Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko lähteä ulkomaille töihin?

Vierailija
09.08.2018 |

Muuttaa pysyvästi pois Suomesta ja tehdä töitä uudessa kotimaassa. Minne muuttaisit?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 15 vuotta. Ei pelota.

Missä olet ollut? Miten koko prosessi kannattaa aloittaa?

Ehdottomasti pitää ensin olla työ-tai opiskelupaikka sekä asunto valmiiksi hankittuna ja sitten vasta aletaan purkaa kuvioita Suomessa sellaiseen kuntoon, että voi lähteä. Kannattaa varautua siihen että tulevassa asuinmaassa pitää ensin Suomesta käsin käydä järjästelemässä asioita, työpaikkahaastatteluissa ja asuntoa katsomassa ja varsinainen muutto tulee sen jälkeen

Vierailija
22/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, ja olen ollut. Samanlaisia ihmisiä ne siellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Vaikka täytyy myöntää, että tästä salaa kyllä välillä unelmoin :)

Mitä pelkäät? Miksi et uskalla?

Suurin pelko on varmaan puutteellinen kielitaito. Ja yksinäisyys muutenkin. En tutustu ihmisiin helposti.

Kadut tekemättä jättämiä asioita enemmän kuin asioita, joita murehdit. Eikö kannattaisi kerrankin repäistä ja lähteä? Kielitaitokin harjaantuu paremmin ulkomailla kuin Suomessa.  Kehittyisit ihmisenä ja olisit silti oma itsesi.

Vierailija
24/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expat kirjoitti:

Vuosia jo oltu ja ihan hyvin viihtynyt. Tosin Suomessakin on kiva käydä kesäisin lomalla.

Minäkin haluan, mutta en tiedä mistä lähteä liikkeelle? Minne olet päätynyt?

Vierailija
25/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 15 vuotta. Ei pelota.

Missä olet ollut? Miten koko prosessi kannattaa aloittaa?

Ehdottomasti pitää ensin olla työ-tai opiskelupaikka sekä asunto valmiiksi hankittuna ja sitten vasta aletaan purkaa kuvioita Suomessa sellaiseen kuntoon, että voi lähteä. Kannattaa varautua siihen että tulevassa asuinmaassa pitää ensin Suomesta käsin käydä järjästelemässä asioita, työpaikkahaastatteluissa ja asuntoa katsomassa ja varsinainen muutto tulee sen jälkeen

Olen varautunut kaikkeen, mutta eikö sinne voi vaan lähteä rahattomana ja työttömänä?

Vierailija
26/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nytkin, tosin niinkin epäeksoottisessa kohteessa kuin Ruotsi.

Vierailija
27/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Saksassa monta vuotta. Oli hieno kokemus.

Vierailija
28/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Vaikka täytyy myöntää, että tästä salaa kyllä välillä unelmoin :)

Suurin pelko on varmaan puutteellinen kielitaito. Ja yksinäisyys muutenkin. En tutustu ihmisiin helposti.

Kadut tekemättä jättämiä asioita enemmän kuin asioita, joita murehdit. Eikö kannattaisi kerrankin repäistä ja lähteä? Kielitaitokin harjaantuu paremmin ulkomailla kuin Suomessa.  Kehittyisit ihmisenä ja olisit silti oma itsesi.

En mä usko, että tätä kadun, enkä muutenkaan enää harrasta murehtimisia. Mutta toki, jos oikeasti tulisi tilaisuus, miettisin kunnolla. Enemmän mä taidan jo kuitenkin suunnitella, että mitä ja missä aion eläkepäiväni viettää :)

Vierailija
29/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan siitä että minne. Esimerkiksi Ruotsiin, Norjaan, Islantiin, Britanniaan voisin hyvinkin mennä. Kysyntääkin olisi ja palkka huomattavasti Suomea parempi ainakin Ruotsissa ja Norjassa, mutta kielitaito ei riitä. Ainakaan vielä. Oppiihan sitä toki.

Vierailija
30/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko, että tätä kadun, enkä muutenkaan enää harrasta murehtimisia. Mutta toki, jos oikeasti tulisi tilaisuus, miettisin kunnolla. Enemmän mä taidan jo kuitenkin suunnitella, että mitä ja missä aion eläkepäiväni viettää :)

Eikö kannattaisi lähteä nyt? Odottamiasi eläkepäiviä ei välttämättä tule koskaan.

Vierailija
31/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan siitä että minne. Esimerkiksi Ruotsiin, Norjaan, Islantiin, Britanniaan voisin hyvinkin mennä. Kysyntääkin olisi ja palkka huomattavasti Suomea parempi ainakin Ruotsissa ja Norjassa, mutta kielitaito ei riitä. Ainakaan vielä. Oppiihan sitä toki.

Mitä työtä tekisit ja tienaisitko hyvin Britanniassa?

Vierailija
32/32 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin ja uskaltaisin uudelleenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi