Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Pako kultista: 25 vuotta skientologialiikkeen ytimessä
Anna Harju, Jäljet. Esikoisdekkari. Tapahtumapaikkoina Tampere ja Saksa. Alkoi vähän kankeasti mutta rupesi sitten paranemaan. Nyt kolmannes luettu. Mietin joko arvasin juonen vai vieläkö yllätyksiä piisaa. Tästä tulee kai dekkarisarja.
Machiavelli: Ruhtinas.
Luen sitä, koska läheinen tuttu luki sen ja koetan selvittää miksi. Vaikka teos on klassikko, niin se ei sinänsä ole kiinnostanut minua.
Mark A. Vieiran "Forbidden Hollywood". Hyvä tietokirja Hollywoodin elokuvatuotannoista 1920-luvun lopusta vuoteen 1934, Hieno teos kaiken kaikkiaan valokuvineen.
Vierailija kirjoitti:
Zetterman on muuten tosi hyvä sarja! Ja huomasin, että siihen on tulossa uusi osa. Heti varaukseen :) t. edellinen kirjoittaja
Mää tykkään kans Jari Salosen Zetterman-sarjasta:
Kuokkavieraat.
Jahti.
Kätkö.
Ontuva mies.
Kaikki me kuolemme kerran.
Ristilukki.
Bumerangi.
Käärme.
Rikkihappo 2025
Tämäkin niitä kirjasarjoja jotka kannattaa lukea järjestyksessä päähenkilöiden elämäntapahtumien takia.
Ann Napolitanon Kaunokaisia.
Tämä taisi jokunen sivu taaksepäin olla jollain muullakin luettavana. Jonotin tätä pitkään kirjastosta ja vihdoin sain, mutta saa nähdä, saanko edes luettua ennen kuin laina-aika loppuu. Ei jotenkin vain imaise mukaansa.
Vihdoin sain varauksesta Anne Tylerin.
Sininen lanka- hyvä kuten Tylerit yleensäkin.
Täytyypä tuota uusinta Zettermannia alkaa metsästää.
Maailmanlopun kahvila. en oikein pääse päähenkilön ajatusmaailmaan kiinni kun en ole itse koskaan halunnut lapsia saati harrastanut merkityksetöntä seksiä.
Best Ghost Stories of Algernon Blackwood
Otin uusintakierrokselle Kari Enqvistin "Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat".
Olen kuluneen vuoden aikana ollut kantamassa hautaan kahta ystävääni, isälläni on muistisairaus ja viimeinen minulle soitteleva nuoruudenystävä on alkoholisminsa myötä muuttunut minulle kiviriipaksi.
t: nimim. Assburger
Jake Brannigan: Soul Seer (Divine Progression 2)
Lucy Foley: Keskiyön pidot. Onko joku jo lukenut tämän?
Olen lukenut Foleyn aiemmat suomennokset (psykologiset trillerit) ja ne on olleet musta sellaista keskitasoa, niinpä otin tämänkin sitten lainaan. Mutta kirjoitustyyli on tässä aivan hirveä! Ei hänen aiemmat kirjansa ole mielestäni olleet tällaisia. Vai onko vika vain suomennoksessa? Raskasta tai jopa raivostuttavaa lukea kirjaa, jonka jokaisella sivulla tekisi mieli muuttaa kieliasua. En mielestäni ole mitenkään niuho lukemisessa, sillä esim. Satu Rämön dekkareita luen mielelläni, vaikka monet muut valittaa niiden virheistä.
Luin netistä yhden arvostelun, jonka mukaan kerronta lopulta imaisi mukaansa. Yritän siis vielä, sitä odotellessa.
Anne Boothin Pieniä ihmeitä.
Pienen luostarin elämästä taloudellisessa ahdingossa.
Louise Kennedy: Rikkomuksia. 70-luvun Pohjois-Irlantia. Väkivaltaista ja levotonta aikaa. Kiinnostava kirja, ylipäänsä tämä alue ja aikakausi kiinnostaa minua ja romaanina mukavaa lukea siitä.
Ajattlin sivistää itseäni. Luen Valo-vihkosarjaa sadan vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elly Griffiths: Savuverho
Tämä oli minusta ihan hyvä, mutta valitettavasti tämä sarja kuten Harbinder Kaur -sarjakin vertautuvat väkisinkin Ruth Galloway -sarjaan, joka oli minusta loistava. Kaikki tuntuu aina pieneltä pettymykseltä!
Mä taas tykkäsin noista Harbinder Kaureista enemmän.
Ainoa mihin näissä petyin oli loppuratkaisut. Kun olin lukenut yhden, arvasin seuraavan loppuratkaisun, kun saman kaavan mukaan meni.
Vierailija kirjoitti:
Suopeus
Minulla on kesken Kekkonen, kirjoitus Urhosta ihmisenä. Täytyy sanoa, että siinä oli päällikkö, äijä, mies...rakastettu mies
Kutkuttavia kertomuksia ( Maarit Tyrkkö, Presidentti ja toimittaja ),
kirpputorilta 3 metriä 10 senttiä
Ja olikin hyvä. Pohjautui osittain todellisiin tapahtumiin. En malttanut lopettaa kesken vaan luin pikkutunneille asti.