Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua syytettiin kopioinnista

Vierailija
08.08.2018 |

Olin lukiossa,menestyin todella hyvin taide ja kirjallisuusaineissa ja huomasin, että yksi parhaimmista ystävistäni ei menestynyt niin hyvin ja muut huimauttivat, että ystävö on kateellinen. Ei mennyt aikaakaan ja jossain vaiheessa äidinkielen opettaja , joka suorastaan kertoi itkeneensä yhden aineeni kohdalla, kääntyi minua vastaan ja sanoi tiukasti ettei saa kopioida. Hämmennyin todell paljon tästä, ohitin tämän, mutta jotenkin se jäi kalvamaan. Kun sain äidinkielestä E:n kirjoituksissa, odotin parempaa, tämä opettaja tiuskaisi, että ihme kun en M:n kirjoittanut, sitä hän odotti. Samaan aikaan ystävälleni ja opettajalle syntyi läheinen suhde ja opettaja jopa kävi ystäväni ylioppilasjuhlissa.

Tästä on vuosia, mutta..

Olen joskus miettinyt, vihjasiko ystävä, että olisin esim.kopioinut häntä tms. Ystävä oli taipuvainen masennukseen, itsensä vertailuun ja joskus hän selkeästi valehteli muille. Joskus hän on sanonut, että hänellä on syyllinen olo. Olen yrittänyt kysyä syytä, mutta sanoo ympäripyöreää.

En tiedä viitsisinkö nostaa asiaa esille. Minua harmittaa, etten sitten jatkanut kirjoittamista koska koin opettajan sanat niin lannistavina.

Ja en tietenkään kopioinut. Mutta onpa ollut hölmö opettajakin, jos on yksipuolisesti uskonut jotain oppilasta, tarkistamatta minulta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia ne lesbot on.

Vierailija
2/5 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä että uskotaan selvittämättä mitään. Pätee moneen tilanteeseen. Mitä teet nykyisin? Kirjoittamisella eläminen ei ole helpoin tie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirjoitat hyvin, mutta tuosta alkuteksitstäsi ei kyllä käynyt ilmi kuka olisi syyttänyt ja milloin .

Kirjoitat ainoastaan, että epäilet olisiko kehno-ystäväsi mahdollisesti syyttänyt sinua ja kerrot , että opettajan käytös sinua kohtaan ’kylmeni’.

Kuka siis syytti ja milloin?

Vierailija
4/5 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kirjoitat hyvin, mutta tuosta alkuteksitstäsi ei kyllä käynyt ilmi kuka olisi syyttänyt ja milloin .

Kirjoitat ainoastaan, että epäilet olisiko kehno-ystäväsi mahdollisesti syyttänyt sinua ja kerrot , että opettajan käytös sinua kohtaan ’kylmeni’.

Kuka siis syytti ja milloin?

Ap kirjoitti: "...äidinkielen opettaja , joka suorastaan kertoi itkeneensä yhden aineeni kohdalla, kääntyi minua vastaan ja sanoi tiukasti ettei saa kopioida." 

Vierailija
5/5 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitten tullut mieleen kysyä siinä paikassa, että mitä olit hänen mielestään kopioinut ja keneltä?