Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Vierailija kirjoitti:
Ayobami Adebayon Onnenkauppaa.
Nigeriaan sijoittuva romaani. Vaikeita nimiä ja sanoja- aika nihkeästi lähtee alkuun.
Takakannen tekstin mukaan riipaiseva romaani elämän sattumanvaraisuudesta.
Tuo Mikkosen Kivenkerääjät oli aika hyvä.
Onnenkauppaa olikin hyvä. Mielenkiintoista lukea täysin eri kulttuuriin sijoittuva kirja.
Haruka Murakami - Kafka rannalla
L.M. Montgomery - Anne of Green Gables
Anne Rice - Interview with a vampire
J.R.R. Tolkien - Taru sormusten herrasta
Ja vaikka mitä muita jotka oon aloittanu joskus mutta nuita neljää luen nyt aktiivisemmin. Good readsissa vissiin 18 eri kirjaa siinä reading currently...
Viola Walleniuksen Koti Keniassa.
Mielenkiintoinen tarina nuoresta suomalaisesta joka muuttaa Keniaan ja perustaa lapsia auttavan järjestön.
Yrsa Sigur Dar dottirin Muistan sinut.
Just aloitin, Islantiin sijoittuva dekkari.
Jatkan Laila Hietamiehen Laatokka sarjaa. Menossa osa "Pilvissä taivaanlaiva". Tykkään!
Linda Liukas: Nähdä maailma hiekanjyvässä - tutkimusmatka tietokoneisiin.
Tietokoneet ja ohjelmoinnit ei voisi vähääkään kiinnostaa, mutta Linda kirjoittaa liukkaasti. Jos kirja on kirjoitettu vetävästi, sitä lukee 1000-sivuisen opuksen vaikka kärpäsen kynnestä.
'Rakastan kirjastoja ja kirjoja, mutta en koskaan lainaa niitä vaan ainoastaan ostan. S'
Kerropa mistä voisi ostaa Sariolan kirjoja, käyttämättömiä, ei divarikirjoja.
Sitten kun pääset tähän eläkeikään alkaa mietintä mihin noita kirjahyllyjä saa tyhjennettyä ennen palvelutaloon muuttamista.
Ensin tyhjensin vaimon kirjat, toista tuhatta ja omia on nyt muutama sata tyhjennetty. Divarit ei paljoa kirjoja kelpuuta, Kontti vaikka kaikki, mutta energiajätteeseen suurin osa on mennyt.
Ninni Schulman: Viimeiset leikit. Seuravaksi luen Mikael Niemen uusimman.
Markku Soikkelin "Hitchcock: 30 klassikkoa".
Hitchcockin leffat ovat suurin piirtein kaikki tuttuja ja moneen kertaan katsottuja, mutta mukava lukea muiden analyysejä ja tulkintoja mestarin elokuvista.
Sinä joka mietit miten pääset liioista kirjoista eroon- kirjastoissa on kierrätyshylly jonne voi viedä hyväkuntoisia kirjojaan. Minä olen kassikaupalla vienyt sinne ja seurannut että ovat hävinneet ennen seuraavaa satsiani.
Usein kyllä tulee napattua sieltä itselle kirja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka mietit miten pääset liioista kirjoista eroon- kirjastoissa on kierrätyshylly jonne voi viedä hyväkuntoisia kirjojaan. Minä olen kassikaupalla vienyt sinne ja seurannut että ovat hävinneet ennen seuraavaa satsiani.
Kaikissa kirjastoissa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne sinne silti. Kyllä ne joku mukaansa nappaa.
Petri Tamminen: Sinua sinua. Ihana pienoisromaani, jokainen lause tekee mieli lukea ainakin kahdesti, sivuilla on myös runsaasti mustavalkoisia kuvia enimmäkseen ilmeisesti 80-luvun Prahasta (en ole vielä lopussa niin en tiedä, mitä kuvista ehkä kerrotaan).
Vierailija kirjoitti:
Jatkan Laila Hietamiehen Laatokka sarjaa. Menossa osa "Pilvissä taivaanlaiva". Tykkään!
Tuota sarjaa en kyllä unohda. Ihan ahmimalla luin kaikki. Vei jotenkin ihan mukanaan. Oli hieno lukukokemus.
Mulla on jo jonkin aikaa ollut suunnitelmissa lukea tuo Laatokka-sarja! Nyt ajatus vain vahvistuu, kun sitä näin kehutaan. Nyt kesällä en vielä ehdi kun muuta luettavaa jonossa niin paljon mutta syksyllä sitten.
Catherine Beltonin Putin's people.
Marja-Leena Tiainen: Lauantai-tanssit.
Nostalginen ajankuvaus 1980-luvulta. Ei niin kovasti tapahdu mitään, kuvaa ihan tavallisten ihmisten elämää. Tuttuja asioita tulee mieleen tuolta ajanjaksolta. Pidän kyllä tarinasta ja aion lukea muitakin Tiaisen kirjoja.
Markus Nummen Käräjät. Kehuttu ja kiitelty ja mielenkiintoiselta vaikuttaakin, mutta henkilöitä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne sinne silti. Kyllä ne joku mukaansa nappaa.
Jep jep, siivooja joutuu roudaamaan ne sekajätteisiin. Kirjadyykkarin periaatteella voisi viedä muovit, peltitölkit, biojätteet kirjastoon. Kyllä ne joku mukaansa nappaa. Hyi.
Hävitys.
Lähinnä raivoluen, koska kertoja ärsyttää niin paljon. Haukkuu ja ylenkatsoo kaikki muut ihmiset ja sitten valittaa kun hänestä ei pidetä :D