Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12228)

Vierailija
11661/12228 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja Kallio: Taskupainos Anna-Leena Härkösen elämästä

Hyvä elämäntarina taitelijasta ja hänen rankasta elämästään.

Tsemppiä Anna-Leena!

Vierailija
11662/12228 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Rakastan kirjastoja ja kirjoja, mutta en koskaan lainaa niitä vaan ainoastaan ostan. S'

Kerropa mistä voisi ostaa Sariolan kirjoja, käyttämättömiä, ei divarikirjoja.

Sitten kun pääset tähän eläkeikään alkaa mietintä mihin noita kirjahyllyjä saa tyhjennettyä ennen palvelutaloon muuttamista.

Ensin tyhjensin vaimon kirjat, toista tuhatta ja omia on nyt muutama sata tyhjennetty. Divarit ei paljoa kirjoja kelpuuta, Kontti vaikka kaikki, mutta energiajätteeseen suurin osa on mennyt.

Olen seitsemänkymppinen, joten ymmärrän kyllä tämän puolen asiasta. Olen jo tyhjentänyt yhden omakotitalon ja muuttanut kerrostalokolmioon. Kirjoja lähti sorttiasemalle ja yhteen divariin, joka hyväksyi parhaimmat tiedekirjani. Onnekseni tähän uuteenkin huusholliin mahtuu kaksi kirjahyllyä; vielä ne eivät ole ihan täynnäkään. Ostan edelleen kaikki lukemani kirjat (mulla menee noin kirja viikossa), ja aion jatkaa samaan tyyliin niin kauan kuin henki vähänkin pihisee! Ja sitten langan aiheeseen: Mulla on parhaillaan kesken romaani nimeltään Keko (Annika Norlin). Lukeminen lähti vähän nihkeästi liikkeelle, mutta alan pikkuhiljaa päästä imuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11663/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve Hietaniemen Huomenna on paremmin.

Vanha kirja jonka löysin kirjaston kierrätyshyllystä.

Vierailija
11664/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eve Hietaniemen Huomenna on paremmin.

Vanha kirja jonka löysin kirjaston kierrätyshyllystä.

Eve Hietamiehen siis.

Vierailija
11665/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rabin Hobb -Raivoisa laiva

Hyvä, 2 osa menossa

Vierailija
11666/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terry Pratchett -Tähtihattu- Johan Riitti ym

Hauskaa luettavaa.

Vierailija
11667/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobel-voittaja Han Kangin kirja Ihmisen teot. Järkyttävä tarina ja perustuu todellisiin tapahtumiin. 

Vierailija
11668/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga West: Puhu Nukke

Hyviä esseitä elämän varrelt 'saamelaistytöltä'. Paljon tietoa saamelaisuudesta ja naiseudesta. Markettihuulipuna toisto vähän häiritsi.

Kirjan lopussa on Puhu Nukke-soittolista, hyvä musiikkikappale jokaista esseetä kohden, kannattaa kuunnella lukiessaan.

Vierailija
11669/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Rakastan kirjastoja ja kirjoja, mutta en koskaan lainaa niitä vaan ainoastaan ostan. S'

Kerropa mistä voisi ostaa Sariolan kirjoja, käyttämättömiä, ei divarikirjoja.

Sitten kun pääset tähän eläkeikään alkaa mietintä mihin noita kirjahyllyjä saa tyhjennettyä ennen palvelutaloon muuttamista.

Ensin tyhjensin vaimon kirjat, toista tuhatta ja omia on nyt muutama sata tyhjennetty. Divarit ei paljoa kirjoja kelpuuta, Kontti vaikka kaikki, mutta energiajätteeseen suurin osa on mennyt.

Olen seitsemänkymppinen, joten ymmärrän kyllä tämän puolen asiasta. Olen jo tyhjentänyt yhden omakotitalon ja muuttanut kerrostalokolmioon. Kirjoja lähti sorttiasemalle ja yhteen divariin, joka hyväksyi parhaimmat tiedekirjani. Onnekseni tähän uuteenkin huusholliin mahtuu kaksi kirjahyllyä; vielä ne eivät ole ihan täynnäkään. Ostan ede

Tehkää kuten me meidän taloyhtiössä. Järkätään kerran vuodessa fahrenheit 451 juhlat ja poltetaan kaikki nurkkiin kertyneet kirjat isossa kokossa takapihalla häiritsemästä ihanaa valkoista tyhjyyttä asunnossa. Ja jos joku ei tuohon suostu niin sitten itkee ja suostuu koska tässä taloyhtiössä asuu vain samaa mieltä kaikesta olevia ihmisiä.

Kuka tyhmä mitään vanhaa tietoa alkaa säilyttää. Parempi että uudet sukupolvet keksii oman tietonsa ihan alusta lähtien uusiksi. 

Vierailija
11670/12228 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka mietit miten pääset liioista kirjoista eroon- kirjastoissa on kierrätyshylly jonne voi viedä hyväkuntoisia kirjojaan. Minä olen kassikaupalla vienyt sinne ja seurannut että ovat hävinneet ennen seuraavaa satsiani.

Usein kyllä tulee napattua sieltä itselle kirja mukaan.

Meidän kaupungissamme yhdessä kirjastossa poistettiin kierrätyshylly kokonaan. Ihmiset roudasivat sinne kaikki resut ja sotketutkin kirjat vaikka seinällä oli selkeät ohjeet mitä sinne saa tuoda. Myös vanhoja tietosanakirjoja tms niillähän ei nykypäivänä kukaan tee mitään, niiden tieto on vanhentunut jo moneen kertaan.

Vierailija
11671/12228 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emelie Schepp: Kuolema heinäkuussa. Alussa vasta mutta tuntuu erityyliseltä kuin kirjailijan aiempi dekkarisarja. Tästäkin kai tulee sarja? Päähenkilön pojan sydänsairaus mukana, takakansitekstin mukaan se tulee liittymään kirjan dekkaritarinaan. Katoaminen, ampuminen jne. jo alussa, mitä lie kohta.

Vierailija
11672/12228 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka mietit miten pääset liioista kirjoista eroon- kirjastoissa on kierrätyshylly jonne voi viedä hyväkuntoisia kirjojaan. Minä olen kassikaupalla vienyt sinne ja seurannut että ovat hävinneet ennen seuraavaa satsiani.

Usein kyllä tulee napattua sieltä itselle kirja mukaan.

Meidän kaupungissamme yhdessä kirjastossa poistettiin kierrätyshylly kokonaan. Ihmiset roudasivat sinne kaikki resut ja sotketutkin kirjat vaikka seinällä oli selkeät ohjeet mitä sinne saa tuoda. Myös vanhoja tietosanakirjoja tms niillähän ei nykypäivänä kukaan tee mitään, niiden tieto on vanhentunut jo moneen kertaan.

Meillä on kirjaston kierrätyshyllyn poisto kuulema harkinnassa, samanlaisia ongelmia kuin teilläkin. Kunnon selkeät ohjeet mutta ei mene kaaliin. 'Tuo max viisi kirjaa, vie vaikka kuinka paljon. Kirjat pitää olla painettu vuoden 2000 jälkeen eikä niissä saa olla merkintöjä ja niiden pitää muutenkin olla kunnossa'

Mutta aina on niitä että tuovat kirjansa kielloista huolimatta, 'Kyllä ne joku pois vie'

Vierailija
11673/12228 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole varaa ostaa kirjoja. Ja koska luen kirjan yleensä vain kerran, niin tuntuu rahan tuhlaukselta pistää siihen n. 25e, kun kirjastosta saan ilmaiseksi, ja sitten kotiin ei myöskään kerry tavaraa.

Vierailija
11674/12228 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fred Vargas: Varjojen tallaajat. Pidän tämän ranskalaisen kirjailijan dekkareista. Ne poikkeavat tyyliltään pohjoismaisista ja anglosaksilaisista dekkareista. Vargasilla on hyvää ympäristökuvausta, omalaaatuisia henkilöhahmoja ja erikoista huumoria.

Anders de la Motte: Keräilijät. Nuorella ruotsalaisella dekkaristilla on moderni ote, vaikka tapahtumat ovatkin melko perinteisiä. 

Vierailija
11675/12228 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanie Joy : Miksi rakastamme koiria, syömme sikoja ja pukeudumme lehmiin.

Pysähdyttäviä ajatuksia eläinten tappamisesta ja syömisestä.

Vierailija
11676/12228 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi Hägglundin Tuuli hiljaa henkäilee

Vierailija
11677/12228 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rabin Hobb -Raivoisa laiva

Hyvä, 2 osa menossa

Mulla on tämä varauksessa, juuri luin ekan osan. Olin aluksi vähän epäileväinen, kun en niin välittänyt elolaivoista Narri ja Näkijä -trilogiassa, mutta tykästyin kirjaan ja henkilöihin. 

Vierailija
11678/12228 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fred Vargas - Jalattomat, elottomat. Huomattavasti parempi kuin sarjan edellinen kirja. 

Vierailija
11679/12228 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camilla Läckbergin  Revenge sarjan kolmas Pronssiunelmat, luin koko kirjan tänään kun oli sadepäivä.

Vierailija
11680/12228 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mart Kivastik: Taivaan portaat. Kirjan nimi viittaa Stairway to Heaven -kappaleeseen ja tässä onkin joitain rockjuttuja, mutta itse kiinnostuin tästä sen vuoksi, että kirjassa kuvataan (nyky-Viron ohella) elämää 70-luvun Virossa - tätä kuvausta on toivottavasti yhä enemmän kirjan edetessä. Ihan sympaattisen oloista kerrontaa.