Tajusin juuri että useimmat ihmiset nukkuvat kaksi kertaa päivässä!
Olet varmaan aina ajatellut että nukut kerran päivässä (vuorokaudessa). Mutta ehei! Nukut kahdesti!
Kuvitellaan, että menet joka ilta nukkumaan 22.00. Joka aamu heräät 6.00. Eli MA nukkumaan 22, TI heräät 6, TI nukkumaan 22, KE heräät 6. No, tiistaina nukut siis kello 00.00 - 6.00 JA kello 22.00-00.00. Nukut siis tiistaina kahdesti. Nukut kaikkina päivinä kahdesti. Että silleen!
Ainoat ihmiset jotka nukkuvat vain kerran ovat ne jotka eivät nuku keskiyön yli eli siis eivät nuku kello 23.59-00.01.
Nukut joka päivä 2 kertaa, päiviä on viikossa 7, joten viikossa nukut yhteensä 2*7 kertaa eli 14 kertaa. Paitsi että kyllähän me tiedetään että me nukumme viikossa 7 kertaa, eli jostain kumman syystä kun yöunia lasketaan niin 2*7=7. On se kummallista.
Mun mielestä tää on aika mullistava tajuaminen. MIND BLOW!
Kommentit (24)
Mutta minä nukun usein myös päikkärit.
Mä taas oon usein hereilläkin niin uninen että olen suunnilleen unessa. Oon suunnilleen unessa aina, 24/7. Toisin sanoen, mietitäänpäs,,,
nukun tiistaina 00.00 - 23.59. Nukun siis vain kerran! Nukun vain kerran päivässä! Paitsi että hitsi, nyt mä piristyin tästä pilailusta niin että nyt mä oon ihan oikeasti hereillä, himskatti =D
Entäs kun herää aamuyöllä ja sitten nukahtaa uudelleen ennen tai jälkeen puolenyön
Itse nukun päiväunet töiden jälkeen ja joinain iltoina menen nukkumaan jo ennen kahtatoista. Koska olen nukkunut jo aamullakin, nukun siis kolme kertaa päivässä.
Totta. Ihan aito tilastofakta. Ihmiset täällä ei näköjään tykkää faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Asutko ap Rinnekotisäätiöllä?
En. En tiedä mikä se on.
Minä en nuku päivällä ollenkaan. Nukun aina yöllä.
Oikeesti hei, 10 pistettä aiheesta. Ei ole koskaan käsitelty tätä asiaa.
Mutta mitä ihmettä?
Entä jos heräilee kesken unien, lasketaanko silti samaksi nukkumiseksi, vai nukunko kolmesti maanantaina, jos herään klo 01.15, 02.00 ja 02.55? Katkeaako esim. viiden minuutin valvomisesta, vai puolen tunnin, vai vain siinä tapauksessa, että nousee ylös välillä?
Niin, kaksi kertaa saman päivän aikana, mutta vain kerran vuorokaudessa.
Jos ajatellaan tuolla sinun logiikallasi, voisimme myös ajatella, että ihminen nukkuu 8 kertaa yössä. 22-23, 23-0, 0-1 jne.
Kyllä. Totta. Mutta, monet ihmiset käyttävät sanoja "päivä" ja "vuorokausi" ihan miten sattuu. Joten jos käytetään sanastoa jota väärinkäytetään harvemmin, voidaan sanoa: ihmiset nukkuvat kahdesti viikonpäivän aikana. Tiistai-viikonpäivänä ihmiset nukkuvat kahdesti eli he nukkuvat tiistaina ensin aamulla ja sitten illalla.
Ihmiset nukkuvat kahdesti viikonpäivänä. Ja ihmiset nukkuvat kerran yössä.
Nukun kaksi kertaa vuorokaudessa, mutta menen nukkumaan ja herään vain kerran. How is this possible? Paradoksi! OMG.
Vierailija kirjoitti:
Nukun kaksi kertaa vuorokaudessa, mutta menen nukkumaan ja herään vain kerran. How is this possible? Paradoksi! OMG.
Niin, ja viikonpäivän aikana sinä ENSIN heräät ja vasta myöhemmin menet nukkumaan. Minä kun aina luulin että ensin mennään nukkumaan ja sitten herätään. Ooh!
Nyt kun on ollut kuuma olen oikeasti nukkunut kaksi kertaa yössä. Eli nukkumaan 23.00, herään noin 04.30, istun parvekkeella viileässä tunnin, ja sitten nukun taas pari tuntia. Luin joskus jutun jonka mukaan tämä oli aiemmin luonnollinen rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on ollut kuuma olen oikeasti nukkunut kaksi kertaa yössä. Eli nukkumaan 23.00, herään noin 04.30, istun parvekkeella viileässä tunnin, ja sitten nukun taas pari tuntia. Luin joskus jutun jonka mukaan tämä oli aiemmin luonnollinen rytmi.
Kerrottiinko siinä jutussa minkälainen se rytmi oli ennen kuin oli parvekkeita?
Ne joilla on lemmikkieläimiä tai ovat muuten eläinten kanssa tekemisissä ovat varmaan huomanneet, että eläimet nukkuvat usein päivällä sekä yöllä. Luontaista se on ihmisellekin nukkua päiväunet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja viikonpäivän aikana sinä ENSIN heräät ja vasta myöhemmin menet nukkumaan. Minä kun aina luulin että ensin mennään nukkumaan ja sitten herätään. Ooh!
Oi, ihastuttavaa viisastelua :D <3 <3
Myös ne nukkuu vain kerran päivässä jotka nukkuu vain jokatoinen päivä. Jos sellaisia ihmisiä on olemassa.