Keikkatyö ja työvuoron peruminen
Minulla olisi huomenna siis työvuoro, mutta tällä hetkellä elämäntilanteeni on sellainen, että en pysty sitä tekemään. Yritin tänään soittaa kyseiseen vuokrafirmaan ja kysyä, mitä minun pitäisi tehdä, mutta sain vastaukseksi vain, ettei sovittua työtä voi perua, vaikka selitin tilanteeni. Elämäntilanteeni on siis se, että veljeni kuoli perjantaina ja nämä päivät on olleet aika sekavia. Sovin kyseisen vuoron, joskus viikko tai pari sitten. Tänään kuitenkin vasta muistin, että se olisi sitten huomenna. En vaan pysty menemään mihinkään töihin.
Onko muka todellakin niin, ettei edes tällaisesta syystä pysty perumaan sitä sovittua työvuoroa?
Kommentit (28)
Minä en edes ilmottaisi, että en ole menossa töihin. Lääkärintodistuksen voisin hakea. Tuossa tilanteessa ei voisi vähempää kiinnostaa joku rekryfirman mielipide.
Ei työvuoron peruminen ole mikään imoitusasia, tuollaisessa tilanteessa haetaan sitä saikkua jos se on työpaikan ohjeistus (ja vuokrafirmoissa yleensä se sl- todistus vaaditaan).
Toki firmallekin olisi taloudellisesti fiksumpaa myöntää suoraan se palkaton vapaa, mutta jos poissaolot aletaan kuitata ilmoitusasiana niin alkaa olla vaikea toimittaa sovittuja työntekijöitä asiakkaan kanssa sovittuihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Ei työvuoron peruminen ole mikään imoitusasia, tuollaisessa tilanteessa haetaan sitä saikkua jos se on työpaikan ohjeistus (ja vuokrafirmoissa yleensä se sl- todistus vaaditaan).
Toki firmallekin olisi taloudellisesti fiksumpaa myöntää suoraan se palkaton vapaa, mutta jos poissaolot aletaan kuitata ilmoitusasiana niin alkaa olla vaikea toimittaa sovittuja työntekijöitä asiakkaan kanssa sovittuihin tehtäviin.
No tässä se peruminen on kuitenkin melko itsestäänselvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä se peruminen on kuitenkin melko itsestäänselvä asia.
Jos firman ohjeistus on poissaoloista lääkärintodistus niin sen mukaan mennään. Jokaisella perujalla on yleensä omasta mielestään hyvä syy perua se vuoro, ja siksi on selkeämpää että säännöt ovat kaikille samat.
Oma mielipiteeni toki on se että aloittajan tapauksessa vuoron saisi perua ihan ilmoitusasiana, mutta ymmärrän myös asian toisen puolen.
Miten tuo nyt vaikuttaa, että onko vuokrafirma? Ainakin minun entisessä työpaikassani omaisen kuollessa joutui ihan saikkua hakemaan, jos tunsi itsensä työkyvyttömäksi.
Luultavasti sellaisessa työssä, jossa oman työpäivän voi vain ns. jättää tekemättä, on helpompi vain ilmoittaa, että nyt tarvitsen päivän palkatonta vapaata, mutta sellaisessa työssä, johon välttämättä tarvitsee vuoroon jonkun tilalle, se ei aina ole vain ilmoitusasia, että nytpä olen poissa.
Sain sairauslomatodistuksen ja kävin viemässä sen jo päivällä. Kuitenkin soitettiin, että minun olisikin aamulla pitänyt soittaa vuokrafirmaan erikseen ja ilmoittaa olevani sairaana ja tämän jälkeen heidän asiantuntijansa olisi arvioinut sairausloman tarpeeni. Vaikka soitin sinne jo eilen peruakseni työvuoroni ja kerroin asiasta.
En nyt sitten saanut ihan selvää, kelpaako sairauslomatodistukseni.
Kuka sitten sun hommas hoitaa? Mieti muita työntekijöitä jotka kärsii sinun takiasi.