Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
1061/1723 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno tällä pakkasella. Pitää pukea puoli tuntia vaatekerroksia että tarkenee lähteä ulos pyöräilemään päin pyllyä aurattuja teitä nenä vuotaen, ja sitten kun se tuskien tie on taitettu, pitää riisua puoli tuntia vaatteita että pystyy olemaan töissä. Sitten työpäivän päätteeksi sama pukemis- ja riisumisoperaatio joka pitää töissä suorittaa vielä vessassa, kun meillä ei ole pukutiloja. Ja näpit jäätyy aina vaikka miten on rukkasta, kiitos valkosormisuuden. Muuttaisin heti tropiikkiin jos siellä ei olisi kamalia hämähäkkejä.

Ja se kun nappiluulokkeen johto tarttuu johonkin ja kuuloke riuhtoutuu korvasta irti x(

Vierailija
1062/1723 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojana, jonkun ruikuiliperseen paskojen peseminen wc-pytystä, välillä muualtakin..varsinki, jos se on vielä jämähtäny pinnoille, hyi saatana!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1723 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pakkasesta rutikuivat sääret ja farkkuihin tarttuva ihopöly, sekä kiristävä käsien iho. Hyi hitto.

Vierailija
1064/1723 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokassukat jotka ei pysy!!! Mikä siinä on, että suurin osa irtoo joko kantapäistä tai varpaista ja rullaa jalan alle.

Näin käy minulle aina. En ymmärrä miten toiset saa ne pysymään jalassa. Porukkaa kulkee avokassukissaan tyytyväisenä ja minulla vaan sukkasirkus kengissä. Näin kuumilla sillä ikävää, kun en voi olla sukittakaan. Jalkapohjien ja jalkaterien iho niin herkkä hankautumaan, että en voi sukitta olla. Kaiholla katselen ohikulkijoiden paljaita sandaalijalkoja.

Niin just, sekin vielä. Mä saan myös jo kymmenessä minuutissa sairaan kipeät rakot, joiden paraneminen niin ettei ne näy kestää jopa 2 kuukautta. Sit vielä matalissa /korottomissa sandaaleissa kipeytyy nilkka, eikä toisaalta koroillakaan voi kävellä kun sir kipeytyy päkiä.

Kokeile Vivian Lou pohjallisia. En tieda saako Suomesta. Eivat ole halpoja mutta kestavat kauan, laakareiden suunnittelemat korkokenkiin.

Vierailija
1065/1723 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 asteen pakkanen joka jatkuu ja jatkuu aina vaan. Yäk!

Vierailija
1066/1723 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Paskat lantionpohjan lihakset, jotka nuorena olivat todella tiukat ja nyt tulee kuset housuun sekä trampalla että aivastaessa, jos rakko on täynnä. Suonikohjut, joita ilmantuu aina vain uusia. Naamalle tuulen mukana tulevat hiukset, sietämätöntä. Vahingossa kastuva hiha. Tamponin ulosvetäminen, kun vuoto onkin ollut yhtäkkiä niukkaa. Verishow runsaiden kuukautisten aikana: lähtemiseen menee ikuisuus, kun yrität tilkitä vuodon ja kaikki on veressä pöntön reunoja ja ranteita myöten. Painavien kauppakassien kantaminen, kun kassin kahvat porautuvat sormiin. Tai painavan ostoskorin kantaminen, kun kahva porautuu käsivarteen. Korvien napsuminen pienestäkin äänestä silloin tällöin. "

mulla myös oksennus,- ja aivastuslirahdukset, suunnattoman runsaat menkat, ihan kun sikoja tapettaisiin, ja tuo satunnaisesti kuivahkon tamppoonin ulosvetotuska myös! Meilläkin pönttö ja ranteet ja kannet veressä. Valkosormisuus ( raynardin oireyhtymä), tosi tummat karvat viiksiosastolla, tosi kuiva nahka, aina, ja se jonkun alkuketjussa valittelema hajuistakärsiminen. haistan mm. omat kuukautiseni ja vainoharhaisena kuvittelen että kaikki muutkin haistaa että kylven veressä. säärikarvat kasvaa kesällä hullua vauhtia, mutta talvella eivät ollenkaan, ja se ainainen vuoden ajasta riippumaton palelu. ikänäkö ja joku saakelin piilotaittovirhe, tarvisin tosi vahvat plussalasit mutta piilotaittovirhe pahenee mitä enemmän on plussaa linssissä joten en koskaan saa semmosia laseja kun näön puolesta tarvitsisin vaan aina jotkun kompromissirillit. menkkojen aikana ja jälkeen kauhee limakalvojen herkkyys ja heikkous, on nimittäin paskalla käymisen jälkeen pyyhkiessä koko hanuri verillä ja eka seksikerta vuodon loppumisen jälkeen jättää koko pimpan ihan suikalepaistiksi ja täyteen pienenpieniä haavaumia. ja nyt oon ilmeisesti niin vanha että päästän tahdosta riippumattomia urahduksia, kun kumarrun rempomaan talvisaapasta jalasta ja tekemään jotain muuta voimaa vaativaa hankalassa asennossa. semmosia tästänyttämähuaarghrmprsaatana.

Vierailija
1067/1723 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna ihan tosissani yritin pukea leggingsejä paitana, kunnes älysin jotain outoa.

Vierailija
1068/1723 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks saa tanan terenius joka keulii äijäjutuiila. Pieni muna saa aikaan ton?

Vierailija
1069/1723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ.

Vierailija
1070/1723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avaa lääkepakettia, aina sen aukaisee väärästä päästä niin että se raamatun paksuinen pakkausseloste on tiellä. Ja kun avaa toisesta päästä, se samainen lärpäke on rutussa eikä pakkaus mene enää kiinni. Joka tun kerta!

Ja puhun nyt jostain tutusta lääkkeestä jonka selostetta ei viitsisi lukea sen tuhannetta kertaa.

Pakkanen alkaa myös riipimään hermoja: Se pukeminen ja riisuminen, kylmä ja hiki vuorotellen. Kun laitat autoa piihan päähän, sähköinen, harittava tukka tunkee silmille kun kumartelee siellä johto käsissä ja yrittää hamuta pistoketta keulasta.

Kun on kiire tai ne talvipompat x3 päällä, koira sotkee takamuksensa ulkona kakalla käydessään ja se pitää viedä pesulle- siis minä michelin- ukko vaatteissani yrittäen samalla estää koiraa istumasta savisella persauksellaan matolle.

Helle. Lumisade jota riittää ja riittää ( aura- auto tulee seuraavana päivänä jos tulee), pakkanen, pimeys.

Vierailija
1071/1723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pakkasilla saatavat pienet, mutta usein hyvin kivuliaat sähköiskut. Kotona olen niiltä välttynyt, mutta töissä on paljon metallisia juttuja ja työtakki on tosi sähköistävää materiaalia eli siellä napsuu ihan jatkuvasti. Aluksi sitä pelkäsi, nyt jo tietää että pyyhkäisinpä sitten kädet takkiin ja alistuu jo siihen, että kohta mennään taas. :D

Vierailija
1072/1723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Taas! Minun lähikaupassa takanatuleva tuli kassajonossa aivan liian lähelle. Niin lähelle että kosketti hioillaan minua kun alkoi niitä ostoksiaan latomaan hihnalle.

Vi.... se v.....

Tämä. Kesällä takanatulija oikein hinkkasi paljaalla nihkeällä käsivarrellaan mun kättä, kun oli niin kiire alkaa ängetä omia ostoksiaan hihnalle heti kun siihen tuli 2 senttiä tyhjää. Ja itse en paljon eteenpäin päässyt, kun en vuorostani halua olla edelläni olevan persuksessa kiinni.

Vierailija
1073/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahna joka ei tule ulos tuubista vaikka miten puristaa.

Ja sitten kun sitä tahnaa tulee niin sitä tuleekin aivan liikaa.

Esim. Dentalux complex 3. Se muovipakkaus on kovaa ja jäykkää muovia.

Vierailija
1074/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun nielaiset liian rivakasti, ja se ruuanpala ei vain laske alas. Kauhea tunne sitten kun se pala klumsahtaa alas. Jostain kumman syystä mulle käy näin aina kun syön karjalanpiirakkaa. Hotkin liian nopeasti, ja vedet silmissä odotan että se pallukka laskee...

Vierailija
1075/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vatsa on hieman kovalla, ja ponnistat liikaa. Sattuu niin sairaasti, ja pakkohan se sitten on pullauttaa, vaikka rikkihiertymisen uhalla. Hetkeen ei pysty hengittämäänkään kunnolla. 

Vierailija
1076/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukavaa herätä aamulla, kun sormet on tunnottomat, ja tuntuu että koko käsi olis täynnä pumpattua ilmaa. Tai kun jalkapohja on täynnä ämmänneuloja, ja sitten vain pakko astua jalan päälle.

Vierailija
1077/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kurkussa kutiaa ja siitä seuraa hillitön, loputtomalta tuntuva yskänkohtaus, esim. koetilanteessa, kirjastossa, julkisissa kulkuvälineissä.

Sitten se klassinen hikka.

Vessahätä hetkellä, jolloin ei mahdollisuutta päästä tarpeilleen.

Kesäisin sateen jälkeen sellainen "kastemadon haju".

Ilmavaivat tilassa, joka on suljettu, jossa on muita ihmisiä, eikä pääse olosuhteiden pakosta pois, esim. julkiset kulkuvälineet ja pitkä matka.

Kuukautiset ja niihin liittyvä vuoto ja kipu.

Häiritsevät ihokarvat.

Ajatuskatkot.

Väsymys ja masennuskohtaukset.

Peräpukamat.

Vierailija
1078/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen päivien kuvastoa ei tullut.

Vierailija
1079/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen päivien kuvasto tuli >:(

Vierailija
1080/1723 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää esim. vilkkaita ruokaloita tai kahviloitakaan, missä ihmisiä tunkee koko ajan ohi, astiat kilisee, jatkuva puheen sorina, koneet hurisee, ovet pamahtaa kiinni jne. En ymmärrä miten kukaan pystyy siellä ruokailemaan. Itse en kertakaikkiaan pysty olemaan enkä syömään. Avokonttoreissa samantapainen ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi