Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri että useimmat ihmiset nukkuvat kaksi kertaa päivässä!

Vierailija
09.08.2018 |

Olet varmaan aina ajatellut että nukut kerran päivässä (vuorokaudessa). Mutta ehei! Nukut kahdesti!
Kuvitellaan, että menet joka ilta nukkumaan 22.00. Joka aamu heräät 6.00. Eli MA nukkumaan 22, TI heräät 6, TI nukkumaan 22, KE heräät 6. No, tiistaina nukut siis kello 00.00 - 6.00 JA kello 22.00-00.00. Nukut siis tiistaina kahdesti. Nukut kaikkina päivinä kahdesti. Että silleen!
Ainoat ihmiset jotka nukkuvat vain kerran ovat ne jotka eivät nuku keskiyön yli eli siis eivät nuku kello 23.59-00.01.
Nukut joka päivä 2 kertaa, päiviä on viikossa 7, joten viikossa nukut yhteensä 2*7 kertaa eli 14 kertaa. Paitsi että kyllähän me tiedetään että me nukumme viikossa 7 kertaa, eli jostain kumman syystä kun yöunia lasketaan niin 2*7=7. On se kummallista.
Mun mielestä tää on aika mullistava tajuaminen. MIND BLOW!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs konttorikooma arkisin 9 - 17?

Vierailija
22/24 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun kaksi kertaa vuorokaudessa, mutta menen nukkumaan ja herään vain kerran. How is this possible? Paradoksi! OMG.

Niin, ja viikonpäivän aikana sinä ENSIN heräät ja vasta myöhemmin menet nukkumaan. Minä kun aina luulin että ensin mennään nukkumaan ja sitten herätään. Ooh!

Oi, ihastuttavaa viisastelua :D <3 <3

Kiitos. Yritän parhaani. Olen jo pitkään harjoitellut. Nalle Puh on viisastelun mestari, häneltä olen oppinut paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on ollut kuuma olen oikeasti nukkunut kaksi kertaa yössä. Eli nukkumaan 23.00, herään noin 04.30, istun parvekkeella viileässä tunnin, ja sitten nukun taas pari tuntia. Luin joskus jutun jonka mukaan tämä oli aiemmin luonnollinen rytmi.

Kuulin joskus että jotkut hylkeet nukkuvat kolmen minuutin pätkissä. Eli kolmen minuutin välein heräävät hetkeksi katselemaan ettei jääkarhu ole tulossa metsästämään ja sitten nukahtavat taas. En tiedä onko totta, kuulostaa tyypilliseltä legendalta.

En yhtään ihmettele jos joillekin ihmisillekin sopii eläimellinen unirytmi. Ihmisethän on apinoita. Yökukkuminen voi joillekin olla oikein luonnollinen juttu. Joissain uskonnoissahan on tarkat rukoiluaikataulut, esim pitää rukoilla 5 kertaa päivässä, ja se ensimmäinen rukoilukerta on todella aikaisin aamulla eli esim 4.30... rukoillaan jonkin aikaa, ja sitten taas nukutaan pari tuntia. Ymmärrän jos tämä unirytmi sopii joillekin, mutta itse en kyllä suostu heräämään 4.30, en vaikka talo palaisi.

Vierailija
24/24 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun kaksi kertaa vuorokaudessa, mutta menen nukkumaan ja herään vain kerran. How is this possible? Paradoksi! OMG.

Niin, ja viikonpäivän aikana sinä ENSIN heräät ja vasta myöhemmin menet nukkumaan. Minä kun aina luulin että ensin mennään nukkumaan ja sitten herätään. Ooh!

Oi, ihastuttavaa viisastelua :D <3 <3

Kiitos. Yritän parhaani. Olen jo pitkään harjoitellut. Nalle Puh on viisastelun mestari, häneltä olen oppinut paljon.

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

"Huh, onneksi pahin on jo nähty. -Niin, sehän on tuolla edessä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi