Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukiraivo valtaa kansan

Vierailija
09.08.2018 |

Niin moni jäi ilman! Käykääpä lukemassa Moomin by Arabia -fb-sivun kommentteja. 😄

Kommentit (285)

Vierailija
241/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hommalla ei ole enää mitään tekemistä Tove Janssonin eikä luomiensa muumien filosofian kanssa. Likaista touhua kaikkiaan. Kukaan, joka vähääkään kunnioittaa Janssonin elämäntyötä ei nyt saisi ostaa yhtäkään mukia näiltä trokareilta. Ihan sairaaksi parodiaksi tai oikeastaan tragediaksi on mennyt koko muumimukikeräily.

Pakko sanoo, et silmiä hivelee kyllä huutonetissä ne monet monet myynti-ilmoitukset, missä lähtöhinta on joku 120€ tai enemmän tai osta heti hinta yli 140€. Siellä nököttävät ilman huutajia.

Vierailija
242/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te vingutte? Mukeja oli tarkoituksella rajoitettu määrä, eikä niitä pitänytkään riittää kaikille. Tarkoitus oli putkauttaa markkinoille harvinaisuus.

Harvinaisuus ei edes ole kyseessä, vaan mukeja on tehty ilmeisesti tuhansia. Mutta yhtä kaikki, rajallinen erä, joten lähtökohtaisesti tiedossa on, että kaikille halukkaille ei välttämättä riitä. Siksihän sitä mukia niin kovasti haluat, koska juuri sinulle sitä ei ehkä riitä.

Arabia tuotanto Suomessa lopetettiin 2015. Nämä on Thaimaassa tehtyjä, ei ole Arabiaa nähnytkään kuin leimassa. Omituista hysteriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumikeräilijät, millaista arvoa tänä päivänä on vuosina 93-94 valmistetuilla mehulasi triolla?

Ei mitään. Mukit on se juttu.

Vierailija
244/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että tätä mukia on valmistettu suunnilleen saman verran kuin rillimukia. Rillimuki myytiin aina ensimmäisenä päivänä loppuun kun sitä johonkin tuli. Oli myynnissä useammassa kaupassa Prismassa yms. mutta myyntimäärät oli paljon pienempiä noissa. Itse ostin mukin Prismasta ja rillimukeja oli siellä vain noin 20-30 kpl eikä tullut enää lisää.

Rillimuki oli myynnissä lähes vuoden ja sen pystyi kuka tahansa ostamaan itselleen hankkimalla sen kuuden mukin pakkauksen. Ja kyllähän rillimukeja kauppoihin tuli sitä mukaa, kun mukeja meni kaupaksi, ne vaan meni äkkiä+kauppojen työntekijät vetivät niitä välistä...

Ei niitä kyllä tullut lisää. Kaupoissakin oli tiedotteet että rillimuki on loppuunmyyty.

Niitä lappuja oli sen takia, ettei ihmiset rynni kopeloimaan ja tiputtelemaan niitä mukeja sillon kun rillit oli hyllystä jo viety. Arabialtahan sillon kerrottiin, että rillejä tuli sitä mukaa, kun kauppa tilas mukeja lisää. Mutta jos ne mukit missä ei rillejä ollu ei liikkunu kaupasta, niin ei se kauppa sillon uutta mukierääkään tilannu.

Vierailija
245/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion kyllä vaatia itselleni sellaisen mukin. Paska nettikauppa väittää mulle, että muki loppuunmyyty ja sen vuoksi en enää yritä sitä ostaa. Aamulla selviää, että mukeja olikin vielä ja nettikaupassa olikin ongelmia ja niiden takia mukia ei saanut. Arabian perseilyn takia muki jäi saamatta, ei minun. Saavat ostaa sen trokareilta 2500 eurolla jos tarvis vaatii.

Vierailija
246/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nopsasti munat kykkiin ! Eiku kynät mukkiin !

Vierailija
247/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion kyllä vaatia itselleni sellaisen mukin. Paska nettikauppa väittää mulle, että muki loppuunmyyty ja sen vuoksi en enää yritä sitä ostaa. Aamulla selviää, että mukeja olikin vielä ja nettikaupassa olikin ongelmia ja niiden takia mukia ei saanut. Arabian perseilyn takia muki jäi saamatta, ei minun. Saavat ostaa sen trokareilta 2500 eurolla jos tarvis vaatii.

Olet sekaisin. Laitahan meille kopio viestistä mitä laitat Arabialle ja heidän vastaus myös. Jos edes vaivautuvat vastaamaan.

Jos ensin kaikki on rynninyt ostamaan mukia, laittanut ostoskoriin, sitten maksutapahtuma ei onnistu ja mukit vapautuu myyntiin, niin miksi kukaan on velvollinen korvaamaan sinulle mitään?

Olin kärsivällinen kun verkkokauppa jumittui, sivua ei kannata silloin päivittää. 40 min jonotusta ja sain 6 kpl maksettua ja tilausvahvistus kilahti sähköpostiin. Voin myydä sinulle 130€ hintaan yhden. :)

Vierailija
248/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä vingu! Riittää, että tuuli vinkuu!" (Pikku Myy)

Tulipahan vain mieleen, kun selasin tätä ketjua. Menen nyt juomaan iltateetä mukista, jota jonotin tunnin.

Vierailija
249/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää maksako noista muumimukeista senttiäkään enempää kun se alkuperänen hinta oli. Älkää olko idiootteja. Se on yks muki vittu.

Vierailija
250/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOIKOTTIIN MENI ARABIA! 

Vietiin juuri miehen kanssa kaikki arabian astiat laatikoissa kellariin ja huomenna hankitaan ULKOMAISTA tilalle netistä. Emme tule koskaan enään käyttämään mitään Arabian tuotteita.

Vierailija
251/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää maksako noista muumimukeista senttiäkään enempää kun se alkuperänen hinta oli. Älkää olko idiootteja. Se on yks muki vittu.

Yks idiootti anto jo alapeukun. Vituttaako ku pistit rahaa johonki mitättömään lapselliseen mukiin?

Vierailija
252/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tove varmaan pudistelee päätään pilven reunalla.

Vierailija
253/285 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks idiootti anto jo alapeukun. Vituttaako ku pistit rahaa johonki mitättömään lapselliseen mukiin?

Sua vaan kyrsii ku jengi käärii hilloo kupeilla, massia tulee. Ei kande jäädä ruikuttaa rannalle tyhjin käsin. Se on nopeet ku syö hitaat tiäks.

Vierailija
254/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan tähän mukiin lisäerä? Stockmann-mukiakin tehtiin lisää kun kysyntä oli niin kovaa. Vaikka tämä nyt onkin vain päivän ajan myynnissä niin en ihmettelisi yhtään jos Arabia ahneuksissaan laittaisi mukeja uudestaankiin myyntiin.

Se olisi jo ostaneiden kuluttajien huijaamista. Jos on RAJOITETTU ERÄ jotain tuotetta, niin silloin se on yksi erä, jonka erikoisuus perustuu siihen pieneen määrään.

Arabia nyt on aiemminkin valehdellut ihmisille päin naamaa. Stockmann-mukia tosiaan mainostettiin että ei tule enempää kuin tämä erä myyntiin. Sitten tosiaan tuli joitakin viikkoja myöhemmin mukeja myyntiin lisää.

Samoin muistaakseni Iltapurjehduksen valmistusmäärää lisättiin, taisivat peräti kaksinkertaistaa mukien määrän. Ensin piti olla 30 000 mukia ja sitten olikin 60 000 kpl.

Taisi olla Stockan vika eikä Arabian? Arabia vain valmisti toisen firman tilaamat mukit.

Mutta kyllähän Arabian kannattaisi thdä tätä toinenkin erä. Saisivat itse voitot ja trokarit palkkansa :'D

Eivät kuulemma tee. Edustaja antanut lausunnon. Haluavat tukea trokareita, ei muumifaneja. Luulenpa, että suurin osa työntekijöistä trokaa itse. Pomo menettäisi isot rahat ilman tätä sivubisnestä.

Vierailija
255/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa hienoa kun iltapaska hypettää noita mukeja. Taas tuli helppo tonni kun kirjoitin skriptin joka tilas ne minulle ja muikkelille sillä sekunnilla kun ne tulivat myyntiin.

Vierailija
256/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tove oli liberaali ja itse halusi kaupallistaa muumeja. Ylellä oli asiasta juttu: https://yle.fi/uutiset/3-9971230 tämä tiedoksi mm. kommentoijalle 254.

Vierailija
257/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun eivät ilmoittaneet erän suuruutta. Varmaan noita on tehty aikamoinen määrä ja ihmiset ovat ostaneet hulluna, kun olivat myynnissä vain päivän. Aika loistava myyntistrategia!

Vierailija
258/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit ovat erittäin tuottoisa bisnes – Jansson oli alusta asti kiinnostunut kaupallistamisesta

Muumit haluttiin jo 50-luvulla miljoonalevikkiseen brittilehteen. Iso bisnes niistä tuli kuitenkin tv-sarjan myötä 90-luvulla, selviää Muumeista miljoonabisnes -kirjasta.

11.12.2017

Tove Janssonilla sen paremmin kuin hänen veljellään Larsilla ei ollut yrittäjäkokemusta tai kaupallisia taitoja. Yrittämistä pidettiin Janssonien taiteilijaperheessä vieraana, jollei suorastaan epäilyttävänä elämänalueena.

Silti sisarukset perustivat vuonna 1958 Moomin Characters -yhtiön, josta kasvoi lopulta miljoonabisnes.

...

Tuotteistus kiinnosti Tovea

Samaan aikaan Britannian kanssa alkoi muumien tuotteistus myös Suomessa. Stockmannin tavarataloon avattiin 1950-luvun lopussa muumi-kulma, jossa myytiin muun muassa ensimmäisiä muumimukeja. Ne olivat Tove Janssonin itsensä maalaamia. Uudelleen muumimukit otettiin tuotantoon 1990-luvun alussa, mutta nyt niiden "äiti" oli toinen Tove, Arabian keramiikkatehtaan taiteilija Tove Slotte.

Ideoita tuotteisiin haettiin Yhdysvalloista. Tove Jansson oli kiinnostunut erityisesti Shmoo-nimisestä hahmosta, joka lanseerattiin aluksi suoraan kaupallisiin tarkoituksiin. Tove Jansson lähetti hahmon luojalle Al Cappille muumikirjan ja vertasi muumeja Shmoo-hahmoon. Capp ei kuitenkaan koskaan vastannut Janssonille.

Tove Jansson osoitti siis alusta asti kiinnostusta muumien tuotteistukseen. Ongelmaksi muodostui pian kuitenkin se, ettei Jansson oikein osannut sanoa ei. Hän antoi helposti luvan kaikenlaisiin muumivirityksiin. Muumeista miljoonabisnes -kirjan mukaan moni tuote tai sen valmistaja muodostuikin Janssonille taakaksi.

Vierailija
259/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut aasiasta ison erän piraattimuumimukeja. Aion myydä niitä kirppiksellä pilkkahintaan.

Kyllä on sitten hymyssä pidättelemistä kun ahneet löytöjen metsästäjät luulevat tekevänsä hyvän tilin tyhmän myyjän kustannuksella. Sitten kun ne mukit leviävät toriin ja huutoon ja vetävät hinnat pohjamutiin niin saa trokari- ja keräilijä paskaväki myös ansionsa mukaan.

Vierailija
260/285 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut aasiasta ison erän piraattimuumimukeja. Aion myydä niitä kirppiksellä pilkkahintaan.

Kyllä on sitten hymyssä pidättelemistä kun ahneet löytöjen metsästäjät luulevat tekevänsä hyvän tilin tyhmän myyjän kustannuksella. Sitten kun ne mukit leviävät toriin ja huutoon ja vetävät hinnat pohjamutiin niin saa trokari- ja keräilijä paskaväki myös ansionsa mukaan.

Kyllä sinä jaksat nähdä vaivaa. No, jos ei ole muutakaan sisältöä elämässä kuin mielensäpahoittaminen krääsämukien takia, niin mikäs siinä😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän