Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä anemia tuntuu?

Vierailija
09.08.2018 |

Mikä oli tekijä, jonka ansiosta menit lääkäriin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, kalpeus, ihon kunto....

Vierailija
2/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää, kalpeus, ihon kunto....

Onko se väsymys sellaista humauksessa tulevaa, johon unikaan ei auta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys. Kalpea en ole vaikka äsken mitattu hb oli vain 99. Liikunta hengästyttää nopeammin ja se on todella harmillista kun en pysty harrastamaan kuten aikaisemmin.

Vierailija
4/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä miltään, jos hiljalleen tippuu. Keho tottuu kyllä. Olin työkuntoinen ja rutiiniverikokeessa kävin. Kesken työpäivän sitten tuli puhelu, että nyt samantien päivystykseen. Hb oli 69 ja sainkin punasoluja tiputuksena.

Kun toisen kerran hb oli 50, niin sen kyllä jo huomasi. Hengästytti ja tuntui, ettei keho saa happea tarpeeksi. Eroaa normaalista hengästymisestä. En osaa oikein selittää miten. Tunne on vaan eri. Normaalisti puuskuttaessa ehkä tuntuu ettei saa ilmaa tarpeeksi keuhkoihin. Anemiassa ilmaa kyllä saa, mutta happea ei silti riitä. Olin myös kovin lihasheikko. Suihkussa hiuksia pestessä kädet väsyi. Tuntyi ettei jaksa kävellä. Piti usein istua tai mennä kyykkyyn. Kaupassa käydessä saattoi iskeä kylmä hiki ja oksetus. Välillä korvissa humisi ja kirkkaalla kelillä silmät oli valoherkät. Valkoiset talonseinustat näytti täysin "puhkipalaneilta", kuten valokuvissa.

Vierailija
5/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaus ja kalpea iho, mustat silmänaluset.

Aikoinaan äiti osasi yhdistää oireet erittäin runsaisiin kuukautisiin.

Vierailija
6/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä miltään, jos hiljalleen tippuu. Keho tottuu kyllä. Olin työkuntoinen ja rutiiniverikokeessa kävin. Kesken työpäivän sitten tuli puhelu, että nyt samantien päivystykseen. Hb oli 69 ja sainkin punasoluja tiputuksena.

Kun toisen kerran hb oli 50, niin sen kyllä jo huomasi. Hengästytti ja tuntui, ettei keho saa happea tarpeeksi. Eroaa normaalista hengästymisestä. En osaa oikein selittää miten. Tunne on vaan eri. Normaalisti puuskuttaessa ehkä tuntuu ettei saa ilmaa tarpeeksi keuhkoihin. Anemiassa ilmaa kyllä saa, mutta happea ei silti riitä. Olin myös kovin lihasheikko. Suihkussa hiuksia pestessä kädet väsyi. Tuntyi ettei jaksa kävellä. Piti usein istua tai mennä kyykkyyn. Kaupassa käydessä saattoi iskeä kylmä hiki ja oksetus. Välillä korvissa humisi ja kirkkaalla kelillä silmät oli valoherkät. Valkoiset talonseinustat näytti täysin "puhkipalaneilta", kuten valokuvissa.

Kuin kuvaus omasta olostani!

Vierailija
7/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainainen väsymys, ei auta nukkuminen. Väsymyksen takia normaalisti kivat asiat ei oikein jaksa kiinnostaa. Liikunta raskasta, esim. jo muutaman portaan nouseminen hengästyttää. Mulla hb 90 kun kävin lääkärissä.

Vierailija
8/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä em. anemia johtuu? Saitko rautaakin syötäväksi?

Vierailija
9/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina liikkuessa oli sellainen tunne ettei saa riittävästi happea hengittäessä vaikka sitä olisi kuinka kiskonut keuhkoihin. Liikuntaa harrastaessa jäsenet väsyivät nopeasti ja tuli sellaisen reippaan punaposkisen hehkun sijaan vain kylmä hiki, kalpeus ja vapina. Pahinta oli kuitenkin väsymys joka ei lähtenyt lepäämällä, oli sellainen olo että voisin ihan hyvin vain maata paikoillani tai nukkua koko vuorokauden ympäri. Aivot sumussa, mitään ei huvittanut tehdä, sydän muljahteli. En osaa selittää mutta usein tuntui siltä että olen vain leijuva pää.

Vierailija
10/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin anemian syyksi keliakia (mitään vatsaoireita ei ollut). Hoitamattoman keliakian takia rauta ei ollut imeytynyt normaalisti, mikä siis johti anemiaan. Hoidoksi gluteeniton ruokavalio + pitkä rautatablettikuuri.

Nro 7

Vierailija
11/11 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun jaoitte kokemuksenne. Tuollaiselta olo tosiaan tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi