Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään itsehoitolääkettä tai keinoa masennukseen?

Vierailija
10.08.2018 |

En ole koskaan aiemmin tiedostanut näin selkeästi, että olen masentunut. Mieli on tosi synkkä enkä saa pois tätä mustaa päästäni vaikka miten yritän.
Mulla on ollut koko aikuisiän enemmän tai vähemmän masennusta. Se alkaa olla jo ihan perusluonteeni, että vähän väliä on synkkä mieli. Kaksi kertaa on ollut resepti lääkkeille. Ensimmäisella kerralla käytin n. vuoden, toisella kertaa en ollenkaan.
Mutta koskaan aikaisemmin en ole näin selvästi sitä tiedostanut, että nyt on synkkää. Nyt on välillä ollut sellainen olo, että aivan kuin sen konkreettisesti tuntisi ja huomaisi miten vajoan alaspäin. Eräänä päivänä istuin ruokapöydässä ja aivan kuin sillä hetkellä olisi ihan yhtäkkiä se vajoaminen alkanut. Oli sellainen tunne, että olen hississä ja nyt lähdettiin kellarikerrokseen.

En vain kerta kaikkiaan pysty menemään lääkäriin, koska on hirveän vaikea kertoa siitä miehelle. Mies/parisuhde kun on yksi syy tähän olooni.

Onko mitään millä saisin paremman mielen ilman lääkkeitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömien ei tule ottaa mitään itsehoitolääkkeitä, koska he eivät tiedä mikä heille sopii, ja esim saattavat juoda hopeavettä kuvitellen sen parantavan kaikki, osa polttaa pilveä kuvitellen sen olevan lääke mielisairauksiin, jne

oikeasti työttömien tulee ottaa ne lääkkeet jotka psykiatrit määräävät, koska vain näiden teho on todistettu tieteellisissä ns "kaksois-sokkokokeissa"

Vierailija
2/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö e-pillereitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työttömien ei tule ottaa mitään itsehoitolääkkeitä, koska he eivät tiedä mikä heille sopii, ja esim saattavat juoda hopeavettä kuvitellen sen parantavan kaikki, osa polttaa pilveä kuvitellen sen olevan lääke mielisairauksiin, jne

oikeasti työttömien tulee ottaa ne lääkkeet jotka psykiatrit määräävät, koska vain näiden teho on todistettu tieteellisissä ns "kaksois-sokkokokeissa"

Entä me työssäkäyvät?

Työ on ollut aika hyvä lääke, ei ehdi miettiä mitään, mutta en voi olla 24/7 siellä.

ap.

Vierailija
4/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö e-pillereitä?

En

ap.

Vierailija
5/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet pois, sokeri pois, kofeiini pois. Vitamiini/hivenaine/magnesium kuurit, hyvär sosiaaliset kontaktit, päivittäinen ulkoilu ja auringonvalo, mindfullness treenit, kuovat harrastukset....

Vierailija
6/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne klassiset eli liikunta, lepo ja ravinto. Mut jos sun masennus on seurausta huonosta parisuhteesta, niin eihän siihen auta muu kuin suhteen päättäminen tai parisuhdeterapiaan hakeutuminen.

Vierailija
7/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat jotain helpotusta saaneet kalaöljyvalmisteista, mutta ei ne mitään masennuslääkkeitä ole. Mäkikuisma vähentää ahdistusta, mutta sen kanssa ei oikein passaa käyttää mitään lääkkeitä.

Vierailija
8/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa masennuksen omahoito-ohjelma www.mielenterveystalo.fi -sivustolta. Siitä voisi olla sinulle apua.

Arvostan asennettasi siitä, että olet itse valmis tekemään töitä masennuksen voittamiseksi. Liian moni odottaa avun saapuvan annettuna jostain ulkopuolelta, vaikka lopulta se työ pitää tehdä itse. Joko yksin tai ystävien ja ammattilaisten, kenties myös lääkkeiden, avulla.

Vierailija
9/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa masennuksen omahoito-ohjelma www.mielenterveystalo.fi -sivustolta. Siitä voisi olla sinulle apua.

Arvostan asennettasi siitä, että olet itse valmis tekemään töitä masennuksen voittamiseksi. Liian moni odottaa avun saapuvan annettuna jostain ulkopuolelta, vaikka lopulta se työ pitää tehdä itse. Joko yksin tai ystävien ja ammattilaisten, kenties myös lääkkeiden, avulla.

Kiitos

ap.

Vierailija
10/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievään masennukseen vielä varmaan löytyisikin keinoja joilla parantaa sitä. Keskivaikeaan/vaikeaan masennukseen ei. T. Puhun kokemuksella

Vierailija
11/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma riittävällä annostuksella on todettu yhtä tehokkaaksi lievään tai keskivaikeaan masennukseen kuin serotoniinin takaisinoton estäjät. Ja saa apteekista ilman reseptiä. Alkaa vaikuttaa maksimaalisesti vasta 3-4 vkon käytön jälkeen kuten reseptilääkkeetkin. Jos syö muita lääkkeitä täytyy kysyä farmaseutilta onko yhteiskäyttö ongelma, ei sovi kaikkien lääkkeiden kanssa yhteen.

Vierailija
12/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joku luontaishoito, en saa nyt nimeä päähän. Oliko mäkikuisma? Mutta vie tehoa pois hormonaalisesta ehkäisystä jos käytät. Ja muista lääkkeistä. Ja tehottomampi kuin oikeat lääkkeet. Miksi kertoa miehelle lääkäristä? Rohkeasti vaan vastaanotolle.

Vierailija
13/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ruokaa ja reipasta liikuntaa. Etenkin nyt kannattaa liikkua ulkona luonnossa - syksyn/talven tullenkin vähintään viikonloppuisin sitten valoisaan aikaan ulos liikkumaan. Ei mitään kieli vyön alla -pakkosuorittamista, mutta tutkimusten mukaan 45 minuuttia reipasta liikuntaa (kävely, hölkkä, pyöräily, jumppa, uinti, pallopeli yms.) viidesti viikossa vaikuttaa selkeästi positiivisesti mielialaan. Lisäksi tosiaan säännöllinen ruokailu, paljon kalaa, kasviksia ja hyviä rasvoja, sokerit ja roskaruoat minimiin. Lisäksi jaksamisen mukaan pyri lähtemään ihmisten ilmoille eli hyvän kaverin kanssa kahville, teatteriin tai ihan muuten vain kaupungille, että näet ihmisiä...

Vierailija
14/14 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastun masennukseen aika ajoin uudelleen ja uudelleen. Koetan jättää lääkkeet pois, mutta aina se vaan alkaa. Ensin tulee sellainen "outo" olo. Hieman levoton (ei väsynyt). En saa silti mitään aikaan. Hiljalleen en saa enää unta tai herään liian aikaisin. Mikään ei tunnu mukavalle. Ei ole sellaista paikkaa maailmassa, missä olisi edes hieman parempi olo/mieli. Käyn töissä ihan normaalisti, koska en siis ole väsynyt. Siellä onkin hetken aikaa vähän parempi olla, kun koettaa tehdä mahdollisimman paljon ja väsyttää itsensä. Tämä levottomuuden ja pahan olon sekoitus on pahinta, mitä tässä maailmassa tiedän. Sellainen väsynyt alakulokin on paljon helpompi kestää.

Minulla ainakaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lääkkeet. Tuota olo ei voi siis kestää millään keinolla. Se on aivan kauhea. Ihan kuin olisi juonut sata kuppia kahvia ja kaikki ympärillä on täysin merkityksetöntä. Ei huvittaisi puhua, syödä, ei olla haluaisi olla ollenkaan olemassa. Sitä ei pysty mitenkään selittämään, mutta niin karmea olotila, että varmaan pystyisi elämään sen tunteen kanssa montaa viikkoa. Ja oikeasti pelkään, että tulisi sellainen aika, kun lääkkeet ei tepsi enää. Se olisi minulle menoa sitten. Olen aivan varma, että kukaan terve ei tiedä mille tuo olo tuntuu, koska en itsekään muista sen syvyyttä ja kauheutta, jos olen ollut vuosia kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi