Sain työn mutta kestin siellä 2 päivää! Mitä hittoa teen??
Aa, 3 pvä jos 5h trial lasketaan. Täydet tunnit kahvila/ravintolassa. En pystynyt keskittymään tilauksiin tai toimimaan tarpeeksi nopeasti. Tunsin olevani vain tiellä ja niin olinkin. Tein myös jäätäviä virheitä. Laitoin mm. pizzapaniniin yhtä paljon pippuria kuin yrttejä, kaikki tekemäni paninit menivöt roskiin. Enkä osannut leikata erästä leipää symmetrisesti vaan kusin sen niin, että tuli hävikkiä. Aloin myös tekemään asiakkaan burritoa ilman tortillaa siihen alustan päälle...asiakkaan nauraessa kaverinsa kanssa. En jaksa nykyään välittää muiden mielipiteistä mutta tuo teki minusta kyllä täysääliön, tsiisus :DAloitin siis maanantaina. Tänään jätin menemättä ja saanut koko päivän puheluita työnantajaltani. Toisaalta en ole varma olisiko paikka ollut edes minulle, sillä työilmapiiri oli jokseenkin jäätävä minua kohtaan. Antoivat potkut eräälle Ghanasta tulleelle tytölle kun tulin ja mitä todennäköisemmin olisin ollut lähtölistallla seuraavana. Puhuivat "uudesta tytöstä, joka saapuu perjantaina". Sen jälkeen kuulin eräältä toiselta työntekijältä, että olivat korvanneet Ghanalaisen minulla. 3 työntekijöistä myös puhuivat ranskaa keskenään. Varmaan paskaa minusta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kestin kerran kaksi päivää (kolme, jos koulutus laketaan) markkinatutkimushaastattelijana. Ei vaan ollu mun juttu se.
Millaista se oli?? Olen netissä nähnyt pohjoismaalaisille avoinna olevia market research interviewer(?) -paikkoja. Siinä ainakin saa istua? Pystyisin varmaan keskittymään paremmin kun en hiestä märkänä juoksisi joka paikkaan ja palvelisi kymmentä ihmistä samaan aikaan.
Joo tosiaan soiteltiin ihmisille, sitähän tehdään tai ainakin tehtiin myös ihan kauppakeskuksessa asioiville ihmisille paikan päällä. Tosi pitkiä kysymyslitanioita, ihmiset ei halunnu vastailla oli ilkeitä. Mutta itse olen aina ystävällinen puhelinmyyjille, vaikka en mitään ostakaan, sen opin.
Mm, pitäisi varmaan yrittää päästä haastatteluun. Tuskin täällä on monia suomalaisia samaa paikkaa hakemassa... Tälläkin hetkellä avoimena yksi noista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kestin kerran kaksi päivää (kolme, jos koulutus laketaan) markkinatutkimushaastattelijana. Ei vaan ollu mun juttu se.
Millaista se oli?? Olen netissä nähnyt pohjoismaalaisille avoinna olevia market research interviewer(?) -paikkoja. Siinä ainakin saa istua? Pystyisin varmaan keskittymään paremmin kun en hiestä märkänä juoksisi joka paikkaan ja palvelisi kymmentä ihmistä samaan aikaan.
Joo tosiaan soiteltiin ihmisille, sitähän tehdään tai ainakin tehtiin myös ihan kauppakeskuksessa asioiville ihmisille paikan päällä. Tosi pitkiä kysymyslitanioita, ihmiset ei halunnu vastailla oli ilkeitä. Mutta itse olen aina ystävällinen puhelinmyyjille, vaikka en mitään ostakaan, sen opin.
Mä olin nuorena markkinatutkimushaastattelijana kasvokkain kauppakeskuksissa. Se oli mukava kokemus, mitä nyt palkka oli pieni. En muista, että olisin koskaan tavannut ilkeää haastateltavaa. En koskaan ketään painostanut mukaan, olin nopea haastattelussa (ihmiset ei saa turhautua tai kyllästyä) ja palkaksi oli yleensä jotain pientä. Vaikeinta oli, jos oli tietyt kohderyhmät. Osa oli vaikeampia saada haastatteluun ylipäätään.
Ei liity asiaan mitenkään, mutta olen aina luulllut, että koko 34=xs-s?
Vierailija kirjoitti:
Ei liity asiaan mitenkään, mutta olen aina luulllut, että koko 34=xs-s?
Koko 34 on valtava ja tulisi olla KESKIVERTO. Ei lähelläkään XS:ää.
Keskity. Opettele asioita. Maailma ei pyöri sinun ympärillä.
Siis teidän mielestä olisi oikeasti pitänyt jäädä odottelemaan potkuja ja työskennellä ensimmäinen viikko ilmaiseksi??? Noista virheistä vielä... Paras oli kun yksi asiakkaista sanoi ettri ollut koskaan syönyt burritoa ja antoi vapaat kädet laittaa tortillan sisään kaikkea, mitä burritoon yleensä laitetaan. Toinen kerta kun sellaista tein enkä itsekään ole burritoa syönyt. Panikoiduin hieman. No,laitoin kaikkea täytteistä sisälle ja soossit sekaisin (sour cream, hot salsa ja guacamole). Työkaverini kommentoi, että tekeleeni oli "stomach ache waiting to happen" :D