeuteen asti,koska hän halusi viikko/viikko -systeemin, mutta niin, että minä maksan hänelle elareita 190 e/kk. Lisäksi minun olisi pitänyt kuljettaa lapsi isälle sunnuntaina klo 18 ja noutaa seuraavana sunnuntaina klo 20, maksaa lapsen vakuutukset ja harrastukset sekä varmistaa, että äitienpäivänä lapsi on isän äidillä, ei minulla. Isänpäivänä lapsi olisi koko päivän isällään.

Lähtötilanne oli se, että kumpikaan ei maksanut elareita, lapsi oli viikko/viikko -systeemillä ja "vaihto" oli maanantaina päiväkodilla.

Oikeus ei jostain syystä tähän suostunut, vaikka paikalle oli marssitettu isän vanhempien ystäviä kertomaan, miten hyvä lapsella oli isovanhempien luona. Tuomati totesi, että huoltajuuskiistoissa ei selvitetä isovanhempien paremmuutta vaan lapsen parasta.

Lopputuloksena oli se, että mikään ei muuttunut, pitäydyttiin entisessä. Mies itkee nyt tuossa ryhmässä, miten häntä kohdellaan väärin, hän ei saa tarjota lapselle sitä, mitä haluaa. Hänen tulonsa ovat brutto 3200 e/kk, minun 2100 e/kk.

Vierailija
2/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämelle eronneet isät/ uusperheiden miehet... Olitko välittävä ja huolehtiva mies perheellesi.

Oletko välittäviä aikuinen myös toisen lapsille. Äitipuolet ja ex-vaimot aina tapetilla mutta välinpitämätön ja nuiva mies voi lopultakin olla  huonon perhedynamiikan taustalla. Käytkö mies ruokakaupassa vai odotatko että uusi puoliso hoitaa kaiken? Oletko kiva ja ystävällinen perheen uusille teineille.

Perhe on yritys joka vaatii paljon aikaa ja investointeja. Konkurssiin menneen perheen selvitys kestää syystäkin pitkään.

Kaikki tässä maailmassa ei ole naisten syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ryhmän ylläpitämistä löytyy juttua, kun googlailee.

Muutamia tuomioitakin löytyy. Kiertäisin ryhmän kaukaa.

Vierailija
4/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että ensimmäiset kommentit ovat tuohon sävyyn kirjoitettu. Pakko päästä heti huutelemaan että "no ei voi olla iseillä noin vaikeaa, isät ovat itse ongelmansa aiheuttaneet, minunkin ex-mies blaa blaa blaa!". Ei tietenkään voi olla niin, että yleensä huoltokiusaaminen tapahtuu äidin puolelta, ei tietenkään.

Vierailija
5/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että ensimmäiset kommentit ovat tuohon sävyyn kirjoitettu. Pakko päästä heti huutelemaan että "no ei voi olla iseillä noin vaikeaa, isät ovat itse ongelmansa aiheuttaneet, minunkin ex-mies blaa blaa blaa!". Ei tietenkään voi olla niin, että yleensä huoltokiusaaminen tapahtuu äidin puolelta, ei tietenkään.

En mä ainakaan purematta niele yhden osapuolen tarinoita (en tosin ole edes käynyt lukemassa).

t: etä-äiti, yh-isän kasvattama

Vierailija
6/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin alat valtoimenasi itkeä ja potea pahaa mieltä, muista edes, että näissä tarinoissa on aina kaksi puolta, ja koko totuus ei tule vain yhden suusta.

Mutta se on totta, että moni isä kuten äitikin kokee vääryyttä, ja lapset niistä kovimman hinnan maksaa usein.

Vierailija
7/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa settiä kun lastensuojelun uhrit.. ihan ilman syytä on lapset otettuhuostaan, vähän ryypättiin ja tapeltiin mutta sehän on ihan normaalia.

Vierailija
8/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me miehet ollaan pahoja.Joo .

Vierailija
9/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotatuota.

Mun eksä satuilee siellä omiaan. On saanu lähestymiskiellot lapsiin ja minuun. Meillä on turvakielto miehen käytöksen vuoksi eikä eksä saa meidän uutta osoitetta ihan meidän turvallisuuden vuoksi selville. Miehellä olisi valvotut tapaamiset, mutta ei ole niihin suostunut joten ei tapaa lapsiaan. Elatusmaksuja ei suostu maksamaan, ne tulee meille Kelalta.

Luoja mitä paskaa se tuolla kirjoittelee meidän tilanteesta. On kääntänyt asiat ihan toisella tavalla ja kerää tuolla sääliä omalla nyykytarinalla mikä ei todelkakaan pidä paikkaansa. Oikeasti väkivaltainen psykopaatti, joka on saanu linnatuomioita ja joka on ihan todettu psykopaatiksi, käyttäny mm lapsia hyväksi.

Olen kuullut myös muistakin iseistä, että totuus muutetaan tuolla ryhmässä ihan toiseksi mitä se oikeasti on.

Eli ei kannata uskoa kaikkea mitä sieltä lukee.

Vierailija
10/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saitti on todellakin samaa sarjaa niiden kanssa jotka valittaa että "lapseni huostaanotettiin turhaan". Näissä on aina se tarinan väritetty osa.

Vierailija
11/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotatuota.

Mun eksä satuilee siellä omiaan. On saanu lähestymiskiellot lapsiin ja minuun. Meillä on turvakielto miehen käytöksen vuoksi eikä eksä saa meidän uutta osoitetta ihan meidän turvallisuuden vuoksi selville. Miehellä olisi valvotut tapaamiset, mutta ei ole niihin suostunut joten ei tapaa lapsiaan. Elatusmaksuja ei suostu maksamaan, ne tulee meille Kelalta.

Luoja mitä paskaa se tuolla kirjoittelee meidän tilanteesta. On kääntänyt asiat ihan toisella tavalla ja kerää tuolla sääliä omalla nyykytarinalla mikä ei todelkakaan pidä paikkaansa. Oikeasti väkivaltainen psykopaatti, joka on saanu linnatuomioita ja joka on ihan todettu psykopaatiksi, käyttäny mm lapsia hyväksi.

Olen kuullut myös muistakin iseistä, että totuus muutetaan tuolla ryhmässä ihan toiseksi mitä se oikeasti on.

Eli ei kannata uskoa kaikkea mitä sieltä lukee.

Iseistä?

Vierailija
12/16 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin isä on niin väärinkohdeltu, että. Minä olen siis äiti.

Meillä oli poika vuoroviikkosysteemillä, riiteli isänsä kanssa paljon. Sitten eräänä isäviikkona 15-vuotiaana tuli itkien minun luokseni. Itki kaksi tuntia ja sanoi, ettei enää jaksa, haluaa muuttaa minun luokseni. Mietimme yhdessä, että joka toinen vkl ja joka toinen keskiviikko voisi olla mukavampaa.

Isälle tämä ei sopinut, kun poika meni sanomaan asiasta isälleen. Poika ei olisi jaksanut keskustella, vaan pyrki talosta ulos. Isä piti kiinni, eikä päästänyt pois. En ollut paikalla, enkä tarkalleen tiedä mitä taphtui, mutta Lopputuloksena oli sellainen fyysinen käsirysy, jonka jälkeen poika sanoi, ettei aio tavata isäänsä enää ikinä.

Tästä on jo useampi vuosi, eikä poika ole isäänsä tavannut. Mutta mitä sanoo isä? Että minä, äiti, olen kaikkeen syyllinen. Minä olen mustamaalannut häntä pojalle. Minä työnnän kiilaa rattaisiin. Minä olen manipuloinut poikaa. Jos minua ei olisi, niin poika olisi vielä hänen kanssaan väleissä.

Vierailija
13/16 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa XD Tuon yhdistyksen feissari sivuja on mielenkiintoista lukea viihdemielessä kun ukot ovat tehneet itsestään marttyyrisen uhrin suoltamalla valheita ja keksittyjä tarinoita.

Uskotkp todellakin ap noita juttuja sieltä. Sadasta ehkä 2 pitää paikkaansa ja 98 täyttä huuhaata.

Vierailija
14/16 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiläkin isiä on kohdeltu väärin. Mentiin jopa oikeuteen asti,koska hän halusi viikko/viikko -systeemin, mutta niin, että minä maksan hänelle elareita 190 e/kk. Lisäksi minun olisi pitänyt kuljettaa lapsi isälle sunnuntaina klo 18 ja noutaa seuraavana sunnuntaina klo 20, maksaa lapsen vakuutukset ja harrastukset sekä varmistaa, että äitienpäivänä lapsi on isän äidillä, ei minulla. Isänpäivänä lapsi olisi koko päivän isällään.

Lähtötilanne oli se, että kumpikaan ei maksanut elareita, lapsi oli viikko/viikko -systeemillä ja "vaihto" oli maanantaina päiväkodilla.

Oikeus ei jostain syystä tähän suostunut, vaikka paikalle oli marssitettu isän vanhempien ystäviä kertomaan, miten hyvä lapsella oli isovanhempien luona. Tuomati totesi, että huoltajuuskiistoissa ei selvitetä isovanhempien paremmuutta vaan lapsen parasta.

Lopputuloksena oli se, että mikään ei muuttunut, pitäydyttiin entisessä. Mies itkee nyt tuossa ryhmässä, miten häntä kohdellaan väärin, hän ei saa tarjota lapselle sitä, mitä haluaa. Hänen tulonsa ovat brutto 3200 e/kk, minun 2100 e/kk.

Osin nykyinen tilanne on oma syynne. Eikö se laki sano jotain sen suuntaisesti, että vanhemmat voivat tehdä sopimuksen hyvässä yhteisymmärryksessä? Teilläkin oli tämä riitatilanne, joten menitte oikeuteen asti. 

Vierailija
15/16 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että noiden satusetien takia ei sitten haluta uskoa niitäkään isiä, jotka oikeasti kokevat vääryyttä (tai heidän lapsensa kokevat). Niitäkin on.

Vierailija
16/16 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osin nykyinen tilanne on oma syynne. Eikö se laki sano jotain sen suuntaisesti, että vanhemmat voivat tehdä sopimuksen hyvässä yhteisymmärryksessä? Teilläkin oli tämä riitatilanne, joten menitte oikeuteen asti. 

Me vanhemmat teimme ensin sopimuksen hyvässä yhteisymmärryksessä, mutta sitten isä tajusi, että minä sain asumistukea ja lapsilisät. Juuri tuon elatusmaksuksi määrittelemänsä summan verran! Vuoden verran meillä meni ns. yhteisymmärräyksessä, mutta sitten en yhtenä isäviikon lauantaina klo 7.00 voinut ottaa lasta itselleni, kun isällä oli omia menoja ja minulla työpäivä, niin alkoi kiusanteko.

Yhteisymmärrystä ei voi syntyä, jos toinen on päättänyt, että hänen pitää voittaa. Isäviikolla lapsi on pääosin isän vanhemmilla, isänsä kanssa ehkä 2 päivänä.