Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja ajeli taksilla 500 metrin matkoja

Vierailija
07.08.2018 |

Seitsemän vuotta sitten keplottelupuheenaiheeksi nousi kansanedustajien taksinkäyttö.

Iltalehden selvityksissä ilmeni, että keskustan kansanedustaja Elsi Katainen oli käyttänyt taksia reilun kuukauden aikana 71 kertaa. Matkojen arvo oli yli 1 300 euroa. Parhaimmillaan hän käytti taksia seitsemän kertaa päivässä.

Katainen perusteli runsasta taksinkäyttöä muun muassa asunnonvaihdoksella.

- Olen mä käyttänyt julkisiakin. Nyt minulla on tosiaan ollut sellainen poikkeuksellinen ohjelma, kansanedustaja sanoi Iltalehdelle vuonna 2011.

Erikoisen tapauksesta teki se, että Katainen oli noussut taksin kyytiin myös varsin lyhyillä, noin 500-700 metrin matkoilla.

- Mä en nyt tunnista tuollaisia matkoja ollenkaan. Millaista juttua sä olet tästä tekemässä? Katainen kysyi toimittajalta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden uutisessa kerrottiin, että "kansanedustajilla on oman harkintansa mukaan mahdollisuus käyttää taksia edustajan toimeen liittyviin matkoihin pääkaupunkiseudulla. Taksia saa käyttää rajattomasti, kunhan yksittäinen matka ei ylitä 60 euroa."

Eduskunnan tilitoimiston toimistopäällikkönä toiminut Pertti J. Rosila kommentoi, ettei Kataisen taksilasku ollut tyypillinen.

- Se on huomattavasti keskiarvoa suurempi, Rosila totesi.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201808072201121046_pi.shtml

Vierailija
2/4 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävellä jos valtio maksaa taksin? Sama etu kaikille niin työllisyys kohenee ihan helvattoman paljon. Kuskit ajaa ja valtio maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin edustajien on varmaankin käytettävä taksia ihan oman turvallisuutensa takia. Saihan entinen valtiovarainministerikin mummon käsilaukusta Hakaniemen torilla.

Vierailija
4/4 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomastkin löytyy tuollaisia henkilöitä