Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Jukka kävi kaksi kertaa vessassa - lentoemäntä esti matkustamisen Finnairin koneessa

Vierailija
08.08.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808072201116312_u0.shtml

Ymmärrän kyllä todellakin enemmän Finnairia kuin tätä Paukkua. Jos ennen lennon nousua täytyy käydä 2 kertaa koneessa vessassa, haiskahtaa käytös pahasti vatsataudilta. Finnair oli kyydittämässä lomalentoa, jolloin yhden vatsavaivaisen päästäminen koneeseen olisi saattanut aiheuttaa vatsataudin kymmenille muille ja näin pilata heidän lomansa.

Vaikka Paukulla oireet eivät olleet pieruja kummempia hänen sanomansa mukaan, vierustoverille saattaisi tulla niin huono olo että hän on petipotilaana seuraavan viikon.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään asiaa lennolle noilla oireilla ja täysin FInnairin puolella. On se kumma kun pitää tulla väkisin tartuttamaan koko koneelle vatsatauti. Jos arvon herra Paukkua ei mahatauti häiritse, niin monia muita voi häiritä. Pysykää kotona ripulitautiset ja nyt menee uudelleenarviointiin, käytänkö jatkossa Norwegiania.

Mistähän Norski olisi voinut tietää jos ei siinä koneessa enää ripuloinut?

62/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko palstan suhtautuminen asiaan samanlaista jos naisella olisi ollut sama tilanne?

Olkoon vaikka taisteluhelikopteri sukupuoleltaan mutta törkää mennä muita tartuttamaan lennolle. Ei edes tullut tauti päälle yllättäen, vaan Jukka oli lääkinnyt itseään jo ennen matkalle lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta nyt on sen näköinen tyyppi, että hänellä on ongelmia kaikkialla missä käykään. 

Ja kenen edes tarvitsee käydä vessassa ennen koneen nousua, jos kaikki on mennyt normaalisti? Eli boarding on kestänyt tavanomaisen ajan, eikä koneessa ole ollut odottelua? Kuka ei käy ennen koneeseen nousua vessassa? 

Minun? Jännitän usein vatsallani ja käyn vessassa monta kertaa. Käytän kuitenkin imodiumia ja tarvittaessa diapamia, joka rauhoittaa.

64/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta nyt on sen näköinen tyyppi, että hänellä on ongelmia kaikkialla missä käykään. 

Ja kenen edes tarvitsee käydä vessassa ennen koneen nousua, jos kaikki on mennyt normaalisti? Eli boarding on kestänyt tavanomaisen ajan, eikä koneessa ole ollut odottelua? Kuka ei käy ennen koneeseen nousua vessassa? 

Minun? Jännitän usein vatsallani ja käyn vessassa monta kertaa. Käytän kuitenkin imodiumia ja tarvittaessa diapamia, joka rauhoittaa.

Sulla kyse ei ole tuolloin vatsataudista.

Vierailija
65/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se kiireinen yrittäjä nyt lomille kerkesi? Ja olis nyt otattanut vähemmän kännisen kuvan itsestään tuohon juttuun 😂😂 ai kauhee mikä roku. Pulsu paskat housussa on pulsu paskat housussa vaikka kuinka kuorruttaisi "kiireisellä" yrittäjyydellä tämänkin haisevan paketin.

Vierailija
66/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka ei ymmärrä tota Finnairin ainaista mollaamista? Osaa ne muutkin lentoyhtiöt tyriä mutta tuntuu että Finnair on ainoa joka otetaan aina esille. Luulisi että kotimaista kannattaisi tukea eikä aina painaa lokaan varsinkin iltapäivälehtiä myöten.

67/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka ei ymmärrä tota Finnairin ainaista mollaamista? Osaa ne muutkin lentoyhtiöt tyriä mutta tuntuu että Finnair on ainoa joka otetaan aina esille. Luulisi että kotimaista kannattaisi tukea eikä aina painaa lokaan varsinkin iltapäivälehtiä myöten.

Mä näen tuon jutun ennemminkin Finnairia kehuvana, vaikka vatsatautinen matkustaja Finnairia mollaakin. Pointsit lentoemännälle. 👏

Vierailija
68/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Erityisen pahana Paukku pitää sitä, että lentoemäntä ei kertaakaan kysynyt, oliko koneessa lääkäriä."

Paukkupylly on lukenut liikaa dekkareita. Vai kuvitteliko se että joku mahavaiva-analyysi ulkoistetaan random matkustajalle?

No jep, huoh. Oon hoitaja ja voin tottakai hätätapauksessa matkustajaa auttaa ensiapuna ja mielelläni sen tekisinkin, mutta en mä nyt ennen koneen lähtöä sovi että voin tota kipeää hoivata tässä lennon aikana, koska hän nyt haluaa väkisin paskataudissa lentää.

Vierailija
69/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö olisi viivästynyt noin puoli tuntia. Mutta esimerkiksi mun voisi tarvita käydä, ellen olisi valmistautunut reissuun ripulilääkkeellä, tai se ei toimisi. Jännitys-/stressivatsa ja ärtyvän suolen oireyhtymä on upea yhdistelmä noin niin kuin matkustuksen kannalta. Kumpikaan taudeista ei tartu, mutta vessaan on päästävä nopeasti. Jos vatsa toimii normaalisti, ei varmastikaan voi ymmärtää, millaista on elää toiminnallisten vatsavaivojen kanssa. Silloin ei vaikkapa automatkalla pidätellä sinne seuraavalle huoltoasemalle asti, vaan vedetään ripulit metsään sillä hetkellä, kun kylmä hiki kohoaa otsalle ja maha kramppaa.

Sitten kannattaa ehkä matkustaa junalla, autolla tai laivalla. Sillon kun lentokoneessa pitää istua, siellä todellakin pitää istua. Parit aika pomppuiset lennot ollu takana joilla on joutunut istumaan enemmän kuin on saanut kävellä. Se on voi voi jos vatsa kramppaa ja pitäs päästä vessaan, et pääse.

Vierailija
70/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, ettei lennoille pidä päästää tarttuttamisriskisiä ihmisiä. Vaikka kuinka itse tekisi mieli sille omalle lomalle päästä, koska itsehän on jo toipumassa. Monesta syystä: Lentokoneessa tarttuminen on tehokasta (vessat, ahdas tila ja ilman kierto yms). Lisäksi henkilökunta voi sairastua, mikä aiheuttaa seuraaville lennoille riskejä. Myös muiden matkustajien lomat ja työreissut jne menevät helposti pilalle.

Kerran peruin pakettimatkan etelään, koska 3/4 perheessämme oli potenut vatsataudin juuri edeltävinä päivinä. Kaikki jo toipumaan päin, mutta varmasti vielä tartuttivat ja lisäksi epäilimme, että neljäs sairastuu sitten koneessa. Saimme matkan peruttua, mutta matkatoimiston henkilö sanoi, että toki voitte mennä koneeseen, ette vaan kerro muille, että teiltä se tarttui niin eivät ole teille vihaisia. Juupa juu. Pieneen mieleenikään ei tule vain minä ja minä ja minä sekä me. Kyllä muidenkin lomalla on väliä.

Olisipa sun kaltasia ihmisiä enemmän :)

Vierailija
71/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paska-Jukan pitopalvelu" :D

Vierailija
72/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö olisi viivästynyt noin puoli tuntia. Mutta esimerkiksi mun voisi tarvita käydä, ellen olisi valmistautunut reissuun ripulilääkkeellä, tai se ei toimisi. Jännitys-/stressivatsa ja ärtyvän suolen oireyhtymä on upea yhdistelmä noin niin kuin matkustuksen kannalta. Kumpikaan taudeista ei tartu, mutta vessaan on päästävä nopeasti. Jos vatsa toimii normaalisti, ei varmastikaan voi ymmärtää, millaista on elää toiminnallisten vatsavaivojen kanssa. Silloin ei vaikkapa automatkalla pidätellä sinne seuraavalle huoltoasemalle asti, vaan vedetään ripulit metsään sillä hetkellä, kun kylmä hiki kohoaa otsalle ja maha kramppaa.

Sitten kannattaa ehkä matkustaa junalla, autolla tai laivalla. Sillon kun lentokoneessa pitää istua, siellä todellakin pitää istua. Parit aika pomppuiset lennot ollu takana joilla on joutunut istumaan enemmän kuin on saanut kävellä. Se on voi voi jos vatsa kramppaa ja pitäs päästä vessaan, et pääse.

En ole tuolle jolle vastasit, mutta en aio lentämistä tuon takia jättää. Koitan ennakoida ja jos niin hullusti kävisi niin sitten paskoisin housuun :D Onneksi nykyään on tehokkaita lääkkeitä.

Vierailija
73/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös Iltalehteä, että ylipäätään tekee juttua tuosta. Pitäisi jättää omaan arvoonsa koko tarina. 

Vierailija
74/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä varsinaisesti tartuntariskistä ole kyse vaan siitä että varsinkin yhtään pidemmillä lennoilla vatsataudit ovat yleisimpiä tappajia. Kuivumiselle kun ei lennolla paljoa mahdeta mitään ja välilaskut on vähintäänkin vaikeita ellei mahdottomia.

Hankalaan tilanteeseen lentoyhtiö joutuu jos asiakas pääsee hengestään niiden lennolla.

Samaa mieltä. Itse kuivuin niin pahasti, että sain sydänpysähdyksen. Ei ole siis todellakaan leikin asia.

Vierailija
75/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo tuota miehen kuvaa, niin kaikki ymmärtänevät, mistä on ollut kysymys. Että ärsyttää tällaiset iltapäivälehtiin joka pikkuasiasta vinkujat, kun ne seuraukset on yleensä vielä täysin itseaiheutettuja.

Olen varmaan tyhmä, mutta mistä oli sitten kysymys.

Vierailija
76/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua, mutta tämä kyseinen yrittäjä ei kärsi mistään jännitys/stressivatsasta saati muista vaivoista. Hän itse kertoo, että oli "vähän mahatautia".

Vierailija
77/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkuun on kiva sontia.

Vierailija
78/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pärähtää ripulit päälle yleensä viikon juomisen jälkeen. Myös silmät turpoavat umpeen.

Vierailija
79/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta . MInulla on ärtyvä suoli, aina kun lähdetään johonkin lomareissulle juoksen kakalla sen kymmenen kertaa ja kyllä haastaisin jonkun oikeuteen, jos en pääsisi lennolle KAKKAHÄDÄN takia :O

Voi jumalauta . Yrittäjällä EI ole ärtyvä suoli, hänellä oli vatsatauti.

Vierailija
80/117 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Ulla Appelsin kommentoida tätä uutista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi