Lapsiperheen äiti suuttui, kun tyttäreni otti lapsiperheen taaperon kädestä ilmapallon..
Olimme yhdessä tapahtumassa. Ilmapallot loppuivat kesken ja tyttäreni oli harmissaan. Yhden lapsiperheen taapero edellämme oli viimeinen, jolle yksi ilmapallo riitti. Tyttärenihän suuttui tästä ja nappasi lähtiessään tuon taaperon kädestä sen viimeisen ilmapallon itselleen. Tuo taapero rupesi huutamaan kovaa . Sanoin tyttärelleni, että palauta ilmapallo ja kun tytär ei suostunut, niin vedin ilmapallon tyttären kädestä, jolloin ilmapallo posahti rikki. Tuo lapsiperheen äiti huusi minulle naama punaisena. Sanoin, että lapset ovat lapsia ja että näitä sattuu. Tuo taapero ei millään lopettanut itkua. Huutaminen jatkui, kunnes he joutuivat lähtemään kotia, koska eivät ilmeisesti itsekään jaksaneet kuunnella lapsensa karjumista.
Kylläpä tuo äiti nyt vähän ylireagoi. Irvisti vielä lopuksi minulle tuo aikuinen nainen. Eipä hänenkään käytöksensä ollut kiitettävän arvosta, kun irvistää vielä tyttärellenikin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tyttösi on? Pyysitte kai molemmat nöyrästi anteeksi? Mä olisin varmaan tarjonnut rahaa perheelle, jotta voivat hankkia taaperolle jotain pientä korvaavaa kivaa. Oletko keskustellut tyttösi kanssa tapahtuneesta jälkeenpäin?
Tarjoaisin rahaa äidille, joka irvistää näyttäen hampaita lapselleni? Tuon jälkeen oli ihan hyvä, että veikin pallon kun ajattelee. Sen verran rumasti käyttäytyi. Aion keskustella vielä kyseisen naisen kanssa asiasta ja ottaa hänet tiukkaan puhutteluun. Tytölle jäi traumat tuosta irvistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen tyttösi on? Pyysitte kai molemmat nöyrästi anteeksi? Mä olisin varmaan tarjonnut rahaa perheelle, jotta voivat hankkia taaperolle jotain pientä korvaavaa kivaa. Oletko keskustellut tyttösi kanssa tapahtuneesta jälkeenpäin?
Tarjoaisin rahaa äidille, joka irvistää näyttäen hampaita lapselleni? Tuon jälkeen oli ihan hyvä, että veikin pallon kun ajattelee. Sen verran rumasti käyttäytyi. Aion keskustella vielä kyseisen naisen kanssa asiasta ja ottaa hänet tiukkaan puhutteluun. Tytölle jäi traumat tuosta irvistyksestä.
Lopeta jo, oot surkea provoaja, näin paskaa juttua en oo hetkeen lukenu, yrittäisit edes!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletanko siis oikein, että lapsesi ei pyytänyt anteeksi käytöstään etkä sinä sitä häneltä myöskään vaatinut? Ilmeisesti et myöskään ole lapsesi kanssa keskustellut siitä, että hän teki tilanteessa väärin ja että toisten kädestä ei saa ottaa tavaroita?
Liian pitkä. Ja jätä pois tuo "kylläpä tuo äiti nyt ylireagoi", alleviivaat taas liikaa, jätä kommentoijille tuomarointi. Kirjakieli kuulostaa myös luonnottomalta, mutta voi olla myös tyylikeino,
joka viestii sosiaalisesti lahjattomasta ihmisestä (esimerkkinä Big bang theoryn Sheldon). Huomaa, että silloin viestin sisällön pitää olla samassa linjassa.
Ei tosin vaikuta, että olisit ottanut opiksesi aiemmin saamastasi palautteesta, mutta annetaan nyt vielä mahdollisuus.
Mites AP korvasit tämän toisen omaisuuden rikkomisen? Lapset on lapsia, mutta aikuinen kantaa vastuun tapahtuneesta.