Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jaksatte viikon ja enemmänkin all inclusiveja?

Vierailija
09.08.2018 |

Itse voisin kuvitella max pitkän viikonlopun, mutta sen jälkeen olisi jo pakko päästä pois samalta hotellialueelta. Mulla ei yksinkertaisesti aika kuluisi hotellilla. Ja jos lähtee hotellilta päiväksi / illaksi pois, niin joutuu syömään muualla ja maksaa ns. turhaan AI:sta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 3 viikkoa Jamaikalla all inclusivessa. Tosin en viettänyt 24/7 aikaa hotellin vartioidulla alueella. Ihan hyvin meni aika ja hieno loma oli. 

Vierailija
2/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut 3 viikkoa Jamaikalla all inclusivessa. Tosin en viettänyt 24/7 aikaa hotellin vartioidulla alueella. Ihan hyvin meni aika ja hieno loma oli. 

Miten siellä hotellinalueella aika kuluu? Itse tykkään kierrellä kaupungilla, museoissa, historiallisissa kohteissa, lähteä autoajelulle tms. Pelaatteko jotain tennistä ja makaatte altaalla kaiket päivät vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä vietä kaikkea aikaa siellä hotellialueella. Usein kuumassa kelissä ei päivällä niin tule edes nälkä, joten päiväreissulla ei pahemmin tarvitse missään ulkopuolella syödä. Tai sitten syön jos maistuu. Ja viihdyn siellä hotellillakin niin pitkään kuin vaan kädessä on hyvä kirja.

Vierailija
4/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saman paikan laittama  ruoka kyllästytä?

Vierailija
5/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan pakota olemaan hotellialueella. Hyvin siinä kerkeää käymään ties vaikka missä, vaikka olisikin AI.

Henk.koht. en enää kuitenkaan halua AI-lomalle, koska se hotelliruoka alkaa siinä viikon kuluessa maistumaan kaikki samalta ja se tympii. Seuraavalle lomalle olemme ajatelleet buukata vain hotellin+aamiaisen.

Vierailija
6/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisikaan, ei ole minun juttuni tuo. Lomaillessa tykkään kierrellä kaupungilla ja käyn syömässä silloin kun siltä tuntuu mitä nyt mieli sattuu tekemään. Hotellissa käyn vain nukkumassa.

Vierailija
7/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä hotellinalueella aika kuluu? Itse tykkään kierrellä kaupungilla, museoissa, historiallisissa kohteissa, lähteä autoajelulle tms. Pelaatteko jotain tennistä ja makaatte altaalla kaiket päivät vai mitä?

Ööh..tuskin moni matkustaa Karibianmeren rannalle maatakseen hotellin altaalla :DD

Katsos, lomaa voi viettää monella tapaa ja lomakohteet ovat myös erilaisia. Sellainen ihminen, joka esimerkiksi talvella käy all inclusivessa Karibialla, saattaa muina vuodenaikona matkustaa ihan eri tavalla, vaikka autolla ympäri Eurooppaa.

Vierailija
8/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään lomailla eri tavoilla. En joka matkalla menisi sellaiseen, mutta kyllä euroopan reilaamisen, 3 pv kaupunkilomien, yhdysvaltojen autoreissun, lapin urheilulomien ja kanadan vaelluslomien joukkoon sopii yksi rantalomakin. Ja se voi ihan hyvin olla all inclusive.

Matkoissa parasta on se että seuraava matka on erilainen kuin edellinen. Ja välillä matkan tarkoitus on kulttuuri (kaupunkilomat), joskus ihan vain irtiotto puolison kanssa (viron kylpylät), joskus vain ”loma” ja pakkasta pakoon pääseminen ja tähän sopii paremmin kuin hyvin all inclusive kanarialla.

Vierailija
9/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma?

Me on oltu Turkissa ja Egyptissä all inc lomilla ja olleet upeita reissuja.

Aamupalan jälk jollekin allasalueelle esim, tennistä pelaamaan, rannalle, mitä tahansa. Lounasaika on liukuva n.3h ajanjakso ja päivällinen samoin illalla klo18-22.

Parasta noissa on se, että välipalatkin kuuluu pakettiin eli jos lounaan haluaa jättää välistä tai aamupala-aikana vielä nukuttaa niin nälkä ei siltikään pääse yllättämään.

Toisaalta, on syöty myös muualla, kun oltu vaikkapa päiväretkillä tms tai pelkkä päivällinen reissupäivän jälkeen. Yhdelle reissulle napattiin aamupalalta hedelmiä, sämpylät ja juotavaa mukaan ja takaisin tultiin klo20 aikaan josta suihkun ja siistiytymisen jälk herkkuja notkuvien päivällispöytien äärelle.

Ai että, haluan matkalle..

Vierailija
10/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh..tuskin moni matkustaa Karibianmeren rannalle maatakseen hotellin altaalla :DD

Katsos, lomaa voi viettää monella tapaa ja lomakohteet ovat myös erilaisia. Sellainen ihminen, joka esimerkiksi talvella käy all inclusivessa Karibialla, saattaa muina vuodenaikona matkustaa ihan eri tavalla, vaikka autolla ympäri Eurooppaa.

Juuri näin. Pimeän ja kylmän talven aikana tuntuu että kaipaan vain akkujen latausta ja rentoutumista, AI-loma toimii siihen oikein hyvin. Kesäisin käymme aktiivisemmilla kaupunkilomilla tai patikoimassa jossain Euroopassa.

Vierailija
11/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme yleensä ota all-inclusiveä, koska se on tarpeetonta

on mukavaa kierrellä kaupungilla ja kujilla, ja etsiä semmoinen pikku ravintola tai sitten ostaa katukojusta

t. opettaja (sosiaalitieteet)

Vierailija
12/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan all inclusivea. On kiva kun voi hakea aina tarvittaessa limua ja jäätelöä. Käydään joka tai joka toinen päivä retkillä, museoissa, jne. Näihin saa hotellilta lounasruuat mukaan jos tahtoo.

Hotellialueella aika kuluu lukiessa, tennistä tms pelatessa.

Kertaakaan en ole kyllästynyt ruokaan, vaihtoehtoja löytyy paljon ja toisaalta mulla ei ole niin sivistyneet makuhermot että ei kelpaisi joka aamu croissantit ja jogurtti.

Vierailija
13/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin kuvitella max pitkän viikonlopun, mutta sen jälkeen olisi jo pakko päästä pois samalta hotellialueelta. Mulla ei yksinkertaisesti aika kuluisi hotellilla. Ja jos lähtee hotellilta päiväksi / illaksi pois, niin joutuu syömään muualla ja maksaa ns. turhaan AI:sta.

Minä ja mieheni makustetaan usein all inclusive-matkoille. Vuokraamme aina myös auton loman ajaksi. Nuo ruokailuajat ovat pitkät, ja aamiaista voi syödä jo vaikkapa 7 aikaan aamulla, ja lähteä sitten heti retkelle. Voi palata retkeltä vaikka lounaaksi, joka loppuu klo 15.00 aikoihin. Tai voi palata ennen illallista, joka on klo 18-21. Noin esimerkkinä. Ei sen retken aikana ole pakko edes syödä muualla, itse ainakin pärjäämme ihan hyvin runsaalla aamupalalla aina illalliseen asti.

Toistaiseksi emme ole ikinä viettäneet edes kokonaista päivää ainoastaan hotellilla, mutta en kyllä näe siinäkään mitään outoa tai väärää. Rennosti altaalla tai hotellin rannalla loikoilua, kirjan lukemista ja uimista, hotellin spassa ajanviettoa, ja onhan noissa hotelleissa vaikka mitä aktiviteetteja. Itseäni ei kiinnosta hotellilla koko päivän oleminen, mutta en pidä itseäni mitenkään parempana ihmisenä sen takia. ;)

Vierailija
14/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan ollut AI:ssa? Me ainakin valitaan sellaisia paikkoja, jossa on valtavat hotellialueet liikunnallisine tekemisineen ja lukuisine ravintoloineen. Kun ottaa viikon rennosti eikä stressaa, kyllä tuolla viikon kestää.

Vierailija
15/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut puolihoito ja all-inclusive lomilla sekä hotelli+aamiainen ja ihan hostellissakin.

Jokaiselle on paikkansa. Talvilomalla tosiaan mukavin yhdistelmä on aurinko+all in inclusive. Ei tarvitse etsiä ruokapaikkaa tai kauppaa eikä ainakaan tehdä itse sitä ruokaa.

Vierailija
16/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen lomalle makaamaan auringossa ja tissuttelemaan alkoholia pitkin päivää. All inclusive on ihan paras mahdollinen tällaiselle päännollauslomalle. 

Vierailija
17/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö saman paikan laittama  ruoka kyllästytä?

No eihän ne ruoat täsmälleen samoja ole päivästä toiseen. Toki samaakin on, mutta varsinkin päivälliset on vaihtelevia ja eri teemoilla. Aasialaista, tex mexiä, grilliteemaa, kalapainotteista, amerikkateemaa jne.jne

Kuola valuu, kun muistelen erästäkin bbq-iltaa missä parilla eri paistopisteellä kokki vuoli hillittömistä lihapaloista ohuita slaisseja lautasille, vieressä perunalisuke ja paksu kastike, slurps. Ja ne kymmenet salaatit, lihojek lisukkeet, jälkkärit ym:)

Toki jos monta viikkoa on niin samaa kiertoa tulee, mutta ainakaan 15vrk lomillamme ei ole sitä ilmiötä kummemmin näkynyt ja toisaalta monista ruoista/teemailloista on oikein toivottu, että tulisi uudelleen.

-9-

Vierailija
18/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomien ja itse rakennettujen reissujen lisäksi on ihan jees mennä joskus tasokkaaseen all inc hotelliin vain relaamaan. Edellinen vietettiin Dominikaanisessa tasavallassa. Isossa buffetravintolassa oli satoja ruokalajeja, joten saattoi kyllä lautaselleen valita joka aamu erilaisen kombinaation, samaa lajia ei tarvinnut kahta kertaa syödä, jos ei halunnut. Kevyen lounaan söimme yleensä rantaravintolassa, jonne riitti kun vetäisi rantamekon bikinien päälle, ei jaksettu pukeutua buffetravintolan lounaalle päivällä. Tässä resortissa oli lisäksi useita baareja, neljä erilaista a la carte ravintolaa, joissa kävimme jokaisessa, (japanilainen, välimeren, italialainen ja kansainvälinen). Tosi hyvää ruokaa ja hieno iso alue rannalla monine uima-altaineen ja resortin oman kyläkadun kaupat ja palvelut. Ei tarvinnut poistua muuta kuin retkille saaren eri puolille. Sattui vielä 2 vk tarjoushinta olemaan sellainen, että sillä ei olisi edes viikkoa viettänyt missään Euroopassa huonommassakaan hotellissa kaikkine kuluineen. Ja kritisoiville tiedoksi, humalaisia näissä ei näe ja ruokaa ei tarvitse mässätä, voi syödä vähän ja hyvää. Ehkä joskus taas. Vaihtelu virkistää.

Vierailija
19/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä vietä kaikkea aikaa siellä hotellialueella. Usein kuumassa kelissä ei päivällä niin tule edes nälkä, joten päiväreissulla ei pahemmin tarvitse missään ulkopuolella syödä. Tai sitten syön jos maistuu. Ja viihdyn siellä hotellillakin niin pitkään kuin vaan kädessä on hyvä kirja.

Siis lukemaan kirjaa hotelliin? On sulla turhaa tuohta.

Vierailija
20/44 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime reissulla käytiin hotellialueelta veneilemässä ja kokeilemassa sup-lautaa, osallistuttiin kokkauskurssiin ja vesijumppaan, käytiin salilla, lenkillä, uitiin sekä tietysti syötiin ja juotiin. Meillä oli myös mukana pari matkapeliä, joita pelailtiin altaalla. Toki tehtiin myös retkiä ulkopuolelle, mutta nuo nyt esimerkkejä mitä siellä hotellilla voi tehdä.