Mahatautinen matkustaja poistettiin Finskin lennolta ja nyt valittaa
Iltalehdessä joku espoolainen yrittäjä selittää, miten olisi muka poistettu lennolta "ilmavaivojen takia" ja siitä nyt närkästyneenä valittaa. Silti suoraan Jorviin kentältä mennyt ja lääkäri määrännyt Osmosalia. Ööööö, ensinnäkään sairaalaan ei mennä ilmavaivojen takia ja Osmosalia tuskin ohjeistettaisiin ottamaan, jos kyse olisi ilmavaivoista. Sitä kyllä otetaan, kun kyse on rajummasta vatsataudista. Todella epäuskottava ruikutus tuolta herralta.
Pisteet Finskille täältä. Varmasi myös koneeseen jääneet arvostavat, kun noroilija poistettiin koneesta.
Kommentit (82)
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vatsaongelmaiset hoi!
Älkää matkustako Finnairilla. Löytyi sitten keliakiaa, ibs:ää, jännitysvatsaa tai mitä vaan niin valitkaa toinen lentoyhtiö.
Eiköhän noihin kroonisiin vatsavaivoihin ole näyttää lääkärintodistusta sairaudesta.
Ööö.. EI? 😄 EI todellakaan ole mitään lääkärintodistusta.
Ööö, sen saa pyytämällä. Lentoja varten kannattaa pyytää todistus englanniksi.
IBS EI ole mikään sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää matkustako Finnairilla. Löytyi sitten keliakiaa, ibs:ää, jännitysvatsaa tai mitä vaan niin valitkaa toinen lentoyhtiö.
Eiköhän noihin kroonisiin vatsavaivoihin ole näyttää lääkärintodistusta sairaudesta.
Ei ole keinonivelkään ja siihenkin saa pyytämällä lääkärintodistuksen lentoja varten.
Miksi kuitenkin sama ihminen kelpasi Norwegianille matkustajaksi? Samana päivänä vielä? Tämä oli hyvä uutinen Norwegianille 😊
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keinonivelkään ja siihenkin saa pyytämällä lääkärintodistuksen lentoja varten.
Minä en siihen mitään todistusta pyydä, usko nyt jo. En myöskään lennä Finnairilla joten ei hätää. 😂
Seurasin eräällä kotimaan lennolla isoa mahakasta miestä joka oli sitä mieltä, että lentoemännän pitää viedä hänen painava matkalaukkunsa sopivalle kohdalle hyllyä. Lentoemäntä käski miestä nostamaan itse laukkunsa ja tämä mies aivan tärisi raivosta ja vaati esimiestä paikalle ja ties mitä. (Naispuolinen) esimies kävi siinä sanomassa saman asian ja antoi ymmärtää, että nyt kannattaa totella. Mies alistui, koska tajusi että kohta tulee lähtö. Seurasin tilannetta ja mietin, miten voi aikuinen mies käyttäytyä kuin pieni simpanssinpoikanen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin herkkä vatsa ja yleensä olenkin joka päivä ripulilla. Siitä huolimatta 2 kertaa ennen koneen lähtöä vessassa käynti kuulostaa minusta todella oudolta. Itse ripuloin kotona ennen lähtöä ja sitten kentällä, ja pidättelen lennolla jos matka kestää alle puolitoista tuntia, tai ainakaan en käy ennen lähtöä vessassa.
Kukaan ei ole vielä kommentoinut yhtä asiaa ja se on tässä: siellä koneessa on vain 1-2 vessaa kaikkien käytössä. Jos siellä käy yksi pahasti ripuloiva vatsatautinen niin se on todella kamalaa muillekin. Siellä haisee, on mahdollisesti sotkuja. Se haju tulvii lähellä oleville penkkiriveillekin asti.
Yksi syy ripulille on myös alkoholin käyttö ja sen haistaa ihan vessastakin. Veikkaan, että haju on ollut yksi syy sille, miksi henkilökunta on konsultoinut lentäjää ja lääkäriä.
Yrittäjähän valehtelee silmät päästään väittäessään, että "lentoemäntä heitti minut ulos", koska lentoemäntä ei ole tässä tapauksessa tehnyt yksin päätöstä. Ja vaikka olisikin, matkustajan pitää totella häntä. Kyllä, vaikka hän olisikin "vain lentoemäntä".
Kyllä niissä koneissa on aina se 3-4 vessaa ainakin, jos ei ihan pikkupärryytin ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuitenkin sama ihminen kelpasi Norwegianille matkustajaksi? Samana päivänä vielä? Tämä oli hyvä uutinen Norwegianille 😊
Oli varmaan jo paskonut suolensa tyhjäksi. Veikkaan, että jos olisi sielläkin hikisenä juossut vessaan ennen lähtöä 2 kertaa olisi käynyt samoin.
Eikö tämä ihminen nimenomaan ensin kysynyt, että saako käydä vessassa? Emo sanoi että tottakai. Olisi nyt samalla s**tana sanonut että toisesta käynnistä tulee lähtö 🤣🤣🤣
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi pitäisi pyytää todistus tavallisesta arkisesta pikkuvaivasta. Minusta lentoemäntien yleissivistykseen pitäisi kuulua se, että osa ihmisistä kärsii vatsavaivoista matkustaessaan. Oikeasti tietysti kuuluukin, lentokentillä on aina isot immodium-mainokset.
Mun mielestä on ihan hyvä juttu että finnairistakin on välillä negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en siihen mitään todistusta pyydä, usko nyt jo. En myöskään lennä Finnairilla joten ei hätää. 😂
Hittoako mua kiinnostaa sun henk.koht. toimintatapasi ja käyttämäsi lentoyhtiöt. Toisinaan nuo lääkärintodistukset ovat hyödyksi. Ei ehkä sulla mutta joillain muilla kylläkin.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittoako mua kiinnostaa sun henk.koht. toimintatapasi ja käyttämäsi lentoyhtiöt. Toisinaan nuo lääkärintodistukset ovat hyödyksi. Ei ehkä sulla mutta joillain muilla kylläkin.
No ihmeen paljon tuntui kiinnostavan. Älä nyt jaksa jankata enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pidä varata enää aamulentoja Finnairilta. Minä käyn monesti aamulla 2-3 kertaa vessassa kun vatsa toimii hyvin. Puhumattakaan kun on pientä "matkastressiä" niin saattaa toimia vielä paremmin. Ja ilmeisesti saattaa tämän takia jäädä pois lennolta joten eipä kannata ottaa riskiä. Ehkä mäkin valitsen sen Norwegianin.
Mietin ihan samaa. Vatsa toimii aamulla ja lisäksi mulla menee usein jännityksestä vatsa sekaisin ja jännitän lentämistä aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ihminen nimenomaan ensin kysynyt, että saako käydä vessassa? Emo sanoi että tottakai. Olisi nyt samalla s**tana sanonut että toisesta käynnistä tulee lähtö 🤣🤣🤣
Tämä minullakin pisti silmään siinä uutisessa. Olisi sanonut, että KERRAN saa käydä, mutta toisesta kerrasta tulee kyllä sitten jo lähtö.
Ihan tiedoksi, ärtyvästä suolesta tai suolistosairauksista kärsivät ihmiset voivat käydä useinkin vessassa. Yleensä kiire ja uudet tilanteet pahentavat oireita. Olisin kyllä suolistosairaana ollut äärimmäisen vihainen,jos olisi kielletty lähtemästä siksi että olen käynyt vessassa kahdesti puolen tunnin sisään.
Siitä vasta meteli olisi syntynyt, jos koneeseen olisi päästetty norovirusta kantava matkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan hyvä juttu että finnairistakin on välillä negatiivista.
Positiivinen juttu toi oli. Paskatautinen sai äkkilähdön koneesta muita tartuttamasta. Harmi vain, että oli ehtinyt koneen vessaa käyttää. Aivan eri asia, jos on joku jännitysvatsa, ärtynyt suoli, keliakia tmv. mutta noi on helposti todistettavissa juurikin sillä lääkärintodistuksella, jos ei matkustajan sanaan luoteta. Jukka taas oli oireillut jo ennen matkalle lähtöä kotona ja ainakin itselle jäi tuosta jutusta kuva, että kyseessä oli vatsatauti. Muuten juttu olisi kirjoitettu varmaankin esim. crohn-potilas -näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmeen paljon tuntui kiinnostavan. Älä nyt jaksa jankata enää.
😂😂 kommentoi jankkaaja.
Jos on ollut niin sairaan oloinen, että pitää heittää ulos koneesta, niin eikö lentohenkilökunnan tulisi myös tarkistaa, että pääsee suoraa tietä hoitoon? Jos ei voi itse ohjata eteenpäin, niin kai sieltä kentältä joku taho löytyy.
Mutta kun setä on suuttunut, kun lentoemäntä on käskenyt. Kapteenin - jos hän on ollut mies - olisi pitänyt käydä tartuttamassa itseensä tämä kakkatauti ja käskeä vetämään ulos.