Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa

Vierailija
09.08.2018 |

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Kommentit (398)

Vierailija
341/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammasmuki ... mää mää :)

Mä ajoin 267km autolla jonottamaan tota mukia. Ilmasto kärsi, mutta sain mukin.

Vierailija
342/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Royal Doultonit käsinkirjailluin kukkineen ovat paljon arvokkaammat kuin mitkään rahvaan muumimukit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon muumimukeille käyvän kuin Hollannin tulppaaneille aikoinaan. Mukien kerääminen on ok, mutta sen uskotteleminen itselleen, että perusmuumimukeja huudettaisiin joskus Bukowskilla on höperöä. Mukeja on niin paljon, tiedän esim.  ainakin pari ihmistä, jolla on lähes jokaiselle mukille kaappi- ja käyttöversio. Se henkilö, joka muumimukit ideoi,  ansaitsisi pro-Arabia palkinnon.

Vierailija
344/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvo" on tosiaan täysin keinotekoinen kupla, joka tulee jossain vaiheessa puhkeamaan koska tuotantovolyymi on niin suuri. Mä en inhoa Muumi-mukeja, vaan ne ovat ihan kivoja käyttöastioita. Todella kestäviä - niitä on tullut ostettua esikoisen vauva-ajasta lähtien lasten astioiksi ja ainoastaan yksi on mennyt rikki, kun keskimmäinen linkosi sen tiskialtaaseen. Ovat siis olleet lasten käytössä joka aterialla heti siitä lähtien kun ovat alkaneet opetella mukista juomista, ja ovat kestäneet kaikki lattialle tippumiset ym. Joku tätä varmaan kauhistelisi, koska kaikki nämä käyttömukit ovat niitä sesonki- ja erikoismukeja koska ne tavalliset mukit ovat suurimmaksi osaksi rumia. :D

Arvo on tällaisissa esineissä aina "keinotekoinen kupla". Täysin sama on myös merkkivaatteissa jne. Niin se markkinatalous toimii. Kysyntä luo arvon. Ei vain pelkkä tuotteen materiaaliarvo tms.

Kaikki edelliset muutamien vuosien takaiset erikoismuumimukit ovat edelleen hinnoissaan. Tuotantovolyymin suuruudesta kertoo myös se, että todella moni halukas jäi ilman. Jännä ilmiö tämä tässä ketjussa, että kovasti yritetään vakuutella, että arvoa ei ole/kuukauden päästä arvo romahtaa jne. :D Tykkää muumimukeista tai ei, niin noiden trokaaminen on järkevää nappikauppaa.

Kyllähän arvoa saattaa tällä hetkellä olla keräilyinnostuksen vuoksi, niin että trokaamista jaksavat saavat pienet ekstrarahat kerättyä itselleen. Mutta en mä näkisi tätä minään pysyvänä ilmiönä, jolla olisi pysyvää vuosikymmenten päähän ulottuvaa arvoa vrt. esim. designklassikot, taideteokset. Arvo pysyy tasan niin kauan kuin tarpeeksi suuri ihmismassa jaksaa innostua keräilystä. Jos keräilijämäärä vähenee, myös arvo laskee.

Totta kai. Keräilyinnostukselle ei kuitenkaan tällä hetkellä, ihme kyllä, näy loppua. Ei tästä mukista tietenkään tulla tulevaisuudessa tonneja maksamaan, harva niin edes kuvittelee. Arvo säilynee satasissa niin kauan kuin keräilijöitä piisaa. Ei noilla rikkaaksi tule, mutta voi saada ihan tuntuvaa taskurahaa, jos useamman sai ostettua. Täällä heitellyt "muutaman kuukauden päästä saa halvemmalla kuin ovh" -jutut ovat pelkkiä katkeria kostofantasioita. :D

Vierailija
345/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon muumimukeille käyvän kuin Hollannin tulppaaneille aikoinaan. Mukien kerääminen on ok, mutta sen uskotteleminen itselleen, että perusmuumimukeja huudettaisiin joskus Bukowskilla on höperöä. Mukeja on niin paljon, tiedän esim.  ainakin pari ihmistä, jolla on lähes jokaiselle mukille kaappi- ja käyttöversio. Se henkilö, joka muumimukit ideoi,  ansaitsisi pro-Arabia palkinnon.

Joo, perus marketti muumimukien hinta tulee olemaan kahdensadan vuoden kuluttua luokkaa 70€/ kippo. Se siitä arvosta. Sesonki mukit ehkä 150€ pinnassa. Oikeasti muumimukeja joiden arvo saattaa olla enemmän on kaksi kappaletta. Nämä ovat muumipeikko unelmoi ja fazer. 

Vierailija
346/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä sokea kuuromykkä halvaantunut syöpäsairas yh-äiti ja haluaisin 12 muumimukia avaamattomassa paketissa. Voitko tuoda ne koska asun Kaivopuistossa ja Teslani on nyt huollossa ja mies lähti Mersulla Porvoon huvilalle purjehtimaan Swanilla. Tuothan mukit tänään koska huomenna lähden Balille surffaamaan ja sukeltamaan kuukaudeksi. Maksan korkeintaan 30 € muki niin jää sinullekin vähän voittoa.

Vierailija
347/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni tulevat tulevaisuudessa  ostamaan jokainen asunnot muumimuki kokoelmallani. Naurakaa vain ku ette mitään kuitenkaan ymmärrä!

Vierailija
348/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsun muumimukeja lähihoitajamukeiksi. Ne ovat jokaisen tavisnaisen (tietääkö kukaan miestä joka keräisi m.mukeja?) yritys saada jotain arvokasta ja haluttavaa jota ei ole muilla. Todellisuus on toki toinen. Jokainen tietää lähipiirissään naisen, jonka kaapit pursuavat kyseisiä mukeja. Uskokaa jo: lapsenne ei tule niiden avulla ostamaan Kaivopuistosta asuntoa.

Älä jaksa. Johan niitä lehdissäkin on ollut haastatteluja miehistä, jotka keräävät muumimukeja.

Vierailija
349/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsun muumimukeja lähihoitajamukeiksi. Ne ovat jokaisen tavisnaisen (tietääkö kukaan miestä joka keräisi m.mukeja?) yritys saada jotain arvokasta ja haluttavaa jota ei ole muilla. Todellisuus on toki toinen. Jokainen tietää lähipiirissään naisen, jonka kaapit pursuavat kyseisiä mukeja. Uskokaa jo: lapsenne ei tule niiden avulla ostamaan Kaivopuistosta asuntoa.

Älä jaksa. Johan niitä lehdissäkin on ollut haastatteluja miehistä, jotka keräävät muumimukeja.

Vierailija
350/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikea ymmärtää miten lasten mukit maksavat noin paljon. Olen saanut lahjaksi kaksi mukia, ja niitä käytetään vain lapsivieraiden aikana. Minusta ne on niin rumia, etten halua pilata aamukahvihetkeäni niitä katsomalla. Mutta kauneus on katsojan silmissä. 

Vierailija
351/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea ymmärtää miten lasten mukit maksavat noin paljon. Olen saanut lahjaksi kaksi mukia, ja niitä käytetään vain lapsivieraiden aikana. Minusta ne on niin rumia, etten halua pilata aamukahvihetkeäni niitä katsomalla. Mutta kauneus on katsojan silmissä. 

Tämä. Ehkä suomalaiset samaistuvat muumeihin, koska suurin osa näyttää itsekkin tasapaksulta pötkylältä. 

Vierailija
352/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keräilee miehetkin.Kaikki Barbie näyttelyn barbit on miesten kokoelmista.Ja kirpparilta miehet ostelee paljon Arabiaa yms.Joten miksei keräisi muumimukeja?

Vierailija
353/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei mene ostamaan trokareilta mukia, siinähän jäisivät nuolemaan näppejään parhaimmillaan kymmenien mukien kanssa joita kukaan ei halua 😂

Mä oon myynyt jo kaksi , toinen 120 eur ja toinen 140 :)

Ja oikeinko olet ylpeä siitä, että ostit mukia vain trokausta varten ja siksi moni, joka olisi mukin halunnut ostaa itselleen jäi ilman? Minun tekis oikein mieli sylkäistä trokarin kuvotusten päälle, niin vähän sellaisia ihmisiä arvostan.

Ja ei, en ole katkera, koska sain mukin verkkokaupasta, mut sylettää niin paljon nuo itsekkäät kusipäät.

Miksi ihmeessä? Myyjä näki vaivaa ja jonotti ja myi mukit jollekin sellaiselle, joka ei jaksanut jonottaa.

ohis, jota Muumimukit eivät kiinnosta

Ryöstöhinnalla? Jos sitten on olevinaan niin laupias samarialainen, että osti ylimääräisiä mukeja myydäkseen niille, jotka mukia eivät saaneet niin miksei pyydä vaikka viittäkymppiä sen sijaan, että pyytää naurettavia summia?

Rahankiilto silmissä ne noita ylimääräisiä ostivat.

Ja mitä pahaa on siinä, vaikka olisikin rahankiilto silmissä? Kaikkien pitää tienata rahaa jotenkin. Jos on itse ostanut ne mukit, on oikeus myydä ne eteenpäin siihen hintaan mihin haluaa. Sua sen sijaan ei kukaan pakota ostamaan.

Täältä löytyy tosiaan noin paljon ihmisiä, jotka puolustavat trokareita?

Vierailija
354/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
355/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä jo ollut täällä: https://www.tori.fi/uusimaa/Onko_kenellakaan_sydanta_49348585.htm?ca=18…

Ei ole kenelläkään sydäntä.

Missä välissä muumimukista tuli joku perushyödyke ja välttämättömyys, joka TÄYTYY olla.

Vierailija
356/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin 309 km ja sain mukin. Mitä väliä ilmastolla. Muki tärkein.

Vierailija
357/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen vaimoni ei ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat näitä kartionmuotoisia "printtimukeja" koteihinsa. Ymmärrän täysin hänen näkemyksensä. Hän näytti oman maansa arvokkaita astioita ja kyllähän ne kauniita olivat. Paperin ohutta posliinia, käsin maalattuja monimutkaisia koristeluita ja kultauksia.  Joo, ei meillä näitä printtimukeja osteta. 

Kartion muotoinen muumimuki? Se onkin jo todellinen harvinaisuus, yleensähän ne ovat lieriöitä.

Vierailija
358/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit ja mariskoolit. Mitähän seuraavaksi. Kaikenlaisia keräilyseinälautasia saa selvästi alle lanseeraus hintojen kun perikunnat haluaa niistä eroon.

Vierailija
359/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua raivostuttaa tässä muumiasiassa aivan suunnattomasti se, että edes mahdollistetaan trokareiden toiminta. Miksi niitä myydään kenellekään enemmän kuin yksi??? Monessakin tuotteessa on rajoitteena vain yksi per asiakas, miksei siis tässä? Todellakin harmittaa, että jäin ilman enkä todellakaan maksaisi kenellekään siitä mitään liiallista ylimääräistä siitä hyvästä, että kyseinen kuspää hamstrasi niitä enemmän kuin yhden.

Vierailija
360/398 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat vai Ylilaudan pojat asialla - kuka tunnustaa? 

https://www.tori.fi/keski-suomi/Muumin_paiva_muki__MYYTY_49346743.htm?c…