Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa

Vierailija
09.08.2018 |

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Kommentit (398)

Vierailija
161/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on kuin Simpsoneissa, kun Homer oli toisena jonossa ja ehti jo toiveikkaana miettiä saavansa peliin hyvät paikat.

Sitten lipunmyynti aukesi ja ensimmäisenä jonossa ollut trokari osti kaikki liput ja kysyi vielä voiko maksaa myöhemmin, mikä tietysti onnistui.

Ai yksi ihminen omistaa kaikki mukit? onko tosiaan nyt näin

Ei kannata itkeä vaikka et mukiasi saanutkaan

Ei mua itketä vaan lähinnä naurattaa tämä pelleily.

Jos ne mukit on oikeesti 200€ arvoisia, miksi niitä ei myyty siihen hintaan?

Onko valmistaja tyhmä, kun antaa trokarien kääriä isommat rahat kuin he itse?

Ookkonääiteihantyhymä? Tavaran arvo määräytyy vasta kun sen laskee markkinoille, kysynnän mukaan. Ei sitä voi ennalta päättää.

Mites ne trokarit sitten etukäteen sen hinnan tietää?

Ne trokarit on muuten ihan tavallisia ihmisiä, ihan kuin sinä ja minä. Jotka on vaan ostanu pari ylimääräistä mukia, jotka ne sitten panee toriin myyntiin tienatakseen edes jonkun kympin tai satkun, koska se tienaaminen näyttää olevan mahdollista pienellä vaivalla. Katsoo mitä muut pyytää ja pyytää saman tai kympin enemmän, ja toivoo että menee kaupaksi. Ei ne mitään ammattilaisia ole.

Vierailija
162/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi per henkilö olis ollut parempi määrä, olisi riittänyt useammalle. Moni jäi ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei mene elämässä kaikki kuten haluaa. Aika epätoivoista yrittää kerjätä mukia "sopuhintaan". Itse ainakin myisin mukin niin kalliilla kuin pystyy, koska itse sen olisin onnistunut hankkimaan ennen näitä etanoita.

Aina ei mene muumimukit tasan.

Vierailija
164/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että hänelle myydään tavara X hintaan 60 €, kun samalla markkinapaikalla tavaran hinnaksi on muodostunut noin 150-200 €, ja siis ihmiset ihan oikeasti maksavat tuon 200 € siitä. Mistä siis nousee kuvitelma, että edes teoriassa voisi joku haluta myydä neljäsosahinnalla??? Eihän kukaan mene supermarkettiinkaan ostoksille ja luule, että sisäfilettä, jonka hinta on 59,90 € / kg saisi sieltä ostettua juuri itselle hintaan 10 € / kg.

Puhdas itsekkyys ja miksei ihan lokkeilukin. Yrittänyttä ei laiteta.

No yrittänyttä ei tietenkään laiteta, mutta kuvitteleeko siis joku ihan oikeasti, että hän voi saada sen kuudella kympillä???

Kyllä minä ainakin voisin myydä kuudella kympillä. Mutta tuo ei ole edes mikään harvinaisuus, tuntuu että niitä oli tehty aika paljon. Jos olisi ollut myynnissä vain 200 kpl niin hinta vois olla jo ihan toinen.

Miksi myisit kuudella kympillä, jos aivan samalla vaivalla yhtä nopeasti saisit siitä 200 e??

Ennemmin myyn halvemmalla jollekkin jolla ei ole rahaa laittaa mukiin noin paljoa.

Mistä tiedät, että jollain tuntemattomalla on tai ei ole rahaa? Siitä, että hän sanoo, että hänellä ei ole rahaa vai :D :D ?? 

Taidat uskoa kaikki valheet ja tarinat, sinua on helppo höynäyttää ja viedä rahasi.

Toki esimerkiksi köyhälle ystävälle voisi myydä halvalla.

Joo uskon, ei se muki enää minun päänvaiva sen jälkeen ole. Myynnin jälkeen mulle on aivan sama millä hinnalla lähtee eteenpäin jos on lähteäkseen. Kaikki ei kuitenkaan ole valehtelijoita. Ei ole minulla niin tiukka rahatilanne että itkisin jonkun satasen perään.

Myisitkö minulle sen muumimukin hintaan 35 euroa? Olen hoitovapaalla oleva pienen pojan äiti, ja hoitovapaan vuoksi rahat on todella tiukoilla. Luemme joka ilta pojan kanssa muumikirjoja iltasaduksi, ja hän todella ilahtuisi, jos sen mukin saisi. Maksan tietenkin postikulut tai voin noutaa.

Eikä häntä ilahduttaisi joku muu muumimuki enemmän, sellainen, jossa muumi-hahmot näkyvät paremmin? Niitä muita saa uutena n. 10 euron hintaan.

En usko, kun tämä muumin päivä -muki on siitä erityinen, että siinä on äiti ja poika sylikkäin rannalla, niin se olisi vähän kuin meidän yhteinen juttu, äidin ja pojan erityinen hetki. Käydään usein juuri saman näköisellä rannalla, siksikin muki olisi erityinen pojalleni. 

Uniikki muki, joita tehty kymmeniä tuhansia?

Et sitten tajunnut, että viestini oli sarkasmia? 

Ei teistä mammoista koskaan tiedä milloin te olette tosissanne.

Vierailija
165/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että hänelle myydään tavara X hintaan 60 €, kun samalla markkinapaikalla tavaran hinnaksi on muodostunut noin 150-200 €, ja siis ihmiset ihan oikeasti maksavat tuon 200 € siitä. Mistä siis nousee kuvitelma, että edes teoriassa voisi joku haluta myydä neljäsosahinnalla??? Eihän kukaan mene supermarkettiinkaan ostoksille ja luule, että sisäfilettä, jonka hinta on 59,90 € / kg saisi sieltä ostettua juuri itselle hintaan 10 € / kg.

Puhdas itsekkyys ja miksei ihan lokkeilukin. Yrittänyttä ei laiteta.

No yrittänyttä ei tietenkään laiteta, mutta kuvitteleeko siis joku ihan oikeasti, että hän voi saada sen kuudella kympillä???

Kyllä minä ainakin voisin myydä kuudella kympillä. Mutta tuo ei ole edes mikään harvinaisuus, tuntuu että niitä oli tehty aika paljon. Jos olisi ollut myynnissä vain 200 kpl niin hinta vois olla jo ihan toinen.

Miksi myisit kuudella kympillä, jos aivan samalla vaivalla yhtä nopeasti saisit siitä 200 e??

Ennemmin myyn halvemmalla jollekkin jolla ei ole rahaa laittaa mukiin noin paljoa.

Mistä tiedät, että jollain tuntemattomalla on tai ei ole rahaa? Siitä, että hän sanoo, että hänellä ei ole rahaa vai :D :D ?? 

Taidat uskoa kaikki valheet ja tarinat, sinua on helppo höynäyttää ja viedä rahasi.

Toki esimerkiksi köyhälle ystävälle voisi myydä halvalla.

Joo uskon, ei se muki enää minun päänvaiva sen jälkeen ole. Myynnin jälkeen mulle on aivan sama millä hinnalla lähtee eteenpäin jos on lähteäkseen. Kaikki ei kuitenkaan ole valehtelijoita. Ei ole minulla niin tiukka rahatilanne että itkisin jonkun satasen perään.

Myisitkö minulle sen muumimukin hintaan 35 euroa? Olen hoitovapaalla oleva pienen pojan äiti, ja hoitovapaan vuoksi rahat on todella tiukoilla. Luemme joka ilta pojan kanssa muumikirjoja iltasaduksi, ja hän todella ilahtuisi, jos sen mukin saisi. Maksan tietenkin postikulut tai voin noutaa.

Eikä häntä ilahduttaisi joku muu muumimuki enemmän, sellainen, jossa muumi-hahmot näkyvät paremmin? Niitä muita saa uutena n. 10 euron hintaan.

En usko, kun tämä muumin päivä -muki on siitä erityinen, että siinä on äiti ja poika sylikkäin rannalla, niin se olisi vähän kuin meidän yhteinen juttu, äidin ja pojan erityinen hetki. Käydään usein juuri saman näköisellä rannalla, siksikin muki olisi erityinen pojalleni. 

Uniikki muki, joita tehty kymmeniä tuhansia?

Et sitten tajunnut, että viestini oli sarkasmia? 

Ei teistä mammoista koskaan tiedä milloin te olette tosissanne.

Harvemmin ollaan kun tänne kirjotetaan ;) . 

Vierailija
166/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen ehdottomasti tuollaisen mukin koska haluan juoda siitä terästettyä kahvia. Rahaa minulla ei juurikaan ole koska olen köyhä ja mulla on köhä, mutta kolmekymppiä ja kossuhuikat voin antaa.

-Arska

Vierailija
167/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia milloin mukien pyyntihinnat Torissa tippuvat alle 100 euroon? Nyt ei kai ole vielä yhtään mutta ennustan ettei mene viikkoakaan. Kuukausien kuluessa hinta asettuu ”normaaliin” 50-80 euron tietämiin. Hullun paljon yhdestä mukista silti. Samoilla hinnoilla on varmasti mennyt 99% tänäänkin omistajaa vaihtaneista mukeista. Pyytäähän saa vaikka mitä.

Vierailija
168/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkauksia milloin mukien pyyntihinnat Torissa tippuvat alle 100 euroon? Nyt ei kai ole vielä yhtään mutta ennustan ettei mene viikkoakaan. Kuukausien kuluessa hinta asettuu ”normaaliin” 50-80 euron tietämiin. Hullun paljon yhdestä mukista silti. Samoilla hinnoilla on varmasti mennyt 99% tänäänkin omistajaa vaihtaneista mukeista. Pyytäähän saa vaikka mitä.

Yritätkö lobata hintoja alas, koska haluat ostaa mukin?

Vierailija
169/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tedätte, mikä "muumimuki" on?

Vierailija
170/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut tämän mukin.

Nettikaupasta oli loppuunmyyty ja pienen vauvan kans ei pystynyt heti aamusta lähteä jonottamaan.

Mutta trokareille en todella maksa montaa sataa tästä, mieluummin olen ilman!

Mukin hinta oli 30€, jonka olisin mieluusti tästä maksanut, 150€ mielestäni mistä tahansa kiposta liikaa.

Odottelen jonkun kuukauden tai vuoden ja ostan sitten jos edullisesti joku myy.

Vierailija
172/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Mukimyynnistä on tiedotettu ajoissa ja kaikilla on lähtökohtaisesti samat mahdollisuudet saada muki. Nettiin pääsee nykyään lähes kaikki ihmiset ja jonottamaankin, jos on tarpeeksi halua aikaa ja jaksamista. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Nopeat syö hitaat ja jokuhan ne sieltä netistäkin osti pois. Miksi pitää valittaa?

Etukäteen ei kauheesti mainostettu, että verkkokaupan kautta tehdyt ostokset voisivat loppua kesken. Moni saattoi uskoa, että voi tilata mihin aikaan vaan tänä päivänä ja mukin saa.

Minusta tuo mukeja on rajoitettu erä ja myynti jatkuu 9.8 ajan  tai niin kauan kuin mukeja riittää, on aika selkeästi sanottu. 

Arabia Storen ilmoituksessa:

"Tove Jansson on syntynyt elokuun yhdeksäs päivä, jolloin juhlitaan Muumin päivää. Tätä päivää varten olemme valmistaneet Muumimukien tuotesarjaan erikoismukin, joka on myynnissä vain 9.8.2018 tässä verkkokaupassa (toimitukset EU-alueelle), Iittalan myymälöissä ja Moomin shopeissa."

Vierailija
173/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on kuin Simpsoneissa, kun Homer oli toisena jonossa ja ehti jo toiveikkaana miettiä saavansa peliin hyvät paikat.

Sitten lipunmyynti aukesi ja ensimmäisenä jonossa ollut trokari osti kaikki liput ja kysyi vielä voiko maksaa myöhemmin, mikä tietysti onnistui.

Ookkonääiteihantyhymä? Tavaran arvo määräytyy vasta kun sen laskee markkinoille, kysynnän mukaan. Ei sitä voi ennalta päättää.

Ne trokarit on muuten ihan tavallisia ihmisiä, ihan kuin sinä ja minä. Jotka on vaan ostanu pari ylimääräistä mukia, jotka ne sitten panee toriin myyntiin tienatakseen edes jonkun kympin tai satkun, koska se tienaaminen näyttää olevan mahdollista pienellä vaivalla. Katsoo mitä muut pyytää ja pyytää saman tai kympin enemmän, ja toivoo että menee kaupaksi. Ei ne mitään ammattilaisia ole.

Siinä ei ratkaisekaan sinun, eikä minun, vaan verokarhun mielipide.

Omaa omaisuuttaan saa myydä verovapaasti tiettyyn summaan asti. Mutta tilanne muuttuu vallan toiseksi, jos verottaja toteaa, että tavaraa on ostettu myyntitarkoituksessa. Siitä ei välttämättä ihan päänsilittelyllä selviäkään.

Vierailija
174/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trokareille jää satoja mukeja. Kokonaismäärä Thaimaassa tehdyille mukeille on n. 10 000 kpl ja arvo sen mukainen.

On muuten aika paljon enemmän ku 10 000, veikkaan, että joku 100 000 on lähempänä. Nyt ne ei voi enää sanoa noitten oikeeta määrää ku hinnat romahtaisi. Varmaa melkee sama määrä ku tavis mukejakin, nyt vaan ku kaikki hamstras ne niin loppui äkkiä.

Vierailija
175/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh no eihän ne tietenkään tiedäkään. Ne ottaa riskin, koska uskoo, että voivat tehdä hyvät voitot. Mutta ei kukaan niistä osaa ennalta tietää, että paljonko voi voittaa.

Miksei valmistaja voi ottaa samaa riskiä?

Ratkaisu tuollaiselle päivän ajan myytävälle keräilytuotteelle on laskeva hinta.

Hinnaksi ensin vaikka 100€, niin ne, jotka sen oikeasti haluavat, saavat sen varmasti. Sitten pudotetaan hintaa vaikka kympillä tunnin päästä ja myydään lisää.

Trokarit, jotka on aina ensin asialla joutuis maksaan enemmän. Siinähän ostat myyntieräsi hintaan 600, kun päivän lopuksi valmistaja myy priimaa kaupasta käypään 30€ hintaan / kappale.

Vierailija
176/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty tuote on käytetty tuote. Vaikka se olisi avaamattomassa paketissa. Muumi-muki ei tee minulle poikkeusta. Sen pitää olla ostohintaa edullisempi. Mutta ollakseni rehellinen, niin mä en ostaisi kyseistä tuotetta sen normaalilla kolmen kympin hinnalla. Hienon Villeroy & Bochin New Wave -mukin saa parilla kympillä. Niin ja siihen jopa mahtuu kahviakin, tuo Arabian kippo on liian pieni. Miksi maksaisin extraa muumi-kuvasta kyljessä? Jos se muumin kuva on jotenkin poikkeuksellisen merkityksellinen kahvikumpin kyljessä, niin esim. Tokmanni myy emalisia muumimukeja hintaan 8,99€/kpl.

Tässä Arabian tempauksessa ärsytti sivusta seuraajana lähinnä se, että se oli niin pirullisen nerokas kampanja. Niitä ei myyty 1kpl per asiakas, vaan jostain "kumman syystä" 6kpl per asiakas. Yhden päivän myyntiaika, jolloin tiedettiin trokarien tyhjentävän tuote-erän ja myyvän sen Arabian puolesta sitten eteenpäin. Oli tiedossa, että trokarit ainakin alkuun pyytävät huomattavaa ylihintaa ja se päätyy lehtiin. Saadaan kaikki valtakunnan mediat uutisoimaan yhdestä hitsin mukista ja antamaan vieläpä mielikuva "muumimukista pyydetään kahta tuhatta euroa". Ihan kuin se olisi jotenkin poikkeuksellisen merkityksellinen ja arvokas tuote. Vaikka todellisuudessahan yksityishenkilö voi pyytää mukista vaikka miljoonan. Se ei tee tuotteesta miljoonan arvoista, mutta tuollaisella harhaanjohtavalla uutisoinnilla sellaista mielikuvaa ikään kuin vahingossa rakennetaan.

Tehdään posliinikuppi Kiinassa, printataan kylkeen muumin kuva ja tehdään medialle kampanjasta ennakkoilmoitus. Trokarit hoitaa jälleenmyynnin ilmaiseksi ja lehtien palstoilla "uutiset" hoitaa markkinoinninkin ilman kustannuksia. Siellä ne Arabian toimistolla taputtelee markkinointimiehet toisiaan olalle avatut kaljat käsissään, että "milloin otetaan uusiksi pojat?"

Vierailija
177/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö itekki raapustaa toriin, että kun mun kissat olis halunnu sen mukin tosi kovasti niin voisko joku myydä sen mulle nyt kympillä tai jotain😀

Vierailija
178/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuolla etsitään rehellistä mukikauppiasta eli ei tietenkään yli kauppahinnan saa pyytää.

Vierailija
179/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään huutiksessa on 8 sivua Muumin päivä mukeja, Torissa myös kymmeniä ellei satoja mukeja kaupan.

Ei tuosta kukaan tonnia saa, hyvä jos satasen kun tarjontaa on niin paljon. Toki hyvän tilin tekee silti, etenkin jos onnistui saamaan monta mukia.

Vierailija
180/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tedätte, mikä "muumimuki" on?

Tietenkin tiedetään, se on muki, jossa on muumi -aiheinen kuva. Tyhmänäkö meitä pidät?