Keikkatyö ja työvuoron peruminen
Minulla olisi huomenna siis työvuoro, mutta tällä hetkellä elämäntilanteeni on sellainen, että en pysty sitä tekemään. Yritin tänään soittaa kyseiseen vuokrafirmaan ja kysyä, mitä minun pitäisi tehdä, mutta sain vastaukseksi vain, ettei sovittua työtä voi perua, vaikka selitin tilanteeni. Elämäntilanteeni on siis se, että veljeni kuoli perjantaina ja nämä päivät on olleet aika sekavia. Sovin kyseisen vuoron, joskus viikko tai pari sitten. Tänään kuitenkin vasta muistin, että se olisi sitten huomenna. En vaan pysty menemään mihinkään töihin.
Onko muka todellakin niin, ettei edes tällaisesta syystä pysty perumaan sitä sovittua työvuoroa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Hae sairaslomaa
Toki sitten et saa tuolta enää ikinä töitä
Ja miksei muka saisi??
Ei voi perua jos työnantaja ei suostu
Olisit yrittänyt heti perua!
Onko se ok, jos menen huomenaamulla terveyskeskukseen ja selitän siellä tarvitsevani sairauslomaa?
Firman mukaan jos en tule töihin, minä muka joudun korvaamaan heille jotain. En tiedä mitä, koska ei jäänyt puhelusta oikein mieleen.
Sää meet vaan kiltisti sinne töihin laiska työnvieroksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi perua jos työnantaja ei suostu
Olisit yrittänyt heti perua!
Eipä tullut perjantaina tai heti viikonloppuna mieleen. Oli aika paljon muuta ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se ok, jos menen huomenaamulla terveyskeskukseen ja selitän siellä tarvitsevani sairauslomaa?
Firman mukaan jos en tule töihin, minä muka joudun korvaamaan heille jotain. En tiedä mitä, koska ei jäänyt puhelusta oikein mieleen.
Tee niin.
No ei mutta keikat taitaa mennä jatkossa jostain syystä muillle
Hae sairaslomaa. Luulisi työnantajan ymmärtävän tuollaisessa tilanteessa. Itsekin sijaisuuksia tehdessäni jouduin läheisen kuoleman takia olemaan pois. Ei myöskään ollut mitään ongelmaa saada hautajaispäivää vapaaksi. Töitä on riittänyt sen jälkeenkin. Ja voihan sijainenkin sairastua ja olla estynyt menemästä töihin. Ihmisiä tässä vain ollaan.
Voimia sinulle. Soita heti aamulla lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
No ei mutta keikat taitaa mennä jatkossa jostain syystä muillle
No sille ei sitten varmaan voi mitään. Juuri nyt ei oikeastaan edes kiinnosta työskentely kyseisessä paikassa.
Lääkärintodistuksella voi perua vuoron. Sinuna toimittaisin paperin perille ja selittäisin tilanteen vielä uudestaan. Aina parempi olisi heti ilmoittaa ja sitä se firmakin tässä varmaan peräänkuuluttaa, koska sovittu vuoro on sovittu. Minkäs sille enää voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sairaslomaa
Ja miksei muka saisi??
Koska jokasen rekryfirman ym muille työntekijöitä etsivän firman rekrytoija on poikkeuksetta pikkusielune mulkku joka muistaa kenestä ei tykkää, ihmisenä, henkilönä.
Kutsuvat kerran haastatteluun näkeäkseen minkälainen olet ja jos et sitä yhtä Lindaa tai Mikkoa miellytä niin pääset hänen henk.koht. mustalle listalle. Sitten ei auta vaikka hakisit sata viiskyt neljä kertaa sitä kautta töitä, ei saa niin ei saa. Vasta sitten on mahdollisuus kun siellä rekryfirmassa vaihtuu avaintyöntekijät tai niiden pitää poistaa kaikki hakijaa koskevat tiedostot ja mitäköhä se olisi ollut; jotain 20-50 vuotta.
Työkkäri tekee perjaattees samaa eri nyanssein höystettynä, mutta paljon paljon huonommin. Neku ei mitää provikoita saa vaan perus kk palkan...
Vierailija kirjoitti:
Lääkärintodistuksella voi perua vuoron. Sinuna toimittaisin paperin perille ja selittäisin tilanteen vielä uudestaan. Aina parempi olisi heti ilmoittaa ja sitä se firmakin tässä varmaan peräänkuuluttaa, koska sovittu vuoro on sovittu. Minkäs sille enää voi.
Jos tapaus on sattunut perjantaina, omaiset ovat saaneet tiedon perjantaina tai lauantaina. Monessa paikassa ei ole mihin ilmoittaa viikonloppuisin. Lisäksi olisi melko typerää kuvitella, että ensimmäinen asia omaisten mielessä olisi työpaikalle asiasta ilmoittelu muutenkaan.
Mua ei tuollaisessa tilanteessa hittoakaan kiinnostaisi muu kuin itseni ja muiden omaisten vointi. En edes kyselisi, vaan ilmoittaisin tilanteen ja että en aio mennä töihin. Saikkulapun voisin toimittaa. Työ on vain työtä. Ja vuokratyö varsinkin.
Ap olen pahoillani tapahtuneesta. Vaikka tuntuu varmaan hölmöltä, niin ei sitä vuokrafirmaa kiinnosta arvioida työtekijöiden työkykyä. Kiinnostaa vaan se, että työntekijä tekee työnsä. Jos ihminen on työkyvytön, niin lääkäri tekee siitä arvion ja suosittelee sairauslomaa. Tämä toimitetaan tiedoksi työnantajalle.
Onpas kiva työpaikka, toivottavasti en joudu tuollaiseen paikkaan töihin.
Paskat nakkaisin jollekin vuokratyöfirmalle. Kerropa mikä firma on kyseessä.
Hae sairaslomaa