Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Vierailija kirjoitti:
Tove Jansson: Näkymätön lapsi.
En lapsena näitä Janssonin kirjoja lukenut tai niitä ei meillä luettu, tai koulussakaan niistä puhuttu. No, joku kuvakirja taisi kerran olla muumijutuista. Joten aattelin nyt aikuisena pikkasen tutustua.
Ja minä en kyllä yhtään tykkää. En mä ymmärrä miten joku lapsi näistä kiinnostuis, ainakaan muuten kuin kuvakirjoina....
Ei niitä lapset lukenetkaan ennen, ne Kuka lohduttaisi Nyytiä yms myös pelottivat lapsia. Teinit noista kiinnostuivat vasta. Sama Pikku Prinssin kanssa. Vasta kun se kammottava Muumi-anime tuli, lapset alkoivat tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lapsena näitä Janssonin kirjoja lukenut tai niitä ei meillä luettu, tai koulussakaan niistä puhuttu. No, joku kuvakirja taisi kerran olla muumijutuista. Joten aattelin nyt aikuisena pikkasen tutustua.
Ja minä en kyllä yhtään tykkää. En mä ymmärrä miten joku lapsi näistä kiinnostuis, ainakaan muuten kuin kuvakirjoina....
Ei niitä lapset lukenetkaan ennen, ne Kuka lohduttaisi Nyytiä yms myös pelottivat lapsia. Teinit noista kiinnostuivat vasta. Sama Pikku Prinssin kanssa. Vasta kun se kammottava Muumi-anime tuli, lapset alkoivat tykätä.
En tiedä, miksi menivät yhteen, olen eri kuin alkutekstin. Oma alkaa Ei niitä lapset...
Katarina Widholmin Sydän täynnä kaipausta. Jatkoa kirjalle Viaton sydän lyö. En kyllä yhtään muista mitä siinä oli.
Linna: Täällä Pohjantähden alla (melkein lopussa)
Maria Petrovna: Kadoksiin
Donner: Uusi Maamme-kirja
On niitä varmaan hyllymetrin verran muitakin, mutta noita luen aktiivisesti
Anne Holtin Hyytävä kosto. Tämä on poikkeuksellisesti omasta kirjahyllystä (joululahja pojalta). Odotan kuumeisesti vinoa pinoa kirjauutuuksia kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumipeikko ja suuri tuhotulva on vielä selkeästi lapsille suunnattu, satu.
Sitten kirjat muuttuvat vähä vähältä yhä enemmän filosofisemmiksi ja sarkastisemmiksi.
Loppupään kirjat ovat synkkiä, eivät lastenkirjoja ensinkään.
Tykkään, olen lukenut muumit vasta aikuisena.
t: nimim. Assburger
Ei ole täysin lapsille suunnattu satu tuo ensimmäinenkään, sieltä löytyy vaikka mitä merkityksiä.
347, kirjoittaja Eetu Julin, hyvä kertomus miehen inttiin menosta ja intistä.
Seuraava kirja on jo lainattu, Ken Follet: Tuli ilta ja tuli aamu. Tää kirja tapahtuu ennen Taivaan pilarit aikaa samalta kirjailijalta, tämä nyt lainattu kirja kertoo Britanniasta kun roomalaiset lähteneet Britanniasta ja Britannia taantuu vuosisadoiksi.
Ei varsinainen kirja - Hesarin Teema-liite Astrid Lindgrenistä.
Hain illalla kirjastosta Ann Napolitanon Kaunokaisia-kirjan. Jonotin tätä niin pitkään, että unohdin jo kaiken, mitä olen siitä etukäteen lukenut. Nyt tsekkasin uudelleen ja yllätyin: tämä on jonkinlainen chicagolainen sukusaaga. Joka tapauksessa on saanut hyviä arvosteluja ja toivottavasti tykkään itsekin, niin sujuisi viikonloppu hyvin tämän parissa.
The Kennedys. All the Gossip Unfit to Print
Kertoo kymmenistä elokuvanäyttelijättäristä ja muista naisista, joiden kanssa John F. Kennedy harrasti seksiä, ja Bobby ja Teddy Kennedystä ja Jacqueline Kennedystä ja heidän suhteistaan muiden kuin puolisonsa kanssa.
Malin Stehnin Kun vuosi vaihtuu.
Heti imaisi mukaansa- perhesalaisuuksia, ystävyyssuhteita.
Elisa Shua Dusaphin : Pachinko-kuulat
Elämänkohtaloita joita täällä Euroopassa ei ole muistettu. Korean sodan aikana/jälkeen osa korealaisista pakeni Japaniin. Kirja kertoi näistä pakolaisista jotka asuvat Japanissa mutta eivät halua puhua japania vaan pysyvät korean kielessä ja asuen korealais-korttelissa.
Mielenkiintoinen kirja, ajateltavaa. Kannattaa lukea jos saa käsiinsä, Helmetin jonossa 866 kirjaston käyttäjää.
Outi Nevanlinna: Teatterimu(i)stelmia
Vierailija kirjoitti:
Malin Stehnin Kun vuosi vaihtuu.
Heti imaisi mukaansa- perhesalaisuuksia, ystävyyssuhteita.
Olipas hyvä! Kolmeen asti yöllä luin kun en malttanut lopettaa.
Maajussin oppikirja
Luku 1 : Näin opit kyntämään oikein.
Henrikssonin Biblisk historia. Hyvin kerrottu Vanha Testamentti.
Julkaistu jo 1990 mutta ei ole vanhentunut.
Silmukoita ja sutinaa Kettukoskella.