Tunnustusketju: Mitä kaikkea "kiellettyä" sinä vedät alas vessanpöntöstä?
-Ruoantähteitä
-hiuksia
-eläintenkarvoja
-paperijäte kokonaisuudessaan (pieneksi revittynä, kyllä ihan oikeasti)
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamponi on mennyt valitettavasti silloin pönttöön, jos olen ollut jossain kylässä, eikä vessassa ole ollut roskista. Ollut liian suuri kynnys henkisesti kulkea verinen tampooni kädessä ja tiputtaa se keittiön allaskaapin roskikseen tuttujen ja tuntemattomien edessä.
Oma maine menee kaverin vessanpöntön edelle. Oot hemmetin hyvä frendi... Otat varmaan vastuun myös tukoksesta ja pahoittelet, ettei ystäväsi voi käydä p**kalla omassa kotonaan.
Kyllä, näin se taitaa olla. Tähän asti lähipiirissä onneksi kuitenkin vain tavallinen paska ja paperi tukkineet pöntön, eikä tamponi vielä kertaakaan.
Tamponit kun takertuu toisiinsa ja jää johonkin mutkaan, niin sitten onkin mukavaa.
T. Putkinainen
Millaiset taunot tätäkin vastausta alapeukuttaa? Ne tamponit eivät hajoa vedessä, viemärin paine ei ole kauhean kova, ja tamponit voivat jäädä jumiin pieneenkin karheuteen ja jäädä toisiinsa kiinni ja sitten tukkivat koko viemärin.
T. Putkinainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamponeja, keitonjämiä ja joskus muutakin ruokaa, hiuksia, meikinpuhdistuslappuja, talouspaperia...
Tässä on jo kohta 20 vuotta odoteltu, milloin putket on tukossa.
Miksi ajattelet vain itseäsi? Eivät ne roskat sieltä systeemistä itsestään häviä, vaikka sinun talossasi ei tukosta olisikaan. Ja kyllä se tukos harmittaa, vaikkei se tulisi kuin 40 vuoden välein.
25 v. ja ton ääliöämmän kuukautiset on onneksi ohi. No ei tää pahinta. Kysytääs minne miehet laittaa auton öljyt?
En mitään. Tietenkään.
Arvasin, että ap asuu vuokralla!
Ohis, mutta olin töissä eräässä raksafirmassa, jossa kaikki maalausvehkeet pestiin vessan lavuaarissa. Onko ok?
Kyllä ihmiset osaavat olla oksettavia... Itse olen yhden ainoan kerran vetänyt tamponin vessanpöntöstä alas, mutta se oli elämäni ensimmäinen tamponi (olin 12v.) ja sen jälkeen aloin miettiä, että eihän se nyt niin voi toimia. Niinpä etsin vastauksen, että vessanpönttöön saa laittaa vain alapääeritteet ja wc-paperia.
Tämänkin ketjun kommentoijat tietävät, että tekevät väärin, mutta ovat liian idiootteja muuttaakseen tapoja. Tuokin yksi tamponin kammoaja... no hanki sellaisia muovipusseja mihin voit laittaa sen tamponin ja vie se roskiin!
N23
Herhiläiset, nuo aamukahvin seurankipeät sulostuttajat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset osaavat olla oksettavia... Itse olen yhden ainoan kerran vetänyt tamponin vessanpöntöstä alas, mutta se oli elämäni ensimmäinen tamponi (olin 12v.) ja sen jälkeen aloin miettiä, että eihän se nyt niin voi toimia. Niinpä etsin vastauksen, että vessanpönttöön saa laittaa vain alapääeritteet ja wc-paperia.
Tämänkin ketjun kommentoijat tietävät, että tekevät väärin, mutta ovat liian idiootteja muuttaakseen tapoja. Tuokin yksi tamponin kammoaja... no hanki sellaisia muovipusseja mihin voit laittaa sen tamponin ja vie se roskiin!
N23
Kyllä nykyään luulis kaikkien tietävän, ettei tamponeja saa vetää pöntöstä, mutta 90-luvun OB-paketeissa neuvottiin vetämään käytetyt tamponit wc-pöntöstä.
Ainoastaan pienet siteet, ruoantähteitä, topseja, tamponeja, mutta ei tulisi ikinä mieleen jotain paperia silputa sinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Kyllä nykyään luulis kaikkien tietävän, ettei tamponeja saa vetää pöntöstä, mutta 90-luvun OB-paketeissa neuvottiin vetämään käytetyt tamponit wc-pöntöstä.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan, eli että ennen ihan oikeasti neuvottiin vetämään tamponit vessasta alas. Korostettiin sitä helppoutta. Eikä kukaan silloin toisinkaan neuvonut, eli käytännössä lähes kaikki tamponit hävitettiin pöntön kautta.
Meidän porraskäytävän (9 asuntoa) viemäriputki meni keväällä tukkoon. Viemärimiehet kaivoivat putkesta keittiöliinoja, tamponeja, siteitä, perunoita, porkkanoita ja isoja hiusklönttejä.
On kuulemma normaalia.
Kissanpentujakin on löytynyt viemäreistä (ei meiltä) :(
Monessa maassa (esim. Kreikassa) vessanpönttöön ei saa heittää edes sitä käytettyä wc-paperia, ettei kapeat putket mene tukkoon. Siellä tuskin kenellekään tulee heittää mitään ylimääräistä pönttöön, on opittu jo pienenä.
Eräs tuttu putkimies on ollut aukomassa viemäriä, kun sinne oli tungettu pöntön hajulukon läpi (!) sanomalehtiä rullalle käärittynä.
Kyllä ihmiset ovat typeriä. Aina sitä on toivossa, että fiksuja ihmisiä olisi enemmistö, mutta saa hyvin pian huomata, ettei näin ole. Hohhoijaa.
En ole koskaan huuhtonut vessasta alas mitään, millä röörit saisi tukkoon. Jos ylimääräistä nestemäistä ruokaa on lapsuudenkodissani jäänyt, niin se huuhdottiin pöntöstä, mutta senkin tavan olen hylännyt omassa asunnossa asuessani. Onhan se sanomattakin selvää, että vessasta vedetään vaan eritteet ja paperit alas.
Ei tekosyitä, paitsi lapsille - erityistapauksissa.
En mitään.
Olen niin lahjakas, että minulla on kylpyhuoneessa roskis, samoin keittiössä. Laitat roskat roskapusseihin ja vien roskikseen. Opetan mielelläni tapaa niille, joille asia on jäänyt epäselväksi.
WC-pytyn reunaan laitettavan "raikastimen" pidike katkeaa helposti. Ihan paska keksintö, kirjaimellisesti. Rakas persvakomieheni irroitti pöntön, raikastin oli juuttunut pöntön joutsenkaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset ovat typeriä. Aina sitä on toivossa, että fiksuja ihmisiä olisi enemmistö, mutta saa hyvin pian huomata, ettei näin ole. Hohhoijaa.
En ole koskaan huuhtonut vessasta alas mitään, millä röörit saisi tukkoon. Jos ylimääräistä nestemäistä ruokaa on lapsuudenkodissani jäänyt, niin se huuhdottiin pöntöstä, mutta senkin tavan olen hylännyt omassa asunnossa asuessani. Onhan se sanomattakin selvää, että vessasta vedetään vaan eritteet ja paperit alas.
Ei tekosyitä, paitsi lapsille - erityistapauksissa.
Mitä tekosyitä tässä nyt lapsille muka saisi antaa? Samalla tapaa ne esineet tukkii putket lastenkin laittamana.
Pressopannusta kahvinporot kaksi kertaa päivässä. En tosiaan ole keksinyt muutakaan tapaa.
Meillä meni viime talvena ekaa kertaa viemärin putki tukkoon. Omakotitalo kyseessä ja jostain 80-luvulta viemäröinti. Aina olen vetänyt kuukautissuojat, nenäliinat,meikkilaput ym. vessasta alas, ja lapset pieninä tiputtelivat pönttöön hammasharjoja, siivousluutuja yms. Nyt tukoksen tekijä oli ilmeisestijoku pyttyyn vahingossa tippunut deodorantti tms. puteli, koska putkea aukaistessa viemärinavaaja kolahti johonkin kiinteään esteeseen. Kun se sieltäviimein mulahti pois,eikeritty nähdä, mitä likakaivoon plumpsahti. Rööri-roopen lasku oli yli 200, joten tuon jälkeen on kyllä katsottu tarkempaan, mitä pyttyyn laitellaan, esim. hiusharjaan takertuneet hiukset laitan nyt visusti roskikseen.