Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustusketju: Mitä kaikkea "kiellettyä" sinä vedät alas vessanpöntöstä?

Vierailija
09.08.2018 |

-Ruoantähteitä
-hiuksia
-eläintenkarvoja
-paperijäte kokonaisuudessaan (pieneksi revittynä, kyllä ihan oikeasti)

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mitään. En nyt hakua tukkia putkia. Tamponit olen kyllä laittanut aina vessaan, en ole edes tiennyt olevan kiellettyä. Minne ne sit pitäis laittaa!!??

No kinkkurasvat laitan myös vaikka kai ei sais, mut ala niitä nyt jouluna jonnekin säilömään.

Roskikseen senkin tauno.

T. Putkinainen

Vierailija
22/88 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponit, en muuta. Jos jollain on kertoa mulle hygieninen ja ei-ällöttävä tapa laittaa tamponi roskiin, niin lupaan parantaa tapani!

En voi sietää ajatusta veriklönttejä valuvasta tamponista vessan roskiksessa. Tai muussakaan kodin roskiksessa. Tamponin mukana holahtaa pönttöön usein myös sinne taakse jäänyttä verta/klimppiä, pakko vaan pudottaa tamponi suoraan pönttöön. Tulis ihan hirvee verilöyly ympäri vessaa, jos lähtisin siitä sitä roskikseen roikottamaan. Vaikka se ihan pöntön vietessä onkin.

Kääri se paperiin, niin kuin normaalit ihmiset tekee

T. Putkinainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponi on mennyt valitettavasti silloin pönttöön, jos olen ollut jossain kylässä, eikä vessassa ole ollut roskista. Ollut liian suuri kynnys henkisesti kulkea verinen tampooni kädessä ja tiputtaa se keittiön allaskaapin roskikseen tuttujen ja tuntemattomien edessä.

Oma maine menee kaverin vessanpöntön edelle. Oot hemmetin hyvä frendi... Otat varmaan vastuun myös tukoksesta ja pahoittelet, ettei ystäväsi voi käydä p**kalla omassa kotonaan.

Vierailija
24/88 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamponi on mennyt valitettavasti silloin pönttöön, jos olen ollut jossain kylässä, eikä vessassa ole ollut roskista. Ollut liian suuri kynnys henkisesti kulkea verinen tampooni kädessä ja tiputtaa se keittiön allaskaapin roskikseen tuttujen ja tuntemattomien edessä.

Oma maine menee kaverin vessanpöntön edelle. Oot hemmetin hyvä frendi... Otat varmaan vastuun myös tukoksesta ja pahoittelet, ettei ystäväsi voi käydä p**kalla omassa kotonaan.

Kyllä, näin se taitaa olla. Tähän asti lähipiirissä onneksi kuitenkin vain tavallinen paska ja paperi tukkineet pöntön, eikä tamponi vielä kertaakaan. 

Vierailija
25/88 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin se taitaa olla. Tähän asti lähipiirissä onneksi kuitenkin vain tavallinen paska ja paperi tukkineet pöntön, eikä tamponi vielä kertaakaan. 

Tamponit kun takertuu toisiinsa ja jää johonkin mutkaan, niin sitten onkin mukavaa.

T. Putkinainen

Vierailija
26/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponit, hiukset, kinkunrasvat jne. Miten typeriä idiootteja ihmiset voivat olla?

Omakotiasujina ei tiputella pönttöön mitään asiaankuulumatonta, koska aukaisu on hankalaa (erittäin hankalaa) itse tehtynä ja kallista ulkopuolisella teetettynä.

Töissä kyllä saa tietää, mitä siellä tukoksessa oli, joten varmaan verisen tamponin pelkääjästä on ilo kuulla, miten hänen painajaisensa joutui putkinaisen/-miehen käsiin.

Kurjaa, ettei ole äiti opettanut ja kun ei edes oma järki riitä ratkaisemaan kuinka menetellä käytettyjen erilaisten suojien kanssa ilman, että niistä tulee muillekin todellisia ongelmia. Jopa kalliita siinä vaiheessa kun ammatti-ihminen on pakko kutsua poistamaan tukos.

Putkien tukkijat ovat ilmeisesti sitä samaa porukkaa, joka kylvää metsät ja tienvieret täyteen roskiaan ja lasinpalojaan "kun ei näkynyt roskista".

Vierailija
27/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heittele mitään ylimääräistä. Kai te roskien pönttöön heittelijät tajuatte, että ne roskat pitää sieltä jätevedestäkin poistaa. Ja se on ylimääräistä työtä ja kulua ja vesimaksut sen kun nousee.

Vierailija
28/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Teininä laitoin siteet, kun en tiennyt ettei saa ja ei meillä ei roskista wcssä ollut. En todellakaan laita kuin wc paperia.

Vierailija
29/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntejä, kiellettyjä hedelmiä, tabuja.

Vierailija
30/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savet toilet. En ala laittamaan perspyyhkeitä roskiin. Kun noita joskus käyttää.

Vierailija
31/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen siivonnut kissanhiekkalaatikon, puhdistan lapioon jääneen kostean hiekan vessapaperilla. Toisinaan vedän tuon paperin vessasta alas.

Vierailija
32/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen siivonnut kissanhiekkalaatikon, puhdistan lapioon jääneen kostean hiekan vessapaperilla. Toisinaan vedän tuon paperin vessasta alas.

On myös olemassa ihan sellaista kissanhiekkaa, jonka saa vetää pöntöstä. Kummasti helpottaa vessansiivouksen kanssa.

Ja itse ketjun aiheeseen

Itse syyllistyn nakkelemaan hiuksia, etenkin kun kotiparturoin joka viikko ja sitä sänkikarvaa tulee sellainen pieni tuppo.. 

Yritän kyllä parantaa tapani ja heittää ne roskikseen.

Vierailija
33/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kaikki biojäte pönttöön. Paperit ja paperivartiset korvapuikot.

Vierailija
34/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tätä että ruuantähteet isketään pönttöön! Mikä logiikka? Ei kai teidän roskapussit vuoda niin paljoa etteikö niitä voisi kiikuttaa roskikseen?

Vierailija
35/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanhiekka ns. sementoituu sinne viemärin seinämiin.

Vierailija
36/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma talo, omat putket, oma vastuu.

Minäkin joskus keiton jämät, en mitään muuta. Ei tulis mieleen laittaa jotain hiuksia ja tampooneja pönttöön.

Ovatko tonttiliittymän jälkeisetkin putket sinun omiasi? Entä jätevedenkäsittelylaitos? Ruokajätteen hävittäminen vessan kautta kuormittaa jäteveden käsittelyä ja antaa mm. viemäriverkossa oleville rotille ravintoa.

Vierailija
37/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin ennen kaikki ruoantähteet vessanpönttöön, ei tullut edes mieleen ettei niin saisi tehdä, koska äitinikin oli aina niin tehnyt. Nykyään saatan korkeintaan jonkun pinaattikeiton jämän sinne laittaa, mutta harvoin sellaisia tähteitä jää.

Hiuksia saatan muutaman myös pönttöön tipauttaa, mutta en toki laita sinne sitä hiusharjasta kertyvää karvapalloa :D

Vierailija
38/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanjätteitä laitan joskus, keiton jämiä lähinnä.

Kinkkurasva meillä menee maitopurkkiin ja se viedään Tapaninpäivänä Nesteelle. Sieltä kuljettavat sen jonnekin jatkojalostettavaksi.

Vierailija
39/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tamponeja kylässäkään vessanpönttöön. Ne pitää kietoa vessapaperiin tukevasti ja jos ei rohkene sitä pakettia pudottaa kyläpäikan roskikseen, niin sitten voi vaikka ottaa toisen pätkän vessapaperia ja niistää nenänsä ja sitten voi muina miehinä pudotta kaikki roskikseen samalla.

Vierailija
40/88 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontonit, mällit, banaaninkuoret, omenan kannat, appelsiininkuoret, kakka,...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme