Sinä nainen 50+! Muutama kysymys:
Minua kiinnostaa filosofiasi ja käytännön toimet ulkonäköön ja tyyliin liittyen.
- Millä tavoin hoidat ulkonäköäsi?
- Kuinka paljon aikaa/rahaa/vaivaa/ajatusta näet tyylisi eteen?
- Seuraatko trendejä/muotia?
- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms?
- Mistä ostat vaatteesi ja mikä on tyylisi nk ”punainen lanka”?
- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä?
- Millä tavoin olet aikojen kuluessa muuttanut kauneudenhoitokäytäntöjäsi?
- Onko sinulla tyyli-ikoneita?
Kaikki kiinnostaa!
Kommentit (62)
1. Laitan hiukset, meikkaan, käytän voiteita yms, sheivaan ja otan joskus botoxia.
2. On se mulle niin tärkee juttu et aika paljon
3. Totta kai
4. Joo
5. Lempiliikkeitä Forever 21 ja Newyorker
6. Joo, on tullut käytyä ja suunnittelen seuraavaa kertaa
7. Nuorena ei ulkonäkö kiinnostanut, nykyään kyllä
8. Kylie Jenner on upea, ja Miley
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ollut pinnallinen kysely!
Tulit samalla vastanneeksi kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
1. Laitan hiukset, meikkaan, käytän voiteita yms, sheivaan ja otan joskus botoxia.
2. On se mulle niin tärkee juttu et aika paljon
3. Totta kai
4. Joo
5. Lempiliikkeitä Forever 21 ja Newyorker
6. Joo, on tullut käytyä ja suunnittelen seuraavaa kertaa
7. Nuorena ei ulkonäkö kiinnostanut, nykyään kyllä
8. Kylie Jenner on upea, ja Miley
Ahaa...😂😂😂😂😂😂😂😂
Ai että mua ärsyttää toi "veitsen alla käyminen" -sanonta. Sitä viljellään lehdistössä ja täällä...
ohis
Melkein vois suorilta vastata kaikkiin Ei.
Veitsen alle aion mennä ja kunse ei enää tehoa niin eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua ärsyttää toi "veitsen alla käyminen" -sanonta. Sitä viljellään lehdistössä ja täällä...
ohis
Sehän ei ole yhtään ärsyttävää, kun joku ”ohis” tulee ja ilmoittaa itsetärkeänä jonkun täysin tyhjän mielipiteen mitä hän itse asian sivusta ajattelee.
Käyn aamuisin suihkussa ja harjaan hiukset ja hampaat. En näe vaivaa tyylin eteen eikä se kiinnosta minua. Koska alasti ei voi kulkea, ostan vaatteeni samalla reissulla ruokaostosten kanssa l. Prisma+Lindex. Jonkin verran harrastan neulomista eli asusteita ja neulevaatteita löytyy. En seuraa trendejä enkä muotia, käytännöllisyys ja mukavuus edellä menen. En käy kampaajalla, sillä hiukseni ovat pitkät ja tytär osaa tasoittaa latvoja. En käy kosmetologilla enkä hoida ihoani, huuhtaisen vedellä ja tarpeen mukaan kevyttä kosteusvoidetta käytän. Eikä ihoni ole koskaan näyttänyt näin hyvältä kuin nyt kun annan sen olla rauhassa.En tarvitse kauneusleikkauksia. Nuorena toki stressasin ulkonäöstäni , mutta aina on helppous, puhtaus, siisteys ja käytännöllisyys ollut se mitä tavoittelen.
1. Puhdas, siisti ja hiukset hyvin, tilaisuuteen sopivat vaatteet ja hoidetut kengät
2. En ole koskaan laskenut. aamulla katson peiliin...
3. En juuri seraa, mutta kyllä se hiukan vaikuttaa, tietysti. Näkyyhän se kauppojen valikoimissa.
4. Käyn kampaajalla joka viides viikko, kosmetologilla en, koska olen atoopikko, tiedän jo mitä voin kasvoilleni laittaa.
5. Ostan vaatteita ulkomailta, tai tietysistä luottopaikoista ja ostan myös ex temporee, jos näen jotain kivaa ( harvoin löytyy, valitettavasti). tyylini on aika graafinen, en ole kukkamekkoihminen.
6. veitsen alla olen ollut vain lääketieteellisistä syistä
7. Allergiat on aiheuttaneet muutoksia ja onhan mulla nyt enemmän rahaa
8. Kaikki fiksut, kauniit vanhat rouvat, jotka ei ole leikelleet itseään, esim Judi Dench, Charlotte Rampling, seela Sella
Olen 60+, teini-ikäisestä alkoi akne, jonka vuoksi olen tottunut säännölliseen ihonhoitorutiiniin. Ihoni on erittäin hyvässä kunnossa. En ole ottanut botoxis, fillereitä tai aio mihinkään kirurgiaan turvautua. Käyn säännöllisesti kosmetologilla, jalkahoidossa ja kampaajalla. Niin kauan käyn, kun on varaa. Pukeudun rennosti, mutta en homssusti. Tätitmäistä tyyliä kartan. Ketään kaubneus- tai tyyli-idolia ei ole. Poimin asioita eri puolilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap.tä kiinnostaa?
Mua kiinnostaa moni asia. Nyt kiinnostaa, että miten itseäni 20+ vuotta vanhemmat naiset näkevät tämän asian. Taitavat kokea jonkinlaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Kannattaisi koittaa löytää elämäänsä vähän positiivisuutta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa filosofiasi ja käytännön toimet ulkonäköön ja tyyliin liittyen.
- Käytän ihonpuhdistukseen palasaippuaa ja kasvovettä, kosteusvoidetta tarvittaessa. Hiukset pesen palashampoolla, hoitoainetta laitan vain satunnaisesti.
- Kuinka paljon aikaa/rahaa/vaivaa/ajatusta näet tyylisi eteen?- Mahdollisimman vähän. Minulla ei ole mitään sen kummempaa tyyliä, olen asiantuntijatehtävissä ja pukukoodikin on melko vapaa.
- Seuraatko trendejä/muotia?- En aktiivisesti. Pyrin kuluttamaan mahdollisimman vähän eli hankin vaatteita vain tosi tarpeeseen. Toki aina sellaisia, jotka sopivat sen hetken tyyliin mutta samalla ovat mahdollisimman ajattomia.
- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms?Pidän hiukseni pitkinä, jotta kampaajalla ei tarvitse hypätä usein. Kosmetologilla en ole käynyt koskaan.
- Mistä ostat vaatteesi ja mikä on tyylisi nk ”punainen lanka”?- Mistä milloinkin, en kuitenkaan H&M, Cubus ja mitä niitä on paikoista. Ei ole punaista lankaa, talvisin yleisin asuni on farkut + asiallinen pusero
- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä?- Ei tulisi pieneen mieleenikään!
- Millä tavoin olet aikojen kuluessa muuttanut kauneudenhoitokäytäntöjäsi?- Nuorempana käytin aikaa meikkaamiseen ja muuhunkin laittautumiseen, nyt tykkään olla mahdollisimman nopeasti valmis ja päästä tekemään mielenkiintoisempia asioita
- Onko sinulla tyyli-ikoneita?- Ei ole.
Kaikki kiinnostaa!
Mielenkiintoisia filosofisia kysymyksiä, lukiossa filosofia oli tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap.tä kiinnostaa?
Mua kiinnostaa moni asia. Nyt kiinnostaa, että miten itseäni 20+ vuotta vanhemmat naiset näkevät tämän asian. Taitavat kokea jonkinlaisena hyökkäyksenä itseään kohtaan. Kannattaisi koittaa löytää elämäänsä vähän positiivisuutta. Ap
Tämä ei liity positiivisuuteen mitenkään. Ihmisten prioriteetit usein muuttuvat iän mukana. Luulen että kysymysasettelusi aiheutti hieman huvittuneisuutta asettamassasi ikäryhmässä - ainakin itseäni hymyilytti.
- Ulkonäköäni en hoida oikein mitenkään, ei kiinnosta onneksi enää. Pesen tukan ja naaman, siinä se.
- Tyylin eteenkään en näe vaivaa koska olen sellaisessa työssäkin missä ei ole väliä miltä näyttää. Farkut ja joku t-paita tai college käy.
- En seuraa trendejä enkä muotia.
- Kampaajalla käyn muutaman kerran vuodessa tasauttamassa pitkän tukan latvat. Kosmetologilla olen viimeksi käynyt parikymppisenä, oli minusta silloinkin ihan turhaa eikä vaikuttanut mitään.
- Vaatteet tilaan yleensä netistä halvoista paikoista kuten Klingel, Ellos. Punainen lanka mukavuus.
- En ikinä leikkauttaisi mitään osaa itsestäni ulkonäön takia (no poikkeuksena ehkä jos ihan epämuotoiseksi menisin jonkun onnettomuuden tai sairauden takia)
- Nuorena tuli stressattua ulkonäöstä kauheasti ja osteltua tuotteita, meikkejä ja hoitotuotteita, siinä toivossa että ne jotenkin auttaa itsevarmaksi ulkonäön suhteen. Ei ne koskaan auttaneet. Sen sijaan sitten kun lihoi ja rupsahti ja lopetti välittämästä, kaikki epävarmuus on poistunut ja elämä on helppoa.
- Ei ole tyyli-ikoneita.
Vierailija kirjoitti:
- Kuinka paljon aikaa/rahaa/vaivaa/ajatusta näet tyylisi eteen?
- Seuraatko trendejä/muotia?
- Käytkö kampaajalla/kosmetologilla tms?
- Mistä ostat vaatteesi ja mikä on tyylisi nk ”punainen lanka”?
- Oletko käynyt veitsen alla tai aiotko mennä?
- Millä tavoin olet aikojen kuluessa muuttanut kauneudenhoitokäytäntöjäsi?
- Onko sinulla tyyli-ikoneita?Kaikki kiinnostaa!
Kiva kun kiinnostaa!!
Minulla on ns. iltatähti, joten pyrin pitämään huolta ulkonäöstäni (kukaan ei luule minua nelikymppiseksi, mutta ettei mummoksi luulla :D)
Rahaa kuluu paljon, nyt kun siihen on mahdollisuus.
Kasaan seuraavan työpäivän vaatteet, asusteet, laukun ja takit etc jo valmiiksi edellisenä päivänä. Niin että kaikki sointuu täydellisesti kaikkeen. Ostan suht kalliita ja laadukkaita vaatteita, minulla on nahkalaukkuja ja jonkin verran hillittyjä merkkilaukkuja (ei mitään 5000 euron kuitenkaan).
Minulla on selkeästi aivan oma tyylini, kenkäni ovat sellaisia, että herättävät huomiota ja jopa kehuja nuorilta naisilta. Minulla on yksi pääväri (ei tod musta!), jonka ympärille koko vaatekaappini kietoutuu.
Käyn usein kampaajalla, niin että hiukseni ovat aina kuosissa. En koskaan lähde hompsuhiuksissa töihin. Hiukseni ovat ohuet (olleet aina), joten pidän ne niin naisellisina kuin melko lyhyet voi pitää (ei kanapee).
Meikkaan joka päivä - kevyesti kylläkin. Käyn kasvohoidoissa.
Seuraan trendejä ja muotia, mutta täysin oman vartaloni ehdoilla. Muutenkin valitsen vaatteita, jotka imartelevat kroppaani. Olin 48-vuotiaaksi aika tiimalasi - vaihdevuodet ovat vaikuttaneet vartalooni, eikä minulla ole tahdonvoimaa vetää vain vihersmoothieita.
Vapaa-aikana ja lomalla elän vähän pellossa :D Olen aika hompsuinen ja se on kivaa välillä.
Minua ei haittaa likainen muki tiskipöydällä tai pyykki lattialla. Mutta jos värisävy vaatteissa on väärä, minun on vaikea olla :D
Onneksi ei ollut pinnallinen kysely!