Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa
"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"
V*ttu jonottakaa itse !
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa tässä muumiasiassa aivan suunnattomasti se, että edes mahdollistetaan trokareiden toiminta. Miksi niitä myydään kenellekään enemmän kuin yksi??? Monessakin tuotteessa on rajoitteena vain yksi per asiakas, miksei siis tässä? Todellakin harmittaa, että jäin ilman enkä todellakaan maksaisi kenellekään siitä mitään liiallista ylimääräistä siitä hyvästä, että kyseinen kuspää hamstrasi niitä enemmän kuin yhden.
Lol... miksi myydään kenellekkään enemmän ku yksi. Totta vitussa niitä myydään niin paljon ku vaan menee kaupaksi. Bisnestä se.
Te lampaat ootte vaan niin tyhmiä että te ostatte jotain mukeja.
Minkähän takia esim. keikkalippujen trokaamista pidetään yleisesti vääränä, mutta muumimukien trokaaminen on ihan perusteltua ja oikein?
Koomista. Joka miettisellä ja virtasella on muumimuki jos toinenkin kaapissa, en todellakaan halua olla täpityhmä tuulipukukansalainen joka luulee olevansa spessu jonkun pirun mukin takia.
Täällä myynti alkoi kymmeneltä. Ensimmäiset alkoivat jonottaa viideltä aamulla, jono oli satoja metrejä pitkä kaupan auetessa. Kahdessa tunnissa kaikki kaupungin mukit oli myyty.
Minusta naurettavaa. Kyse on kuitenkin vain jostain Thaimaassa väkerretystä mukista eikä esim. 50 000 euron autosta 500 eurolla.
Miksi kaikki yrittävät heti seuraavana päivänä myydä mukejaan? Kauhean lyhytnäköistä. Nyt niistä saa sen muutaman kympin tai satasen pikavoiton. Muutaman vuoden kun odottaa, niin markkinoilla ei ole enää montakaan mukia tarjolla, koska tosikeräilijät eivät myy. Siinä vaiheessa monen tonnin hintapyynnöt eivät enää ole naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki yrittävät heti seuraavana päivänä myydä mukejaan? Kauhean lyhytnäköistä. Nyt niistä saa sen muutaman kympin tai satasen pikavoiton. Muutaman vuoden kun odottaa, niin markkinoilla ei ole enää montakaan mukia tarjolla, koska tosikeräilijät eivät myy. Siinä vaiheessa monen tonnin hintapyynnöt eivät enää ole naurettavia.
Eiköhän noita mukeja kuitenkin sen verran paljon ole tehty, että monen tonnin hintapyynnöt taitaa olla vähän yläkanttiin.
Mä luulen, että Arabian työntekijät trokaa niitä itse. Saavat kivat lisätienestit.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs. Ne tosifanit ja keräilijät ostaa mukin nyt eikä parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa tässä muumiasiassa aivan suunnattomasti se, että edes mahdollistetaan trokareiden toiminta. Miksi niitä myydään kenellekään enemmän kuin yksi??? Monessakin tuotteessa on rajoitteena vain yksi per asiakas, miksei siis tässä? Todellakin harmittaa, että jäin ilman enkä todellakaan maksaisi kenellekään siitä mitään liiallista ylimääräistä siitä hyvästä, että kyseinen kuspää hamstrasi niitä enemmän kuin yhden.
Samaa mieltä. Olisivat voineet edes pitää huolen, että jokainen jonottanut saa yhden jos erä vain riittää, useamman haluavat olisivat sitten voineet mennä jonon hännille ensimmäisen ostettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol... miksi myydään kenellekkään enemmän ku yksi. Totta vitussa niitä myydään niin paljon ku vaan menee kaupaksi. Bisnestä se.
Te lampaat ootte vaan niin tyhmiä että te ostatte jotain mukeja.
Arabia ei hyödy mitään siitä, että trokari ostaa koko erän ja myy ylihintaan eteenpäin, päinvastoin maineensa kärsii tällaisesta pelleilystä. Koko tämä mukihömpötys on riippuvainen keräilijöistä, trokarit ovat vain kylkeen kiinnittynyt loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Arvo" on tosiaan täysin keinotekoinen kupla, joka tulee jossain vaiheessa puhkeamaan koska tuotantovolyymi on niin suuri. Mä en inhoa Muumi-mukeja, vaan ne ovat ihan kivoja käyttöastioita. Todella kestäviä - niitä on tullut ostettua esikoisen vauva-ajasta lähtien lasten astioiksi ja ainoastaan yksi on mennyt rikki, kun keskimmäinen linkosi sen tiskialtaaseen. Ovat siis olleet lasten käytössä joka aterialla heti siitä lähtien kun ovat alkaneet opetella mukista juomista, ja ovat kestäneet kaikki lattialle tippumiset ym. Joku tätä varmaan kauhistelisi, koska kaikki nämä käyttömukit ovat niitä sesonki- ja erikoismukeja koska ne tavalliset mukit ovat suurimmaksi osaksi rumia. :D
Arvo on tällaisissa esineissä aina "keinotekoinen kupla". Täysin sama on myös merkkivaatteissa jne. Niin se markkinatalous toimii. Kysyntä luo arvon. Ei vain pelkkä tuotteen materiaaliarvo tms.
Kaikki edelliset muutamien vuosien takaiset erikoismuumimukit ovat edelleen hinnoissaan. Tuotantovolyymin suuruudesta kertoo myös se, että todella moni halukas jäi ilman. Jännä ilmiö tämä tässä ketjussa, että kovasti yritetään vakuutella, että arvoa ei ole/kuukauden päästä arvo romahtaa jne. :D Tykkää muumimukeista tai ei, niin noiden trokaaminen on järkevää nappikauppaa.
Mutta kuinka moni ilman jäänyt halusi itselleen ja kuinka moni myyntiin? Ja samoin kuinka moni, joka sai ostettua, aikoo pitää itsellään? En usko, että pitkässä juoksussa haluajia on riittävästi, jotta hinta pysyy korkeana. Mukeja tehtiin liikaa, ajan kanssa unohtuu se seikka, että olivat vain päivän myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalainen vaimoni ei ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat näitä kartionmuotoisia "printtimukeja" koteihinsa. Ymmärrän täysin hänen näkemyksensä. Hän näytti oman maansa arvokkaita astioita ja kyllähän ne kauniita olivat. Paperin ohutta posliinia, käsin maalattuja monimutkaisia koristeluita ja kultauksia. Joo, ei meillä näitä printtimukeja osteta.
Kartion muotoinen muumimuki? Se onkin jo todellinen harvinaisuus, yleensähän ne ovat lieriöitä.
Viisastelua ohiksena täältä: muumimuki on katkaistu kartio. Lieriön reunat ovat suorassa kulmassa pohjaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vaikea ymmärtää miten lasten mukit maksavat noin paljon. Olen saanut lahjaksi kaksi mukia, ja niitä käytetään vain lapsivieraiden aikana. Minusta ne on niin rumia, etten halua pilata aamukahvihetkeäni niitä katsomalla. Mutta kauneus on katsojan silmissä.
Ei niitä käyttää saa. Ostan itse vain tarrallisia.
Toki voi käyttää jos ei keräile mutta keräilijät haluaa tarrallisia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen halveksuen muumimukien keräilijöitä ja juuri nyt havahduin siihen tosiasiaan, että minäkin juon aamukahviani juuri nyt muumimukista. (vaalenpunainen "rakkausmuki"). Kaapista löytyy myös äärimmäisen ruma oranssi hattivatti muki. Saisikohan näistä jo kovat rahat? Pohjassa on ainakin arabian leimat.
Ei saa, kummatkin arvoltaan11-14 euroa.
Kaikki ei ole arvokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vaikea ymmärtää miten lasten mukit maksavat noin paljon. Olen saanut lahjaksi kaksi mukia, ja niitä käytetään vain lapsivieraiden aikana. Minusta ne on niin rumia, etten halua pilata aamukahvihetkeäni niitä katsomalla. Mutta kauneus on katsojan silmissä.
Ei niitä käyttää saa. Ostan itse vain tarrallisia.
Toki voi käyttää jos ei keräile mutta keräilijät haluaa tarrallisia.
Luoja paratkoon! Kuinka moneen tuollaiseen keinotekoiseen hömppään tuokin idiotismi perustuu. Pitää haalia kaikki mahdolliset mukit (että kokoelma on täydellinen). Pitää olla tarra mukissa (että muki on täydellinen).
Ja tyhmiä keräilijöitä kiusataan nonstop julkaisemalla koko ajan jokin uusi muki.
Jooko Haaparannan viimeiset kolme mukia on noudettu?
Vtun nolo yritys tuo Arabia. Aivan pellelafka. Sais antaa pomolle ja markkinointiporukalle kenkää.
Arabia teki erittäin hyvin tän muumimukijutun. Muutamalla pennillä teetti mukit ja suomalaiset osti koko satsin kovaan hintaan . Täydellistä pisnestä.Tuskin meni markkinointiin paljoa euroja ees.
Muumimukien hinnat ovat nykyään korkeita vain siksi, koska keräilystä on tullut niin muodikasta. Uusia keräilijoitä aloittaa koko ajan, mikä pitää vanhojen mukien hinnat korkeina, koska uudet keräilijät haluavat niitä kokoelmiinsa. Jonain päivänä tämäkin muotivillitys kuitenkin menee ohi, niin kuin kaikille muillekin aikansa villityksille on käynyt. Täysin turha harrastus, joka ei tuota kovinkaan kummoista iloa, vaan vie vain rahat. Ennen pitkää ihmiset tajuavat, että ei ole järjen hiventäkään maksaa satoja euroja jostain thaimaalaisessa hikipajassa painetuista kupeista. Varsinkin kun ihan samanlaisia "uniikkeja" mukeja lojuu hyllyt täynnä joka toisessa suomikodissa.
Mutta en siis todellakaan myöskään ruikuttaisi sellaista netistä. :D Myönnän, ottaa tunteisiin, mutta jokainen, joka rahankiilto silmissään hamstrasi niitä myydäkseen eteenpäin, on silmissäni täysi mulkero. Ja on varmaan oikeastikin ihmisenä sellainen, muissakin asioissa. Itselleni ei tulisi mieleenkään tehdä niin.