Sain työn mutta kestin siellä 2 päivää! Mitä hittoa teen??
Aa, 3 pvä jos 5h trial lasketaan. Täydet tunnit kahvila/ravintolassa. En pystynyt keskittymään tilauksiin tai toimimaan tarpeeksi nopeasti. Tunsin olevani vain tiellä ja niin olinkin. Tein myös jäätäviä virheitä. Laitoin mm. pizzapaniniin yhtä paljon pippuria kuin yrttejä, kaikki tekemäni paninit menivöt roskiin. Enkä osannut leikata erästä leipää symmetrisesti vaan kusin sen niin, että tuli hävikkiä. Aloin myös tekemään asiakkaan burritoa ilman tortillaa siihen alustan päälle...asiakkaan nauraessa kaverinsa kanssa. En jaksa nykyään välittää muiden mielipiteistä mutta tuo teki minusta kyllä täysääliön, tsiisus :DAloitin siis maanantaina. Tänään jätin menemättä ja saanut koko päivän puheluita työnantajaltani. Toisaalta en ole varma olisiko paikka ollut edes minulle, sillä työilmapiiri oli jokseenkin jäätävä minua kohtaan. Antoivat potkut eräälle Ghanasta tulleelle tytölle kun tulin ja mitä todennäköisemmin olisin ollut lähtölistallla seuraavana. Puhuivat "uudesta tytöstä, joka saapuu perjantaina". Sen jälkeen kuulin eräältä toiselta työntekijältä, että olivat korvanneet Ghanalaisen minulla. 3 työntekijöistä myös puhuivat ranskaa keskenään. Varmaan paskaa minusta.
Kommentit (27)
Se on varmaan tuo laihuuden ihannointi tehnyt sinusta idiootin.
Ou nou. Nykyään puristetaan työntekijästä kaikki irti, varsinkin pienipalkkaisista. Mitä kautta ghanalaiset muuten tulee töihin?
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi, opi ja lopeta idioottimainen käytös.
Vaikka olit ilmeisen paska työssäsi, niin olisiko kannattanut sinnitellä edes kuukausi ja koittaa oppia jotain?
Eei...
En tiedä olisiko minua pidetty siellä kuukautta. Ilman referencea minulla on myös vaikeuksia saada "kunnon paikkaa" tässä kaupungissa (lähinnä vaatii ketjupaikkaan menon ja esittäytymisen mutta se ahdistaa). Sanoivat etteivät tule maksamaan veroja minusta ja pidättävät ensimmäisen viikon palkan ja antavat sen vasta kun lopetan heillä työskentelyn. Jos minut oltaisiin potkittu, en olisi varmaan koskaan nähnyt tuota summaa tililläni. Tämän päivän olen ahminut, niin ahdistunut tilanteesta. En oikeasti pysty keskittymään mihinkään mutta tarvitsrn OMAN RAHAN. En voi elää enää tukeutuen vain SDlta saatuun rahaan. Oikeasti yritän tällä hetkellä, ei ole kyse lapsellisuudesta
No tuleviin työpaikkoihin pääsy entistäkin hankalampaa kun vain jätit menemättä töihin 2 päivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ou nou. Nykyään puristetaan työntekijästä kaikki irti, varsinkin pienipalkkaisista. Mitä kautta ghanalaiset muuten tulee töihin?
Kyse Englannista. Täällä huomattavasti helpompaa työllistyä kuin suomessa... Ehdin hänen kanssaan juttelemaan lyhyesti trialissa. Sanoi, että hänellä on monen vuoden kokemus ravintola-alasta eikä ole koskaan nähnyt tälläistä. Siivousstandardit olivat tuossa paikassa kovat. Jääkaappi,leivänpaahdin, minigrilli yms laitteetu tuli puhdistaa päivittäin. Onko normaalia?? Tuntui, että siivosin jo siivottua...Työntekijöiden hygieniastandardit oli kuitenkin mitättömät. Näin kun yksi työntekijä pärski asiakkaan leipään eikä edes pessyt käsiä ennen kuin tarjoili sitä. Uskomaton meno.Olin aivan loppu vuoron jälkeen. Että toisaalta ajattelen helpompiakin paikkoja löytyvän?.
Vierailija kirjoitti:
No tuleviin työpaikkoihin pääsy entistäkin hankalampaa kun vain jätit menemättä töihin 2 päivän jälkeen.
Ne heittää pihalle ennemmin tai myöhemmin, jos eivät ole tyytyväisiä työntekijään tai työn laatuun. Mut heitettiin ulos noin viikon jälkeen. Olis pitänyt vaan itse jättää menemättä. Sen verran vihamielistä touhua. Juuri kun aloin harjaantua tehtävissäni. Ei voi mitään.
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse Englannista. Täällä huomattavasti helpompaa työllistyä kuin suomessa... Ehdin hänen kanssaan juttelemaan lyhyesti trialissa. Sanoi, että hänellä on monen vuoden kokemus ravintola-alasta eikä ole koskaan nähnyt tälläistä. Siivousstandardit olivat tuossa paikassa kovat. Jääkaappi,leivänpaahdin, minigrilli yms laitteetu tuli puhdistaa päivittäin. Onko normaalia?? Tuntui, että siivosin jo siivottua...Työntekijöiden hygieniastandardit oli kuitenkin mitättömät. Näin kun yksi työntekijä pärski asiakkaan leipään eikä edes pessyt käsiä ennen kuin tarjoili sitä. Uskomaton meno.Olin aivan loppu vuoron jälkeen. Että toisaalta ajattelen helpompiakin paikkoja löytyvän?.
Kyllä, keittiötyössä siivotaan kaikki välineet ja tasot päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, keittiötyössä siivotaan kaikki välineet ja tasot päivittäin.
Ok,hyvä tietää. Ehkä alan katsomaan tarjoilijatyötä. Toimin tuollakin tarjoilijana(kaikki tekivöt kaikkea) ja se oli huomattavasti mukavampaa kuin grillin puhdistus ja burritojen pyörittely..Keittiöön minusta ei tunnu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne heittää pihalle ennemmin tai myöhemmin, jos eivät ole tyytyväisiä työntekijään tai työn laatuun. Mut heitettiin ulos noin viikon jälkeen. Olis pitänyt vaan itse jättää menemättä. Sen verran vihamielistä touhua. Juuri kun aloin harjaantua tehtävissäni. Ei voi mitään.
Juuri tältä itsestänikin tuntui! Olisi ollut vain ajan kysymys koska olisin lentänyt pihalle... Minulle myös kerrottiin ettei paikka näin helteessä ollut edes kovin kiireinen vaikka minusta tuntui superkiireiseltö! En jaksa uskoa että olisin oppinut asiat tarpeeksi nopeasti tai osannut toimia nopeasti. Sain hitaudesta palautetta :D En tiedä. Nyt jo harmittaa ettrn mennyt mutta toisaalta luotan vaistoon...
Itsekin kestin kerran kaksi päivää (kolme, jos koulutus laketaan) markkinatutkimushaastattelijana. Ei vaan ollu mun juttu se.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kestin kerran kaksi päivää (kolme, jos koulutus laketaan) markkinatutkimushaastattelijana. Ei vaan ollu mun juttu se.
Millaista se oli?? Olen netissä nähnyt pohjoismaalaisille avoinna olevia market research interviewer(?) -paikkoja. Siinä ainakin saa istua? Pystyisin varmaan keskittymään paremmin kun en hiestä märkänä juoksisi joka paikkaan ja palvelisi kymmentä ihmistä samaan aikaan.
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista se oli?? Olen netissä nähnyt pohjoismaalaisille avoinna olevia market research interviewer(?) -paikkoja. Siinä ainakin saa istua? Pystyisin varmaan keskittymään paremmin kun en hiestä märkänä juoksisi joka paikkaan ja palvelisi kymmentä ihmistä samaan aikaan.
Joo tosiaan soiteltiin ihmisille, sitähän tehdään tai ainakin tehtiin myös ihan kauppakeskuksessa asioiville ihmisille paikan päällä. Tosi pitkiä kysymyslitanioita, ihmiset ei halunnu vastailla oli ilkeitä. Mutta itse olen aina ystävällinen puhelinmyyjille, vaikka en mitään ostakaan, sen opin.
Vinkki: ghanalainen, kuten sinä olet suomalainen.
Ole hyvä. Autan mielelläni teitä, joilla on oppimisvaikeuksia.
Joo älä viitti. Olin itse myyjänä suuressa kaupassa, en ole ikinä myyjänä ollut, kiire oli kauhea, olin kauhean hajamielinen, tein kuitenkin aina mitä pyydettiin, ei ollut minulle sopiva työ. Noh olin siellä kuitenkin koska työ on työtä ja jollain ne laskut pitää maksaa, kyllähän tuossa työssä myös jotain oppikin. Olin siellä 2 kuukautta kunnes työnantajalle riitti kun en ollut tarpeeksi hyvä (tiesivät kyllä itse että olin kokematon ja jouduin oppimaan paljon asioita). Vaikka työ onkin kamala ja noloja juttuja ja virheitä sattuu on se aika säälittävää lopettaa vain 2 päivän päästä varsinkin jos et ole tehnyt ennen tuollaista työtä. Sinne vaan sekaan ja hoidat hommasi, siinä oppii.
Jatka vaan sssssssssnä, et taida muuta osata.
Kasva aikuiseksi, opi ja lopeta idioottimainen käytös.
Vaikka olit ilmeisen paska työssäsi, niin olisiko kannattanut sinnitellä edes kuukausi ja koittaa oppia jotain?
Eei...