Järjettömiä palkkoja joulupukeilla - oikea hinta on 5 €/käynti
Jouluna kävi joulupukki ja vaati 50 € käynnistä. Aivan tolkuttomia hintoja! Minusta oikea hinta olisi 5 €. Miksi rikkoa joulun taika ahneudella?
Perhen äiti
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee JOULUAATTONA töitä 5€ palkalla. Kyllä 50€ on ihan minimihinta, osa perii matkakulutkin erikseen.
Olen kai vanhanaikainen ihminen, mutta uskon ilahduttamiseen ja auttamisen haluun. Omassa lapsuudessani joku naapuri tuli ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisitkö AP itse viitosella joulupukiksi johonkin vieraaseen perheeseen.
Maksaisit siitä viitosesta vielä verot ja muut kulut.
Siitä jäisi sulle 2 euroa käteen. Tuskin edes sitä kun kaikki kulut vähentää.AP:n vaatimus kertoo täydellisesti nykyajan ongelman. Työstä ei haluta maksaa. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Mistä tällainen asenne oikein tulee?5 € + elämys. Unohdat elämyspalkan.
ap
Siis mikä v itun elämys? Siis se, että saa viihdyttää ihastuttavia kakaroitasi, on elämys? XD Jumalauta, jos joku jouluaattonsa on valmis uhraamaan työntekoon (vaikkakin sitten joulupukkina), siitä on saatava tuntuva korvaus. Jos tekee mieli pihistellä, kannattaa oikeasti vaan pyytää joku omasta perheestä/sukulainen, naapuri tms esittämään pukkia.
Totta kai on laskettava arvo sille elämykselle, jonka joulupukki saa pääsemällä sisään kotiimme (ainutlaatuinen joulukoristeineen) ja tapaa tontuiksi puetut lapsemme. Ei hän koe kuitenkaan samanlaista kotia illan aikana uudestaan. Elämässä on kyse elämyksistä ja antamisen ilosta. Ei pilata joulun taikaa kaupallisuudella. Perheemme on AIDON joulun ystävä.
ap
Oot kyllä niin hupaisa, että melkein naurattaa ;)
Ai että elämys, kun tulee katsomaan muiden kitiseviä lapsia. 50e on ihan sopiva, joissain tapauksissa liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee JOULUAATTONA töitä 5€ palkalla. Kyllä 50€ on ihan minimihinta, osa perii matkakulutkin erikseen.
Olen kai vanhanaikainen ihminen, mutta uskon ilahduttamiseen ja auttamisen haluun. Omassa lapsuudessani joku naapuri tuli ilmaiseksi.
Ei ole kyllä sellaista aikaa koskaan ollutkana, että kaupungeissa ihmiset joulupukkeilisi naapuriensa luona, joita eivät edes tunne.
Mikä juttu tää on et pukille pitää maksaa?
Onks ne jotain valepukkeja?
Meillä on pukki käynyt niin kauan kuin muistan, aina on ollut ilmainen ja antanut lahjoja.
Eli saamapuolella ollaan vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä on ahne? Tekisitkö itse töitä tuolla palkalla? Ei se pukki sinne poroilla lennä vaan bensiiniä kuluu. Silloin on pyhäpäivä. Ihan oikeasti hei.
Ei ole meidän ongelma pukin liikkumiset. EMMME MAKSA 5 € ENEMPÄÄ JOKA TAPAUKSESSA!
ap
No sitten ei ole pukkia, yksinkertaista :) kukaan ei tule 5€ palkalla
Minä voin tulla pukiksi 5€ jos saan tyhjentää nyytit samalla. Pukki tykkää iloisista antajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisitkö AP itse viitosella joulupukiksi johonkin vieraaseen perheeseen.
Maksaisit siitä viitosesta vielä verot ja muut kulut.
Siitä jäisi sulle 2 euroa käteen. Tuskin edes sitä kun kaikki kulut vähentää.AP:n vaatimus kertoo täydellisesti nykyajan ongelman. Työstä ei haluta maksaa. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
Mistä tällainen asenne oikein tulee?5 € + elämys. Unohdat elämyspalkan.
ap
Siis mikä v itun elämys? Siis se, että saa viihdyttää ihastuttavia kakaroitasi, on elämys? XD Jumalauta, jos joku jouluaattonsa on valmis uhraamaan työntekoon (vaikkakin sitten joulupukkina), siitä on saatava tuntuva korvaus. Jos tekee mieli pihistellä, kannattaa oikeasti vaan pyytää joku omasta perheestä/sukulainen, naapuri tms esittämään pukkia.
Totta kai on laskettava arvo sille elämykselle, jonka joulupukki saa pääsemällä sisään kotiimme (ainutlaatuinen joulukoristeineen) ja tapaa tontuiksi puetut lapsemme. Ei hän koe kuitenkaan samanlaista kotia illan aikana uudestaan. Elämässä on kyse elämyksistä ja antamisen ilosta. Ei pilata joulun taikaa kaupallisuudella. Perheemme on AIDON joulun ystävä.
ap
Tämä ”elämyspalkka” lienee sukua mystiselle näkyvyyssetelille, jota tarjotaan luovan alan työntekijöille.
Ihan hyvin joku työtön voisi käydä 5 € euron maksusta joulupukkina, sen sijaan että jää makoilemaan sohvalleen. Yhteiskunta saisi verotuloja ja työtön liikuntaa ja perhe saisi kauniin joulun.
Mä tuun vitosella pukiksi. On kyllä mahdollista että olen hiukan maistissa ja saatan puristella emäntääkin siinä antamisen huumassa. Ps. Kukkapurkit kannattaa piilottaa, kuulemma kusin toissa jouluna sellaiseen ja fiikus ei tykännyt siitä. Sori siitä vielä kerran Mynttisille.
työttömistä pukkeja kirjoitti:
Ihan hyvin joku työtön voisi käydä 5 € euron maksusta joulupukkina, sen sijaan että jää makoilemaan sohvalleen. Yhteiskunta saisi verotuloja ja työtön liikuntaa ja perhe saisi kauniin joulun.
Ja työtönkö ei olisi oikeutettu viettämään joulua perheensä kanssa rauhoittuen, vaan töihin pitäisi vitosesta mennä?
t. töissäkäyvä mutta kommentti vitutti, vaikka provo taisi ollakin
Voithan kokeilla jos pukin saa joulun jälkeen ale myynnistä😂😂
Aika huono provo. Vähän sama kuin se, joka kiukutteli kun naapurin teini ei kerännyt ämpärillistä mustikoita pullakahvipalkalla. Lol ja hyvää joulun odotusta sinne Porvooseen täältä napapiiriltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukkitamineet maksaa sellaiset 2000-3000€, jos parta on vähänkään laadukkaampi. Ja verotkin pitää maksaa.
Voihan sitä pyytää vaikka jonkun tuttavan pukiksi.Mitä h*lvettiä?? Ei voi olla noin kalliita ne vermeet. Ja onko joulupukkeilu muka veronalaista työtä? En usko sitäkään. Keikkaa voi tehdä tasan kerran vuodessa, ei kai siitä veroja makseta? (Kai tää oli vitsi, olihan?)
On veronalaista kuten muukin työ ja laadukas parta on ihan turkasen kallis. Tehdään samalla tekniikalla kuin hyvälaatuinen peruukki.
Niinku vaikkapa pullojen keräys??
Oot varmaan verottajalla töissä vai mistä keksit, että joulupukkeilusta pitäisi maksaa verot? Nehän on naamioituneita, vastaavat puhelimeen "Joulupukki" eivätkä paljasta oikeaa nimeään. Miten heidät ajattelit käräyttää?
Pukin laskussa on ihan y-tunnus ja yhtiön tai pukkia esittävän henkilön nimi. Mukana myös ALV-erittely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä on ahne? Tekisitkö itse töitä tuolla palkalla? Ei se pukki sinne poroilla lennä vaan bensiiniä kuluu. Silloin on pyhäpäivä. Ihan oikeasti hei.
Ei ole meidän ongelma pukin liikkumiset. EMMME MAKSA 5 € ENEMPÄÄ JOKA TAPAUKSESSA!
ap
Hittoako jankkaan vajaaälyinen. Sitten et tilaa pukkia. Jos tilaat niin maksat vaikka ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hittoako jankkaan vajaaälyinen. Sitten et tilaa pukkia. Jos tilaat niin maksat vaikka ulosottoon.
Siis jankkaaT. Sori typo.
Niinku vaikkapa pullojen keräys??
Oot varmaan verottajalla töissä vai mistä keksit, että joulupukkeilusta pitäisi maksaa verot? Nehän on naamioituneita, vastaavat puhelimeen "Joulupukki" eivätkä paljasta oikeaa nimeään. Miten heidät ajattelit käräyttää?