Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12228)
Minna Eväsoja "Melkein geisha"
Hyvä. kertoo kirjailijan elämästä ja kokemuksista Japanissa. Hauskempaa luettavaa kuin odotin.
Sata kirjettä kuolleelle äidilleni.
Jenni Haukion Sinun tähtesi täällä: vuodet tasavallan presidentin vaimona.
Tylsää itsekehuisaa paatosta. Mutta luen sen silti urhoollisesti loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jenni Haukion Sinun tähtesi täällä: vuodet tasavallan presidentin vaimona.
Tylsää itsekehuisaa paatosta. Mutta luen sen silti urhoollisesti loppuun.
Kuuntelin sitä tunnin ajan ja aloitin kuuntelemaan toista kirjaa. Ehkä jollekin toiselle kirja voisi olla tosi hyvä, itse en jaksanut edes x2 nopeudella.
Vierailija kirjoitti:
Minna Eväsoja "Melkein geisha"
Hyvä. kertoo kirjailijan elämästä ja kokemuksista Japanissa. Hauskempaa luettavaa kuin odotin.
Se on ihan hyvä, vaikka minäkin yllätyin, että pidin siitä.
Nyt kuuntelussa Ikuiset jäljet, jengiläiset Brasilian slummeissa. Juha Vaskun tarina lapsuudesta ja nuoruudesta Brasiliasta, jossa perhe oli isän työn takia.
Kuulostaa hyvältä kirjalta.
Kaarina Griffiths: Meren syliin.
Asta Leppä: Aivan äksänä – Kun huomasin kuuluvani sukupolveen
X-sukupolven kokemuksista analyysiä. Samaistun, ja kerronta on terävää ja hauskaa.
Virpi Salmen Mahdotonta.
Tykkäsin kirjasta, se oli hyvä yritystarina.
"Olisivatpa vanhempasi lukeneet tämän kirjan (ja lapsesi kiittävät, että sinä luit)" - Philippa Perry
Todella käytännönläheistä ja vilpitöntä analyysiä psykoterapeutilta siitä, miten oma lapsuus vaikuttaa niin paljon omiin käsityksiin maailmasta ja siitä, miten voisi tuoda omia lapsia kasvattaessaan esiin sitä hyvää mitä omassa lapsuudessaan sai/koki ja taas välttää huonoa. Olen puolessa välissä vasta, mutta ihan parissa päivässä hujahti. Saa todella pohtimaan ja analysoimaan muun muassa omaa käytöstäni taaperoikäisen esikoiseni kanssa.
Victoria Hislop, Saari. Kertoo Kreikan Spinalongan leprasaaresta.
Koraani, josta Lehmän suura.
Lucinda Riley: Atlas, Papa Saltin tarina
Vierailija kirjoitti:
Kaarina Griffiths: Meren syliin.
Mielipide? Itse luin jo loppuun.
Joku vampyyrikirja. Ihan puistattava. On tullut sarjana myös televisiosta.
Vierailija kirjoitti:
Elina Backman; Kun kuningas kuolee. En tykkää, mutta kahlaan läpi. Monet kehuu, mutta minusta dekkari yhdistettynä romanttiseen läpinään.
Minua ei romantiikka dekkareissa haittaa, mutta tämän kirjan päähenkilöiden romanssi on vaan niin blaah. Erityisesti ärsytti, että kirjailija vertaa hahmojaan The Killingin tv-sarjan Lindeniin ja Holderiin, vaikka hahmoista ja niiden suhteista ei voi edes puhua samana päivänä. Esim. Cormoran Strike kirjoissa romantiikka on saatu toimimaan juonissa loistavasti. Tosin jos ei ole yhtään romantiikan ystävä, niin tuskin nämäkään toimii.
Martin Pistorius, Megan Lloyd Davies: Mykkä huuto -poika, joka jäi oman kehonsa vangiksi.